استقبال بی سابقه سرمایه گذاران از اوراق شرکت جوپار در فرابورس

معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس: استقبال سرمایه‌گذاران از پذیره‌نویسی اوراق اجاره جوپار، بی‌سابقه بود / حجم تقاضای ثبت شده بیش از 15 برابر عرضه اوراق بود  

معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران با اشاره به استقبال بی‌سابقه سرمایه‌گذاران از پذیره‌نویسی اوراق اجاره جوپار، گفت: حجم تقاضای ثبت شده بیش از 15 برابر عرضه اوراق بود.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، بازار فرابورس در روز دوشنبه 1395/2/12 میزبان پذیره‌نویسی اوراق اجاره شرکت جوپار به ارزش 518 میلیارد و 500 میلیون ریال بود.

بهنام محسنی در خصوص جزئیات پذیره‌نویسی این اوراق اظهار داشت: با وجود مهلت 2 روزه پذیره‌نویسی شاهد حجم تقاضا به میزان 7 میلیون و 970 هزار و 964 ورقه بودیم در حالی که تعداد کل اوراق 518 هزار و 500 ورقه بود و به این ترتیب، پذیره نویسی با تقاضایی بیش از 15 برابر عرضه به پایان رسید.

در این روز 306 میلیون اوراق بهادار به ارزش یک هزار و 16 میلیارد و 930 میلیون ریال در بازار فرابورس داد و ستد شد و بیشترین حجم و ارزش معاملات بازار سهام در اختیار ذوب آهن اصفهان بود.

شرکت‌های آهن و فولاد ارفع، صنایع نسوز توکا، تولید رنگ فولاد سپاهان و زرین معدن آسیا بیشترین افزایش قیمت را داشتند و شرکت‌های عمران و توسعه شاهد، توسعه و عمران کرمان و ذوب آهن اصفهان با بیشترین افت قیمت مواجه شدند.

در عین حال هر ورقه حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در بازه 720 تا 790 هزار ریال مورد معامله قرار گرفت و بیشترین رشد قیمت مربوط به نماد مرداد 93 بود.

در بازار اوراق با درآمد ثابت بالاترین حجم و ارزش معاملات امروز در نماد "اخزا2" و متعلق به اسناد خزانه اسلامی بود که طی آن 84 میلیارد ریال معامله انجام شد. همین‌طور در مجموع، ارزش معاملات در 4 نماد اسناد خزانه اسلامی بیش از 171 میلیارد ریال شد.

همچنین، بیشترین حجم معاملات ‏ETF‏ به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خرید و فروش 3 میلیون و 790 هزار سهم اختصاص یافت‎.‎

منبع خبر:

دیدگاه کاربران