معاون استاندار کرمان: سفرهای استانی ریاست جمهوری برکات زیادی را به دنبال دارد

در سال 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' باید کارهای اساسی در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی صورت گیرد/ امیدواریم آموزش و پرورش به سمتی برود که به مانند دوران های گذشته، دانش آموزان نیازی به حضور در کلاس های فوق برنامه نداشته باشند  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با تاکید بر میزبانی شایسته از کاروان تدبیر و امید گفت: سفرهای استانی ریاست جمهوری از نظر مالی، فرهنگی و معنوی برکات زیادی را برای استان ها به دنبال دارد.

به گزارش ایرنا حمید ذکاءاسدی امروز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمان به سفر قریب الوقوع دکتر روحانی و دولتمردان به استان اشاره کرد و افزود: برگزاری سفرهای استانی از سوی رهبری نیز همواره مورد تاکید بوده است تا زمینه ارتباط مستقیم مردم با مسئولان فراهم شود و در گره گشایی مشکلات اقدام اساسی صورت گیرد.

وی گفت: کرمانی ها همواره مهمان نوازی خود را اثبات کرده اند و انشاءالله در این سفر نیز استقبال قابل قبولی از کاروان تدبیر و امید انجام خواهد شد.

وی افزود: استقبال های مردمی از مقامات در سطح دنیا قابل توجه است و میزان پشتوانه مردمی نظام را به نمایش می گذارد.

معاون استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر فرهنگ اقتصاد مقاومتی در وجود دانش آموزان به عنوان مدیران آینده کشور نهادینه نشود، در تحقق این امر موفق نخواهیم بود.

وی بیان کرد: در سال 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' باید کارهای اساسی در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی صورت گیرد.

ذکاء اسدی گفت: مشارکت خیران مدرسه ساز نیاز است و دولت وظیفه دارد در حد توان خود به خیران مدرسه ساز کمک کند.

وی اضافه کرد: در حوزه ستاد اسکان مسافران نوروزی اقدامات قابل تقدیری از سوی اداره کل آموزش و پرورش انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در حوزه اسکان مسافران نوروزی نقش محوری را داشته است گفت: استان کرمان در این زمینه رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ادامه داد: آموزش و پرورش باید به گونه ای برنامه ریزی کند که مسائل دانش آموزان در کلاس های برنامه ای رفع شود و نیازی به برگزاری کلاس های فوق برنامه نباشد.

وی گفت: به بهانه برگزاری کلاس های فوق برنامه، مدارس و کلاس های جدیدی ایجاد شده و مشکلاتی را بوجود آورده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر به سمتی می رویم که از خاصیت کلاس های برنامه ای کاسته می شود و معلمان و دانش آموزان فکر می کنند برای موفقیت باید در کلاس های فوق برنامه شرکت کنند.

ذکاءاسدی گفت: در افزایش هزینه های مدارس هیات امنایی و کلاس های فوق برنامه باید به گونه ای باشد که دانش آموزان در پرداخت هزینه های ان با مشکل روبرو نشوند.

وی افزود: امیدواریم آموزش و پرورش به سمتی برود که به مانند دوران های گذشته، دانش آموزان نیازی به حضور در کلاس های فوق برنامه نداشته باشند.

 

منبع خبر:

دیدگاه کاربران