دادستان کرمان: باند بزرگ زمین خواری در کرمان منهدم شد

دادستان: ارزش زمین های دولتی که توسط این باند به فروش رسیده بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال است/ رئیس این باند هم اکنون بازداشت است و تحقیقات ادامه دارد  

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از کشف یک باند بزرگ زمین خواری در شهر کرمان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کرمان، دادخدا سالاری اظهار داشت: اعضاء این باند تاکنون بیش از دو هزار قطعه اراضی را به افراد مختلف به قیمت های گزافی  فروخته که غالب این اراضی دولتی هستند.

دادستان کرمان ارزش زمین های دولتی که توسط این باند به فروش رسیده بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد وافزود: رئیس این باند هم اکنون بازداشت و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

وی در تشریح جزئیات این خبر ادامه داد: پس از جمع آوری اخبار مشخص شد یک باند با دایر کردن بنگاه معاملاتی املاک و یک دفتر و استخدام چندین نفر اقدام به شهرک سازی و نام گذاری یک شهرک و فروش قطعات این شهرک به بیش از دوهزار نفر کرده است.

وی گفت: برخورد با باند مذکور در دستور کار دادسرای عمومی و انقلاب کرمان قرار گرفت و مشخص شد که این شهرک موهوم بر روی اراضی دولتی شکل گرفته است و بیش از دو سوم اراضی فروخته شده متعلق به دولت است.

سالاری عنوان کرد: این باند برای فریب خریداران و جلب توجه افراد اقدام به چاپ بیع نامه و مهر برجسته و نقشه تفکیکی جعلی کرده و از این طریق به  طرف معامله القا می کردند که املاک دارای اعتبار لازم است.

وی بیان کرد: نکته قابل توجه و جالب این است که باند مذکور نقشه شهرک موهوم را که در آن درمانگاه، مدرسه، فضای سبز، سینما و سایر امکانات شهری لحاظ شده بود را برای فریب به خریداران نشان داد تا از این طریق به آنان اطمینان داده که زمین های خریدار شده در بهترین موقعیت قراردارند.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران