شرایط بیمه ایرانیان خارج از کشور اعلام شد: حداقل 18 و حداکثر 50 سال سن+ 4 خبر

سایر خبرها: شهرداری تهران، ساختمان وزارت صنعت و تجارت در خیابان کلانتری تهران را پلمب کرد/ بی رغبتی سرمایه گذاران به اجرای پروژه زباله سوز/ استاندار البرز: سرمایه گذاری خارجی در البرز سال گذشته 34 برابر شد/ وزیر راه و شهرسازی: تحویل هواپیماهای نو تحولات بزرگ در صنعت هوایی کشوربه وجود می آورد  

مدیر کل تامین اجتماعی اتباع گفت: حداکثر سن پذیرش درخواست برای ایرانیان خارج از کشور در زمان ثبت تقاضای بیمه تامین اجتماعی، ٥٠ سال تمام و حداقل ١٨ سال است.

به گزارش ایرنا از سازمان تامین اجتماعی، حسین جودکی با اعلام این مطلب افزود: تمامی ایرانیان خارج از کشور اعم از شاغل یا غیر شاغل که فاقد نظام بیمه ای نزد سازمان های بیمه گر اجتماعی باشند، می توانند متقاضی بیمه تامین اجتماعی شوند.

وی اظهار داشت: چنانچه سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از ٥٠ سال باشد، پذیرش درخواست وی منوط به دارا بودن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مدت مازاد سنی مقرر خواهد بود.

جودکی افزود: پذیرش درخواست آن عده از متقاضیانی که قبل از تاریخ ارائه تقاضا حداقل دارای ١٠سال سابقه پرداخت حق بیمه هستند از اعمال شرایط سنی مذکور معاف خواهند بود.

مدیر کل تامین اجتماعی اتباع با اشاره به نحوه ارائه تقاضای بیمه ایرانیان خارج از کشور گفت: متقاضیان در کشورهای قطر و کویت به وابسته کار در این کشورها مراجعه و در خواست خود را ارائه کنند و در خصوص سایر کشورها نیز بزودی اطلاع رسانی می شود.

وی گفت: در مقابل، سازمان تامین اجتماعی موظف است حداکثر ظرف مدت دو ماه از تاریخ ثبت تقاضا، استحقاق یا عدم استحقاق متقاضی را بررسی و نتیجه را اعلام کند و متقاضی نیز ظرف مدت یکماه نسبت به امضا قرارداد و پرداخت حق بیمه مربوطه اقدام کند.

جودکی تصریح کرد: ایرانیان خارج از کشور با پرداخت حق بیمه می توانند از مستمری های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان برخوردار شوند.

براساس آمار 41 میلیون و 200 هزار نفر از مردم کشورمان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند که با ارائه این خدمات به ایرانیان خارج از کشور، این افراد نیز به آمار بیمه شدگان این سازمان افزوده خواهند شد.

 

شهرداری تهران، ساختمان وزارت صنعت و تجارت در خیابان کلانتری تهران را پلمب کرد

صبح دیروز ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت در خیابان کلانتری به علت بدهی به شهرداری پلمب شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، علت پلمب ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت عدم پرداخت جریمه کمیسیون ماده 100 بوده است.

گفته می شود که وزارت صنعت به خاطر تخلف فوق  20 میلیارد تومان جریمه شده است و طبق توافق صورت گرفته پیش از عید باید حدود 7 میلیارد تومان از این مبلغ را پرداخت می کرد که به دلیل عدم پرداخت این مبلغ، شهرداری نسبت به پلمب ساختمان خیابان کلانتری اقدام کرده است.

لازم به ذکر است که این ساختمان در خیابان شهید نجات اللهی، کوچه شهید کلانتری قرار دارد ومعاونت‌های برنامه‌ریزی، صنایع و همچنین منابع انسانی در آن واقع شده است .

 

بی رغبتی سرمایه گذاران به اجرای پروژه زباله سوز

مسئول هماهنگی مدیران عامل سازمان های مدیریت پسماند کشور گفت: اعلام کاهش و تعدیل نرخ خرید برق، سرمایه گذاران را برای اجرای پروژه زباله سوز و تولید برق از زباله بی رغبت کرده است.

علی نجفی در گفت و گو با ایرنا افزود: اواخر سال گذشته از سوی وزارت نیرو فضایی مبنی بر تعدیل و کاهش نرخ خرید برق از کارخانه های زباله سوز ایجاد شد که این امر منجر به عقب نشینی سرمایه گذاران این بخش شده است.

وی اظهار کرد: مشهد، شیراز، اهواز، اصفهان، کرج و تبریز کلانشهرهای پیشنهادی وزارت کشور هستند که می توانند اجرای پروژه زباله سوز و تولید برق از زباله را عملیاتی کنند که این امر از سال گذشته در دستور کار نیز قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اولویت سرمایه گذاری برای راه اندازی این کارخانه ها استفاده از سرمایه بخش خصوصی و ظرفیت سرمایه گذاران خارجی است، گفت: برخی سرمایه گذاران برای ساخت این کارخانه ها اقدام کرده و تا مرحله تنظیم قرارداد نیز پیش رفته اند.

نجفی افزود: پس از انتشار خبر تعدیل یا کاهش نرخ خرید برق از زباله سوزها، سرمایه گذاران مزبور به علت نبود توجیه اقتصادی، حاضر به سرمایه گذاری نشدند.

وی اظهار کرد: تعدیل نرخ خرید برق از سوی وزارت کشور در حال پیگیری است که امیدواریم با واقعی شدن نرخ خرید برق این پروژه ها با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی عملیاتی شود.

به گفته وی راه اندازی کارخانه زباله سوز و تولید برق از زباله بهترین راهکار برای رفع مشکل پسماند است.

 

استاندار البرز: سرمایه گذاری خارجی در البرز سال گذشته 34 برابر شد

استاندار البرز گفت: 10 درصد جذب سرمایه گذاری خارجی کشور در البرز صورت گرفته و میزان سرمایه گذاری های جذب شده استان در سال 94 نسبت به 93 به 34 برابر رسیده است.

به گزارش ایرنا، حمید طهائی در نشست شورای اداری استان که با حضور سید عباس عراقچی معاون حقوقی بین الملل وزارت خارجه در سالن شهدای دولت استاندار البرز برگزار شد، گفت: در البرز از پس از تصویب برجام 12 تفاهم نامه با شرکت های خارجی به ارزش هزار و 150 میلیارد تومان سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته که تاکنون 650 میلیارد تومان محقق شده و در این ارتباط بستر اشتغال برای 700 نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات در سال 92 آغاز شد و سه موضوع در آن از اهمیت ویژه ای برخوردار بود، افزود: در ابتدا شش قطعنامه علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل باید لغو، انرژی هسته ای به عنوان انرژی صلح آمیز در خدمت مردم و تحقیقات دانشمندان قرار گرفته و در آخر اینکه تمامی تحریم ها لغو می شد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که در مساله هسته ای، گفت: ایشان هیات مذاکره کننده را غیور و شجاع دانسته و خطاب به منتقدان اعلام کردند که انتقاد کردن آسان تر از عمل کردن است.

طهائی ادامه داد: کسانی که درهیات مذاکره کننده مساله برجام را به فرجام رساندند، مورد تایید رهبری، ملت و دولت هستند و پس از مذاکرات نیز شورای امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی این موضوع را تصویب کرد که در نهایت برجام اجرایی شد.

وی با اشاره به انتقاداتی که در حوزه برجام و تصویب آن وجود دارد، گفت: گاهی این نقدها منجر به نگرانی سرمایه گذاران در رابطه با امنیت سرمایه گذاری آنها می شود چراکه تاکنون به پشتوانه اجرایی شدن برجام اقدام به فعالیت اقتصادی در کشور داشتند.

استاندار البرز افزود: همه باید تلاش کنند بنا به مصلحت کشور از هر موضوعی در جهت رسیدن به همراهی و تلاش برای از بین بردن ضعف های احتمالی استفاده کنند، چراکه در نهایت این سنگ اندازی ها رشد اشتغال و افزایش درآمدهای ملی را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی نیاز است که با پیروی از برنامه های اقتصاد مقاومتی از تعطیلی بخش تولید جلوگیری شده و به حل مشکلات واحدهای صنعتی بیش از پیش کمک کرد.

استاندار البرز با اشاره به اجرایی برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان عنوان کرد: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان 270 مورد مصوبه اجرایی شده که تا حدودی مشکلات واحدهای صنعتی حل شده است.

وی گفت: از صادرات استان آمار دقیقی وجود ندارد چراکه بخشی از این امر در فرودگاه امام (ره) انجام می شود.

طهائی افزود: اگر شرکت های خارجی وارد کشور شده و تکنولوژی روز دنیا را به استان آورند می توانیم در بازار های خارجی محصولات خود را عرضه کرده و به رونق تولید و اقتصاد کشور کمک شایانی کنیم.

 

وزیر راه و شهرسازی: تحویل هواپیماهای نو تحولات بزرگ در صنعت هوایی کشوربه وجود می آورد

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای توسعه ناوگان حمل ونقل هوایی خرید 138 فروند هواپیمای نو امضا شده است و با تحویل نخستین سری آن در سال 2016، شاهد تحولات بزرگی در صنعت هوانوردی کشور خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، عباس آخوندی در همایش فرآیند قانونگذاری - الزامات و راهکارها، افزود: در حوزه حمل و نقل سریع‌ ترین بخش برای دستیابی به توسعه، بخش حمل و نقل هوایی است.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: بیش از 60 فرودگاه در کشور وجود دارد و تنها حدود 10 فرودگاه در بخش هوایی فعالیت مناسبی دارد، لذا اگر بتوانیم ناوگان هوایی خود را نوسازی کنیم کار بسیار بزرگی انجام شده و سرمایه‌های زیادی به جریان می افتد.

آخوندی گفت: نخستین گام در این زمینه عقد قرارداد با شرکت‌های خارجی برای خرید 138 فروند هواپیما بود که در سال 2016 سری نخست این هواپیماها وارد کشور می‌شوند و این تحول بزرگی در ناوگان هوایی کشور به وجود می آورد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: نوسازی فرودگاه ها با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی انجام می‌شود و سال گذشته اقدام مهمی در این زمینه انجام و شهر فرودگاهی و منطقه ویژه اقتصادی امام خمینی (ره) نیز ایجاد شد.

آخوندی بیان کرد: ترمینال «سلام» در فرودگاه امام خمینی (ره) نیمه دوم امسال به بهره برداری می رسد و این می تواند به ساماندهی فرودگاه امام خمینی(ره) بسیار کمک کند، ضمن اینکه فرودگاه های بوشهر، اهواز، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز نیز با استفاده از منابع مالی سرمایه‌گذاراران خارجی توسعه می‌یابند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مزیت های اتصال حمل و نقل ریلی به کشورهای همسایه یادآور شد: اتصال شبکه ریلی ایران به آسیا در جهت توسعه کشور بسیار موثر است و در این زمینه تلاش می‌شود شبکه‌های ریلی در شهرهای مرزی به کشورهای همسایه متصل شود.

وی با بیان اینکه ریل در غرب کشور به سمت کرمانشاه توسعه می‌یابد و سپس به خارج از کشور متصل می‌شود، اظهار داشت: در مجموع اتصال شبکه ریلی به کشورهای همسایه در تقویت تجارت و ترانزیت بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه ریلی توسعه ناوگان و خطوط آن در کنار سایر بخش های حمل و نقل مورد توجه جدی قرار دارد، در حالی که هم اکنون مجبور به استفاده از واگن‌هایی با عمر بیش از 50 سال هستیم و درصددیم ناوگان ریلی کشور را با استفاده از توانمندی های داخلی نوسازی کنیم.

وی افزود: ما به دنبال راه اندازی قطارهای سریع السیر هستیم و به همین منظور راه اندازی قطار پرسرعت تهران به اصفهان در دستور کار جدی ما قرار دارد.

آخوندی در ادامه با اشاره به پروژه مهم برقی کردن خط آهن تهران- مشهد گفت: در این پروژه حدود دو میلیارد دلار سرمایه گذاری نیازمند است تا سرعت قطارها در این مسیر به 200 کیلومتر در ساعت افزایش یابد، همچنین ظرفیت تعداد حمل مسافر در شبکه ریلی کشور از 13 میلیون نفر در سال به 35 میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص توسعه قطارهای حومه ای در اطراف کلانشهرها افزود: رفت و آمد در اطراف کلانشهرها افزایش یافته است و هم اکنون از شهرهای حومه تهران روزانه بیش از 454 هزار خودرو رفت و آمد می کند و با توسعه قطارهای حومه ای در اطراف کلانشهر تهران در مصرف سوخت صرفه جویی، آلودگی های کاهش و رفاه مردم افزایش می یابد.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به تردد شرکت های کشتیرانی به بنادر ایران در خلیج فارس گفت: هم اکنون 18 خط کشتیرانی بین المللی به صورت مستقیم امکان پهلوگیری در بنادر ایران را بدون وابستگی به سایر کشورهای خلیج فارس دارا هستند.

آخوندی در خصوص سرمایه‌گذاری در بنادر شمالی افزود: با افزایش سرمایه گذاری ظرفیت بندرامیرآباد به 7.5 میلیون تن در سال افزایش می یابد، فاز دوم بندر شهید رجایی توسعه می یابد و برای فاز سوم بندر شهید رجایی با 500 میلیون دلار سرمایه گذاری در حال مذاکره هستیم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: بندر چابهار ظرفیتی بالغ بر 2.5 میلیون تن در سال داشت و تا آخر سال با افزایش 6 میلیون تنی به 8.5 میلیون تن خواهد رسید.

آخوندی با اشاره به طرح توسعه جاده‌های کشور و نوسازی ناوگان 65 هزار کامیون اظهار داشت: ناوگان فرسوده باعث افزایش مصرف گازوئیل و آلودگی می شود، لذا با هماهنگی سه جانبه وزارت نفت، وزارت راه و شهرسازی و اتحادیه کامیونداران در جهت توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای اقدام های خوبی خواهیم داشت، ضمن اینکه در حوزه جاده‌ای در تلاشم هستیم بزرگراه‌های ایران را به کشورهای همسایه متصل و پایانه‌های مرزی را بیش از پیش فعال کنیم.

به گزارش ایرنا، همایش فرایند قانون گذاری- الزامات و راهکارها در محل مجلس قدیم با حضور منتخبان مجلس دهم صبح امروز( شنبه ) آغاز به کار کرد و تا روز 19 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران