وزیر اطلاعات: تحقق اقتصاد مقاومتی در سایه همدلی میسر است

مهمترین اولویت کنونی برای حفظ نظام اسلامی و وحدت مردم دفع حداقلی و جذب حداکثری است/ نهاوندیان: دولت ‌در جلسه اخیر ‌تصمیم به تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط گرفت/ تنها این کافی نیست که همه ما کلمه اقتصاد مقاومتی را تکرار کنیم/ امام جمعه کرمان: مشکل اصلی استان آب است/ باهنر : به این نقطه نرسیدیم که نقض برجام از طرف مقابل صورت گرفته است  

وزیر اطلاعات گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در سایه وحدت و همدلی میسر است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمود علوی روز سه شنبه در جمع مردم بافت در مسجد صاحب الزمان (عج) این شهر افزود: هر کس در هر پست و مقام و موقعیتی که باشد باید در چارچوب شرع و حلال و حرام خدا حرکت کند.

وی بیان کرد: ایجاد امنیت و آرامش در کشور با حفظ وحدت میسر است و بارور شدن فرهنگ و اقتصاد باید در کنار آرامش و امنیت صورت گیرد.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه حکومت اسلامی ایران بر پایه اخلاق و معنویت و خدمت به مردم است گفت: نظام حکومت اسلامی ایران در چارچوب اسلام و شرع است.

وی اظهار کرد: آزادی در انتخابات و دموکراسی مردمی در ایران اسلامی سبب ایجاد سلایق سیاسی در کنار یکدیگر و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.

حجت الاسلام علوی مهمترین اولویت کنونی برای حفظ نظام اسلامی و وحدت مردم را دفع حداقلی و جذب حداکثری دانست و گفت: وجود ناامنی های کنونی در برخی کشورهای دنیا و امنیت فعلی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان از امنیت، اقتدار، عزت و سربلندی ملتی است که هر کدام نیرویی خبره و حافظ امنیت و اقتدار این مرز و بوم هستند.

وزیر اطلاعات و هیات همراه روز (سه شنبه) همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان کرمان با ورود به شهرستان بافت مورد استقبال فرزندان شهید منصور توحیدی شهید عرصه امنیت قرار گرفت.

وی با حضور در گلزار شهدای بافت به مقام شامخ شهدا ادای احترام و قبور مطهر شهیدان را گلباران کرد.

معاونان رئیس جمهوری و وزرا به عنوان نمایندگان وی به شهرستان های استان سفر و در دیدارهای مردمی و نشست با مسئولان محلی، وضعیت مناطق مختلف را بررسی می کنند. مرکز شهرستان بافت در 155 کیلومتری غرب کرمان قرار دارد.

نهاوندیان: پرچم اقتصاد مقاومتی در کشور برافراشته شد

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با بیان اینکه امروز پرچم اقتصاد مقاومتی در کشور برافراشته شده است، گفت: تنها این کافی نیست که همه ما کلمه اقتصاد مقاومتی را تکرار کنیم، بلکه باید تصویر روشنی از تک تک اقدامات لازم در این حوزه داشته باشیم.

به گزارش تسنیم از کرمان، محمد نهاوندیان عصر امروز در همایش سرمایه‌گذاری و توسعه استان کرمان، با بیان اینکه روزها و سال‌های بسیار خوبی پیش روی استان کرمان قرار دارد، اظهار داشت: آرزوی ما این است که در فرصتی که در اختیار داریم بتوانیم یادگاری از خود به‌جای بگذاریم که فرزندانمان وقتی از عملکرد ما سخن می‌گویند، چنین باوری داشته باشند که ما صرفاً نگاه مصرفی و کوتاه مدت نداشتیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با بیان اینکه یک‌بار حدود 10 سال پیش نگاه بلندمدت و آینده‌نگری به توسعه کشور ایجاد شد و حاصل آن چشم‌انداز 20 ساله بود، اظهار داشت: اما اکنون که نیمی از فرصت چشم‌انداز گذشته است، متأسفانه کارنامه خوب عملکردی در آن چشم‌انداز نداشتیم. نه اینکه در آن برنامه، نکات درست و خوب کم بود، بلکه آنچه کم داشتیم این بود که رویکردهای حیاتی و نسخه‌های اجرایی و تصمیمات هماهنگ جامع‌نگر باید به دنبال سند چشم‌انداز در نظر گرفته می‌شد و با تصمیمات سیاست‌گذاران تضمین می‌شد و این موضوع لازمه تحقق کامل چشم‌انداز بود که در آن کمتر مورد توجه بود.

 نهاوندیان با بیان اینکه امروز باید به سؤالی که پاسخ دهیم این است که برای افق پیش روی خود، کدام چشم‌انداز و اولویت‌های کاری مد نظر قرار گرفته است، اظهار داشت: باید جواب این سؤال را هم برای خودمان و هم برای سرمایه‌گذاران علاقه‌مند در کشورمان داشته باشیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با بیان اینکه امروز پرچم اقتصاد مقاومتی در کشور برافراشته شده است، اظهار داشت: تنها این کافی نیست که همه ما کلمه اقتصاد مقاومتی را تکرار کنیم، بلکه باید تصویر روشنی از تک تک اقدامات لازم در این حوزه داشته باشیم.

نهاوندیان با اشاره به موضوع درون‌زا و برون‌گرا بودن اقتصاد کشور، گفت: باید خودمان را در سخن و عمل ملتزم به همه الزامات این سخن بدانیم، یعنی از درون‌زا بودن اقتصاد سخن می‌گوییم اگر در شرایط مساوی توان تولیدی در داخل کشور و امکان خارجی در این زمینه وجود دارد، حتماً باید اولویت با تولید داخل باشد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری افزود: تأکید بر برون‌گرا بودن اقتصاد نیز به معنای اقتصادی است که به بازار خارجی فکر می‌کند و تولید و صادرات از فواید این نوع اقتصاد است، بنابراین اگر از اقتصاد برون‌گرا سخن می‌گوییم دیگر باید از یکسری حرف‌های انزوا گونه پرهیز شود.

نهاوندیان تصریح کرد: اعتقاد و عمل کردن به اقتصاد مقاومتی این است که لایه‌های عملیاتی آن را تعریف کنیم و این کار در دولت شروع شده و لازم است در بخش‌های خصوصی هم آغاز گردد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با انتقاد از الگوی توسعه کشور در دهه‌های گذشته، اظهار داشت: الگوی توسعه در بسیاری از کشورهای در حال توسعه این بود که دولت باید پیشگام و پیشران توسعه کشور باشد و چنین تصور می‌شد که کشورهایی که از مواهب طبیعی برخوردار هستند، دولت باید با تقویت فعالیت‌های عمرانی به اقتصاد کشور، شتاب دهد. اما امروز زمان آن است که در کلیت این روند تجدیدنظر شود و یک تغییر اساسی در دهه‌های آینده در روند توسعه کشور ایجاد گردد.

 نهاوندیان تأکید کرد: در مسیر توسعه پایدار پیش روی اقتصاد ایران، بخش خصوصی باید عهده‌دار پیشرانی اقتصاد کشور باشد و دولت صرفاً باید از اقدامات بخش خصوصی حمایت کرده و فضای مساعدی را برای اقتصاد و کسب و کار ایجاد کند اما هرگز نباید خودش در فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی دخالت کند.

رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهوری با اشاره به اهمیت جلسات سرمایه‌گذاری و توسعه در جریان سفرهای استانی، اظهار داشت: این جلسات قلب سفرهای استانی است چرا که از درون آن نتایج ثمربخشی برای استان‌ها حاصل می‌شود.

نهاوندیان تصمیماتی که در جلسات سرمایه‌گذاری و توسعه استان‌ها گرفته می‌شود باید با یک عزم و هم‌پیمانی بین بالاترین سطح اجرایی کشور با کارآفرینان و فعالان اقتصادی، مسیر آبادانی و توسعه استان‌ها را فراهم سازد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با تأکید بر حمایت دولت از سرمایه‌گذاری و حمایت تولیدی کشور، اظهار داشت: ما ابتدا باید مشکلات موجود بر سر راه سرمایه‌گذارانی را که قبلاً در این مسیر قدم گذاشته‌اند و به دلیل تحریم و مشکلات مربوط به تأمین منابع دچار مشکل شده‌اند، برطرف کنیم و در این راستا دولت با همکاری سیستم بانکی در جلسه اخیر خود تصمیم به تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط گرفت و امیدواریم این تصمیم گشایش خوبی را برای بنگاه‌های تولیدی و خدماتی کشور، فراهم کند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری در کرمان: هیچ درخواستی در سامانه ۱۱۱ بدون رسیدگی نمی‌ماند

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: امروز ارتباط مردم با دولت به سهولت و آسودگی در منزل انجام شده و دیگر نیاز به دنبال کردن خودروهای مسئولان و خودروهای جمع کننده نامه در جریان سفرهای استانی نیست چرا که آن روند، دور از شان مردم بزرگ بود.

به گزارش خبرگزاری‌ تسنیم ، محمد نهاوندیان در جریان سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان کرمان، پس از ادای احترام به یادمان شهدا از بخش های مختلف ستاد مرکزی ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در استان کرمان بازدید کرد و در جریان فعالیت این ستاد قرار گرفت.

وی همچنین در بازدید از غرفه ادارات کل و سازمان های مردم نهاد فعال استان، از نزدیک در جریان فعالیت و نقطه نظرات آنها قرار گرفت.در این ستاد بیش از 1600 نفر از ادارات مختلف استان، به صورت شبانه‌روزی به تماس‌های مردم پاسخ و مسائل و درخواست‌های آنان را برای رسیدگی به بخش‌های مربوطه ارجاع می‌دهند.

نهاوندیان در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سامانه 111 ابتکار نوینی بود که اینک همراه با رشد خوبی به حیات خود ادامه می دهد، گفت: امروز ارتباط مردم با دولت به سهولت و آسودگی در منزل انجام شده و دیگر نیاز به دنبال کردن خودروهای مسئولان و خودروهای جمع‌کننده نامه در جریان سفرهای استانی نیست چرا که آن روند، دور از شأن مردم بزرگ بود.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه در گذشته نه چندان دور چندین هزار نامه به صورت فیزیکی و با مشقت از سوی مردم نوشته می شد، گفت: بحمدلله امروز در مسیر، تعداد بسیار کمی خود را ناگزیر به تحویل نامه دستی دیده بودند که این نشان از جا افتادن سامانه 111 در بین مردم است.

نهاوندیان افزود: طبق آخرین گزارش، تاکنون چندین هزار تماس تلفنی با سامانه 111 برقرار شده که بخشی از آن که دارای فوریت است در کمتر از 24 ساعت به دستگاه‌های مربوطه ارجاع شده و اقدامات لازم نیز انجام گرفته است و بخش عمده‌ای از این تماسها نیز ظرف 3 روز به دستگاه‌های مربوطه ارجاع می‌شود.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه در مرکز ارتباطات مردمی، سرعت، کیفیت و دقت ، با حفظ کرامت و احترام به مردم همراه است، گفت: امروز می‌توان این پیام را با قدرت اعلام کرد که هیچ درخواستی در سامانه 111 بدون رسیدگی نمی‌ماند.

وی با اشاره به اینکه باید به سمتی برویم که با برخورد ریشه‌ای با مشکلات شاهد کاهش تماسها باشیم، افزود: به عنوان نمونه بخشی از تماسها مربوط به اشتغال است چون جوان برای تامین نیازهای خود، نیاز به کار دارد که الحمدلله با توجه به سیاست گذاری‌های انجام شده به سمت مسیری می‌رویم که با گسترش سرمایه‌گذاری‌ها، فرصت‌های شغلی افزایش پیدا کند و ریشه این اضطرارها برداشته شود.

رئیس دفتر رئیس جمهوری اظهار داشت: البته ارتباط مستقیم مردم با مسئولان به عنوان رویدادی جهت اطلاع از بازخورد اقدامات و فعالیت‌های دولت باید حفظ شود اما در عین حال باید تلاشمان را برای حل ریشه‌ای مشکلات افزایش دهیم.

ادای احترام معاون رئیس جمهوری به مقام شهدای کرمان

معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در گلزار شهدای کرمان به مقام شامخ شهدای استان ادای احترام کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی روز سه شنبه با همراهی کاروان تدبیر و امید در سفر به استان کرمان با حضور در گلزار شهدای استان، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا و شهدای حرم از پرداخت مطالبات سال 91 خانواده ایثارگران در مناطق محروم طی چند ماه آینده خبر داد.

وی با جمعی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران حاضر در محل دیدار و گفت‌ و گو کرد.

افتتاح فاز ورزشی مجتمع فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ایثار، شرکت در نشست رییس جمهوری با علما، ایثارگران و برگزیدگان و دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران از برنامه های سفر رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

رئیس جمهوری امروز (سه شنبه) در بیست و هفتمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید وارد کرمان شد.

دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان، شرکت در نشست توسعه و سرمایه گذاران، بازدید و افتتاح چند پروژه، حضور در شورای اداری استان و نشست خبری از جمله برنامه های سفر دو روزه رئیس جمهوری به دیار کریمان است.

معاونان رئیس جمهوری و وزرا در این مدت به عنوان نمایندگان رئیس جمهوری به شهرستان های استان سفر و در دیدارهای مردمی و نشست با مسئولان محلی، وضعیت مناطق مختلف را بررسی می کنند.

حجتی از مجموعه های کشاورزی زرند بازدید کرد

وزیر جهاد کشاورزی روز سه شنبه از چند مجموعه کشاورزی شهرستان زرند بازدید کرد.

محمود حجتی با رئیس جمهور و کاروان تدبیر و امید به کرمان آمده است، روز سه شنبه به همراه معاون باغبانی خود و جمعی از مسئولان از یک باغ زیتون در 35 کیلومتری زرند بازدید کرد.

درختان این باغ که به باغ حسن آباد معروف است در سال 1375 کاشته شده اند اما به علت نبود کارشناس کشاورزی در موقع کاشت این درختان، رقم و گونه مناسبی کشت نشده که بتواند در مقابل سرما مقاوم باشد.

این باغ در گذشته محصول قابل قبولی داشت اما زمستان سال 92 بر اثر سرمای زیاد لطمه دید و با کاهش زیاد محصول مواجه شد.

درختان این باغ به علت حساس بودن رقم زیتون به سرما در سال های 86 و 92 دچار سرمازدگی شد و مشکل اصلی این باغ نوع رقم زیتون می باشد که با جایگزین کردن رقم زیتون زرد که مقاوم به سرما می باشد می توان این مشکل را برطرف کرد.

کارشناسان کشاورزی به این نتیجه رسیدند که درختان این باغ را با رقم زیتون زرد جابجا کنند.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین با حضور در ترمینال فرآوری و بسته ‌بندی مغز پسته طلای سبز زرند از نزدیک فعالیت این مجموعه را مورد بررسی قرار داد.

این ترمینال با مساحت 17 هزار مترمربع و با تولید یک تن مغز پسته در ساعت در دو خط مشغول به کار می باشد.

در این ترمینال پسته های دهان بسته را تبدیل به مغز کرده و با درجه بندی سبز و معمولی در بسته بندی های استاندارد به بازار عرضه و با این کار ارزش افزوده پسته افزایش می یابد. بیش از 80 میلیارد ریال اعتبار برای احداث این مجموعه هزینه شده است.

افتتاح طرح پرورش ماهیان خاویاری و کلنگ زنی گلخانه های هیدروپونیک در جاده هفت باغ علوی کرمان از دیگر برنامه های وزیر جهاد کشاورزی در این سفر است.

معاونان رئیس جمهوری و وزرا در سفر رئیس جمهوری به عنوان نمایندگان وی به شهرستان های استان سفر و در دیدارهای مردمی و نشست با مسئولان محلی، وضعیت مناطق مختلف را بررسی می کنند.

امام جمعه کرمان: مشکل اصلی استان آب است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: مشکل و مساله اصلی کرمان، آب می باشد و انتظار است که این مساله پیگیری شده و به نتیجه برسد.

به گزارش ایرنا آیت الله سید یحیی جعفری روز سه شنبه در مصلی امام علی (ع) با خیرمقدم به کاروان تدبیر و امید از رئیس جمهوری تقدیر ویژه کرد و افزود: بدیهی است که کریمان به دیار کریمان می آیند.

وی گفت: خواص و نخبگان کرمان توقعاتی دارند که ان شاء الله تا حد امکان به این توقعات رسیدگی خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز روز ولادت با سعات امام حسین (ع) و روز پاسدار است اظهار کرد: پاسداری از دین خدا فقط به سخنرانی نیست و اگر کسی بخواهد از دین خدا و مکتب حق و ارزش های عالیه قرآن کریم حفاظت کند باید در عمل پاسداری خود و فداکاری خود را نشان دهد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: همانگونه که در دوران دفاع مقدس موارد خطر را از مملکت دفع کردید و امروز ما در کمال آرامش و استقلال به سر می بریم.

وی ادامه داد: اگر می خواهید پاسدار خوبی برای اسلام و جامعه اسلامی باشید باید به این مساله توجه کامل داشته باشیم.

آیت الله جعفری گفت: رمز تعالی و نیل به استقلال و سعادت در درست مصرف کردن است.

وی اضافه کرد: استاندار کرمان و معاونان استانداری بدون در نظر گرفتن مسائل حاشیه ای کار را به پیش برده و توانسته اند کرمان را به این مرحله برسانند.

وی از سردار سلیمانی نیز تقدیر کرد و گفت: ایشان تمام عمر خود را در فداکاری و ایثار به سر برده است.

امام جمعه کرمان افزود: از هر دولتی که براساس حق، منطق و قوانین درست عمل کند، حمایت کرده ایم و بعد از این نیز حمایت خواهیم کرد.

وی همچنین از برخی شخصیت های برجسته کرمانی از جمله حجت الاسلام حسن روحانی شریف، حاج شیح محمدجواد حجتی کرمانی، آیت الله هاشمی رفسنجانی، اسحاق جهانگیری، حجت الاسم مجید انصاری، آیت الله صالحی کرمانی، تجلیل کرد.

وی گفت: امیدواریم خداوند متعال به ما توان قدردانی از دولت تدبیر و امید را عنایت فرماید.

استاندار کرمان نیز ضمن خوش آمدگویی به کاروان دولت تدبیر و امید از مردم به دلیل استقبال شایسته از رئیس جمهوری تقدیر کرد.

رئیس جمهوری امروز (سه شنبه) در بیست و هفتمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید وارد کرمان شد.

شکوه همدلی و میهمان نوازی مردم کرمان

مردم کرمان بار دیگر قدرشناسی، میهمان نوازی و شکوه همدلی خود را با استقبال از رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به نمایش گذاشتند.

به گزارش ایرنا مردم دیار کریمان با حضور پرشور در مسیر استقبال از حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی از وی و هیات همراه در ایستگاه بیست و هفتم سفرهای استانی دولت تدبیر و امید به گرمی استقبال کردند.

با وجود آنکه مسیر رسمی استقبال از رئیس جمهوری با توجه به اجرای پروژه های متعدد عمران شهری در کرمان از میدان بسیج

تا مصلی امام علی (ع) اعلام شده بود اما شماری زیادی از مردم با حضور در مسیر بلوار جمهوری پس از خروج خودروی حامل دکتر روحانی از فرودگاه کرمان به استقبال وی آمدند.

دود کردن اسپند و کندر در حاشیه مسیر ورود کاروان تدبیر و امید به کرمان توسط کرمانی ها، حال و هوای شهر کرمان را امیدبخش و سرشار از عطر معنویت کرده است.

حاشیه مسیرهای بلوار جمهوری اسلامی، خیابان شهید بهشتی، خیابان شریعتی، میدان بسیج و بلوار عباسپور از اوایل صبح امروز شاهد حضور اقشار مختلف مردم بود.

حضور جانبازان قطع نخاع با ویلچر و زنانی که کودکان خود را در بغل گرفته اند از جمله حاشیه های زیبای این استقبال است.

مغازه داران حاشیه مسیر عبور کاروان تدبیر و امید نیز به یمن ورود هیات دولت در حال پخش چای و شربت بین استقبال کنندگان بودند.

رئیس جمهور امروز در بیست و هفتمین سفر استانی خود وارد کرمان شد.

باهنر : به این نقطه نرسیدیم که نقض برجام از طرف مقابل صورت گرفته است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر در بررسی ها و گزارش های ارایه شده هنوز به این نقطه نرسیده ایم که نقض برجام از سوی طرف مقابل صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین عصر در نشست خبری امروز سه شنبه در خصوص مسایل هسته ای با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها در مورد عهدشکنی طرف مقابل تذکر داده اند، افزود: با اینکه بیشتر کارها پس از اجرای برجام روی روال افتاده اما در برخی اوقات دیده می شود که طرف مقابل در تفاهمات به دنبال بهانه است و برخی مسایل را مطرح می کند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه با اشاره به اینکه افزایش توان موشکی ما هیچ ربطی به برجام ندارد گفت: آزمایش های موشکی ما با شدت و قدرت ادامه پیدا خواهد کرد.

**اصلاح طلبان یک فراکسیون قدرتمند در مجلس دهم خواهند داشت

وی در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس دهم گفت: اکثریت مجلس دهم در اختیار اصولگرایان خواهد بود اما اصلاح طلبان یک اقلیت پر قدرت و پر عدد و دارای فراکسیونی قدرتمند خواهند بود.

باهنر در خصوص برگزاری دو همایش اصولگرایان و فراکسیون امید در ابتدای هفته جاری گفت: تعداد اعضای این فراکسیون ها از سوی برخی اعلام شده است، اما نمایندگان مجلس دهم پس از تشکیل این مجلس، خودشان در زمینه تعداد اعضای فراکسیون ها و یارگیری های درون مجلس و فراکسیون ها اطلاع رسانی می کنند.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران