آیت الله هاشمی: بهره گیری از کریدور شمال جنوب برنامه جدی دنیاست + 4 خبر

سایر خبرها: مدیرعامل منطقه آزاد انزلی: جاده ابریشم جدید ایجاد می کنیم/ ترکان: دولت ایجاد منطقه آزاد تجاری کردستان را در مجلس دهم مطرح می کند/ چراغ سبز معاون وزیر صنعت برای سرمایه گذاری اسپانیا در صنایع قطعات خودرو/ رئیس کل بیمه مرکزی استعفا کرد  

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بهره گیری از کریدور شمال - جنوب برای حمل و نقل و تجارت را برنامه جدی دنیا عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز چهارشنبه پس از آغاز مراسم ساخت چهار پست اسکله جدید در بندر کاسپین و در جمع خبرنگاران، با اشاره به ظرفیت های کم نظیر گیلان اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی قادر به ایفای نقش مهمی در این دالان تجاری است.

وی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های خزر و منطقه آزاد انزلی برای توسعه ارتباط با بنادر حاشیه این دریا و حمل و نقل دریایی بهره بگیریم .

آیت الله هاشمی در پاسخ به نقش گیلان در توسعه تجارت و اقتصاد کشور، با اشاره به آشنایی با این استان از 40 سال پیش تصریح کرد: اگر برای استان های گیلان، مازندران و گلستان برنامه درستی اجرا شود؛ این استان های شمالی در مجموع می توانند به اندازه ژاپن ظرفیت داشته باشند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با کم نظیر خواندن ظرفیت های طبیعی استان گیلان، بر لزوم بهره گیری صحیح از آن در زمینه گردشگری و ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه این صنعت پاک تاکید کرد.

آیت الله هاشمی همچنین در مورد سیاست های راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال 95 در زمینه اقتصاد مقاومتی یاداور شد: برنامه اقتصاد مقاومتی توسط مجمع، تهیه و تصویب و پس از تائید مقام معظم رهبری توسط ایشان ابلاغ شد.

وی محور اساسی اقتصاد مقاومتی را تکیه بر درون و نگاه به بیرون به معنای واردات تولیدات و کالاهای مرغوب دنیا و عرضه تولیدات و اقلام با کیفیت و خوب خودمان به جهان عنوان کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خاتمه سخنانش، با تاکید بر تاثیرات مثبت اقتصاد مقاومتی متذکر شد: می توانیم تولیدات داخلی را با ظرفیت های بالا در همه زمینه ها افزایش دهیم.

آیین ساخت چهار پست اسکله جدید در بندر کاسپین، روز چهارشنبه با حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز شد.

طراحی بندر کاسپین بعنوان نسل سوم و چهارم بنادر جهان برای صادرات به روسیه، قزاقستان و کشورهای حاشیه دریای خزر با ظرفیت 15 میلیون تن است.

این مجتمع بندری در صورت تکمیل 22 پست اسکله شامل دو پست اسکله نفتی، سه پست اسکله بخش خصوصی و بقیه نیز غله و کانتینر خواهد داشت.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است؛ کشورهای حاشیه دریای خزر ، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.

قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب ، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه ، کراسنودسک در ترکمنستان ، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان ، دسترسی از طریق راه های مناسب ، به بازارهای مصرف کشورهای همسود ( CIS ) و نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.

مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان 100 درصد در منطقه، امکان فعالیت بانکها و موسسات مالی - بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی 20 ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی - تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.

 

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی: جاده ابریشم جدید ایجاد می کنیم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت : با ایجاد زیرساخت های بندری و ریلی، راه اندازی کریدورهای ترانزیتی و فعال کردن کریدور اکتائو - ارومچی - انزلی، جاده ابریشم جدید را احیا می کنیم.

به گزارش ایرنا ، رضا مسرور روز چهارشنبه در آیین آغاز ساخت چهار پست اسکله جدید در بندر کاسپین با حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد : اگر به منطقه آزاد انزلی توجه شود، می تواند به کانون داد و ستد منطقه کشورهای همسود ( CIS ) تبدیل شود .

وی با تاکید بر این که توسعه مبادلات تجاری باعث افزایش درآمد ارزی می شود، افزود: اگر بخواهیم مبادلات تجاری را از 12 صدم درصد به سه درصد برسانیم، رقمی برابر با 23 میلیارد دلار افزایش مبادلات تجاری خواهیم داشت.

مسرور با اشاره به تلاش کشورهای حاشیه دریای خزر برای توسعه زیرساخت های تجاری تصریح کرد: بنادر روسیه مثل آستراخان، اکتائو ماخاچ کالا در حال توسعه هستند و بندر ترکمن باشی با مشارکت ترکیه با اعتباری بالغ بر دو میلیارد دلار در حال ساخت است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت : موانع تعرفه ای اصلی ترین موانع مبادلات تجاری ماست و مشکلات زیرساخت ریلی که هنوز وصل نشده و در کنار آن، مشکلات بنادر جای کار بسیاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: طراحی بندر کاسپین بعنوان نسل سوم و چهارم بنادر جهان برای صادرات به روسیه و قزاقستان و کشورهای حاشیه دریای خزر با ظرفیت 15 میلیون تن است.

به گفته مسرور، این مجتمع بندری در صورت تکمیل 22 پست اسکله شامل دو پست اسکله نفتی، سه پست اسکله بخش خصوصی و بقیه نیز غله و کانتینر خواهد داشت .

وی با بیان این که بندر کاسپین با داشتن پس کرانه وسیع ، دسترسی آسان به جاده و ریل می تواند پاسخگوی کشتی های 50 هزار تنی باشد، گفت: مجموع سرمایه گذاری برای بندر کاسپین تاکنون 9 هزار و 620 میلیارد ریال است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی متذکر شد: بندر کاسپین در کنار بندرانزلی، ضعف منطقه را برطرف خواهد کرد.

وی با بیان این که کار کردن در خزر بسیار سخت است، ادامه داد: تعداد روزهای توفانی دریا زیاد است و تامین منابع مالی فقط از طریق سازمان منطقه آزاد بدون کمک دولت بوده است.

مسرور خاطرنشان کرد : همین بندر قابل پهلوگیری است و دو پست دیگر آن تا پایان امسال کامل می شود اما بهره برداری از آن را به سال آینده موکول کرده ایم.

وی افزود: اتصال ریل به این بندر، جزو پروژه هایی است که از لحاظ زیست محیطی مشکلی ندارد و با 14 کیلومتر ریل گذاری، می توان از ایستگاه پیربازار به این منطقه متصل شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت : اتصال شبکه ریلی به بندر کاسپین، جزو مصوبات سفر رئیس جمهوری بوده که امیدواریم اجرایی شود.

وی با اشاره به در دست ساخت بودن پنج مرکز تجاری گفت: هم اکنون پنج هزار و 490 نفر در منطقه اشتغالزایی شده است.

مسرور به ساخت طرح تفریحات دریایی در منطقه اشاره و تصریح کرد: در یک سال آینده، ساحل ما تغییر ویژه ای خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به این که با اصلاح محدوده مصوب منطقه آزاد توسط هیات وزیران، این محدوده از سه هزار و 200 هکتار به 9 هزار و 400 هکتار رسیده، گفت: با توجه به استقبال سرمایه گذاران همچنان با مشکل تامین زمین مواجه هستیم.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است؛ کشورهای حاشیه دریای خزر ، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.

قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب ، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه ، کراسنودسک در ترکمنستان ، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان ، دسترسی از طریق راه های مناسب ، به بازارهای مصرف کشورهای همسود ( CIS ) و نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.

مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان 100 درصد در منطقه، امکان فعالیت بانکها و موسسات مالی - بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی 20 ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی - تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.

 

ترکان: دولت ایجاد منطقه آزاد تجاری کردستان را در مجلس دهم مطرح می کند

مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه نمایندگان مجلس نهم در موضوع ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان کم کاری کردند و تصمیم عجولانه گرفتند گفت: دولت پیگیر طرح مجدد ایجاد این منطقه در مجلس دهم خواهد بود.

اکبر ترکان روز چهارشنبه در جریان سفر به شهرستان مرزی مریوان در بازدید از مرز رسمی باشماق این شهرستان، استان کردستان و 2 شهرستان بانه و مریوان را دارای استعداد و ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد منطقه آزاد دانست و افزود: دولت اصرار بر ایجاد منطقه آزاد در کردستان دارد و در مجلس دهم باز هم این موضوع را پیگیری می کند.

بنا بر پیشنهاد و پیگیری استاندار کردستان اول آذر سال 94 لایحه پیشنهادی منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان در جلسه شورای عالی مناطق آزاد کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهوری تصویب شد و این لایحه به تصویب هیات دولت رسید اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی این لایحه را در جلسه علنی 29 آذرماه رد کردند و پس از آن دولت در روز 30 آذرماه هم باز این لایحه را به مجلس ارسال کرد که برای بار دوم با رای مخالف نمایندگان روبرو شد.

ترکان در ادامه مرز رسمی باشماق مریوان را یکی از مرزهای موفق کشور دانست و گفت: مبادلات سالانه پنج میلیارد دلاری کالا از طریق این مرز نشان دهنده موفقیت مرز باشماق است.

او مزیت عمده مرز باشماق مریوان را مکان مناسب و طبیعت بکر و زیبای آن دانست و اظهار کرد: این منطقه از لحاظ گردشگری نیز نمونه است و پتانسیل تبدیل به منطقه آزاد تجاری صنعتی را دارد.

ترکان طبیعت زیبا و جاذبه های گردشگری منطقه مریوان و بانه را در تبدیل این منطقه به عنوان منطقه آزاد تجاری صنعتی نمونه در کشور موثر دانست و افزود: این دو شهرستان به دلیل جاذبه های گردشگری و طبیعت زیبا می تواند منطقه آزاد نمونه ای در کشور باشد.

او در ادامه خواستار حذف بروکراسی اداری و تسهیل فرآیندهای مربوط به تجارت و مبادلات اقتصادی در مرز رسمی باشماق مریوان شد و بر آسان کاری در زمینه تجارت و ورود و خروج کالا تاکید کرد.

اکبر ترکان به عنوان رییس سازمان نظام مهندسی کشور به منظور حضور در نشست سالانه سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور که در مریوان برگزار می شود به این شهرستان سفر کرده است.

مرز باشماق مریوان سال 85 براساس مصوبه هیات دولت وقت به مرز رسمی تبدیل شد و اکنون تمام عملیات واردات، صادرات و ترانزیت کالا در استان کردستان از طریق این مرز صورت می گیرد و در حال حاضر تنها مرز رسمی استان کردستان است.

مرز باشماق در 15کیلومتری شهر مریوان واقع شده است و با شهر پنجوین کشور عراق نزدیک به 30 کیلومتر فاصله دارد. مریوان در 135کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

 

چراغ سبز معاون وزیر صنعت برای سرمایه گذاری اسپانیا در صنایع قطعات خودرو

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در دیدار با وزیر تجارت اسپانیا به وی اطمینان داد سرمایه‌گذاری در ایران در زمان کمی به سودآوری خواهد انجامید و از قطعات خودرو و پوشاک به عنوان محورهای فعالیت اسپانیا در ایران نام برد.

به گزارش ایرنا از سازمان توسعه تجارت، ولی‌الله افخمی‌راد در دیدار با «جیم گارسیا لگاز پونس» وزیر تجارت اسپانیا گفت: شرکت‌های اسپانیایی می توانند در زمینه طراحی و تولید بویژه در صنایع قطعات خودرو و پوشاک ایران سرمایه‌گذاری کنند و مطمئن باشند با توجه به مزایای سرمایه‌گذاری در ایران مانند معافیت 20 ساله از مالیات در مناطق آزاد، به منفعت خواهند رسید.

وی، سودآوری سرمایه‌گذاری شرکت‌های اسپانیایی را در ایران تضمین کرد و یادآور شد: ایران در زمینه تولید قطعات خودرو به پیشرفت‌های مهمی دست یافته است که اگر اسپانیا در این بخش سرمایه‌گذاری کند منفعت هر دو طرف تامین خواهد شد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران به اقدامات وزارت صنعت،معدن و تجارت برای پیشگیری از قاچاق و شفاف‌سازی تجارت اشاره کرد و افزود: نشان های تجاری(برند) مطرح اسپانیایی در زمینه پوشاک می‌توانند در ایران سرمایه‌گذاری کنند و یا به شرکت‌های ایرانی عرضه‌کننده آن برندها نمایندگی فروش اعطا کنند. براساس بخشنامه معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، فروشگاه‌های عرضه‌کننده برندهای خارجی ملزم به داشتن نمایندگی آن برندها هستند.

وی دریافت نمایندگی برندهای خارجی را یکی از مشکلات کشور در زمان تحریم ها برشمرد و خواستار رسیدگی و رفع این مشکل توسط طرف اسپانیایی شد.

افخمی‌راد در پایان با بیان اینکه حجم تجارت دو کشور به اندازه ظرفیت‌های آنها نیست، خاطرنشان کرد: برای توسعه همکاری‌های اقتصادی لازم است نقشه راه فراهم شود تا بر اساس آن آینده همکاری‌ها ترسیم و گسترش روابط تجاری امکانپذیر شود.

وزیر تجارت اسپانیا نیز در این دیدار برای حل مشکلات مراودات بانک‌های اسپانیایی با ایران وعده داد و گفت: اسپانیا بانک‌های معتبری دارد که می‌توانند به ایران برای توسعه روابط بانکی کمک کنند و به زودی نمایندگان این بانک‌ها برای مذاکره با طرف‌های ایرانی روانه تهران می شوند.

وی با استقبال از پیشنهاد افخمی‌راد برای سرمایه‌گذاری اسپانیا در صنعت پوشاک و ساخت قطعات خودرو گفت: اسپانیا نیز تمایل دارد در این زمینه‌ها با ایران وارد همکاری شود.

جیم گارسیا لگاز پونس در ادامه برگزاری نمایشگاه‌ها را از جمله اقدام های مهم برای توسعه روابط دو کشور برشمرد و تاکید کرد: اسپانیا آمادگی دارد امکان برگزاری دو نمایشگاه در بارسلون را برای ایران فراهم کند.

به گزارش ایرنا، براساس آمارهای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، ارزش مبادلات تهران- مادرید در سال ١٣٩٣ افزون بر ٣٢١‌ میلیون دلار بود که 175 ‌میلیون دلار آن صادرات ایران به اسپانیا ثبت شد.

 

پس از رسانه‌ای شدن فیش‌های حقوق نجومی مدیران بیمه: رئیس کل بیمه مرکزی استعفا کرد

رئیس کل بیمه مرکزی استعفا کرد

محمدابراهیم امین رئیس کل بیمه مرکزی که این روزها به شدت به دلیل انتشار فیش‌های حقوق نجومی مدیران این مجموعه مورد انتقاد قرار گرفته است امروز از رئیس کلی بیمه مرکزی ایران استعفا کرد.

روابط عمومی بیمه مرکزی متن استعفای امین خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی منتشر کرده که به شرح زیر است.

با سلام؛

شرمنده‌ام که در حوزه مسئولیت اینجانب پیشامدی سامان‌دهی و به اجرا گذاشته شد که مایه هجمه گسترده رسانه‌ای به بیمه مرکزی، جناب‌عالی و در نهایت دولت محبوب تدبیر و امید را فراهم ساخت. از این بابت از مردم شریف ایران، اهالی صنعت بیمه و به‌ ویژه شخص جناب‌عالی پوزش می‌طلبم.

اینجانب با ابراز اعتماد و تمایل جناب‌عالی که به دانایی و پاک‌دامنی‌تان اعتماد راسخ داشتم و دارم، از امتیازات مادی بخش غیردولتی که حداقل دو برابر بیمه مرکزی بود، چشم پوشیدم و تنها بدین خیال که تسلط کارشناسی، توان مدیریتی و اراده شخصی لازم برای اصلاح امور صنعت بیمه را دارم، این مسئولیت خطیر را پذیرفتم.

احیاء توانگری مالی شرکت‌های بیمه، بهبود و ضابطه‌مند ساختن شرایط احراز مشاغل کلیدی در صنعت بیمه، پالایش وضعیت نمایندگان بیمه‌ای، محاسبه کسری ذخایر شرکت‌های بیمه و اقدام برای شفاف‌سازی صورت‌های مالی و جلوگیری از شناسایی سودهای موهوم، سامان‌دهی مدیریتی و مالی شرکت بیمه دی که در معرض ورشکستگی قرار داشت و از همه مهم‌تر اقدام قانونی و مدیریتی برای احقاق حقوق بیش از یک‌صد هزار زیان‌دیده بیمه توسعه که بی‌پناه و بی‌رسیدگی و پاسخ‌گویی رها شده بودند و بسیاری هم زندانی، از اقدامات مهم قابل ذکر است. صنعت بیمه اکنون دارای سامانه‌ای اطلاعاتی است که داده‌های بیمه‌ای را از مرکز تولید برداشت و با ذخیره‌سازی در سرورهای قدرتمند بیمه مرکزی ج.ا. ایران قرار می‌دهد تا سامانه‌های مختلف نظارتی، مالی، اتکایی، بیمه‌ای، سرمایه‌گذاری، نمایندگان، کارگزاران و غیره شاخص‌های مورد نظر را تهیه تا مدیران در ایفای وظایف قانونی‌شان مورد استفاده قرار دهند. درواقع چتر نظارتی و کنترلی بیمه مرکزی ج.ا. ایران با طراحی این سامانه‌ها و شاخص‌های مرتبط طی دو سال و نیم اخیر جامع، کامل و بدون خلل شده است و نهاد ناظر می‌تواند به صورت برخط بر همه فعالیت‌های بیمه‌گری، مالی، اتکایی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه اشرافِ به‌لحظه (Online) داشته باشد و به سرعت، انحراف از معیارها و ضوابط را شناسایی و اندازه‌گیری نماید.

دو قانون مهم و به نسبت پیشرفته شخص ثالث و صندوق بیمه حوادث طبیعی که اینجانب از سوی دولت وظیفه دفاع از مفاد آنها را در صحن مجلس داشتم، به‌حمدالله با تغییرات مدّ نظر به تصویب مجلس محترم رسید.

میزان اتکایی اجباری بیمه مرکزی از 50 درصد و 25 درصد به 25 و 10 درصد کاهش یافت و به لحاظ تشکیلاتی و سازمانی نیز اقدامات زمینه‌ساز برای تشکیل یک شرکت بیمه اتکایی ملّی از مجموعه منابع مالی و انسانی معاونت اتکایی بیمه مرکزی فراهم شده و فقط نیازمند مجوّز قانونی برای تأسیس و فعالیت می‌باشد. مشخصاً این اقدام اینجانب موجبات دشمن‌تراشی جدّی در داخل را فراهم ساخت.

همچنین آیین‌نامه‌ها و مقررات لازم برای اِعمال این نظارت تدوین و به تصویب شورای‌عالی بیمه رسیده است که به اتکای این بستر مقرراتی و سامانه‌های اطلاعاتی مذکور، هیچ فعالیتی در شرکت‌های بیمه از چشم نهاد ناظر پنهان نیست و تنها اقتدار مدیریتی و اعتماد به نفس مدیران ارشد بیمه مرکزی است که می‌تواند ضامن اجرای بدون تعلل و تسامح وظایف حاکمیتی محوّله باشد.

با آنچه رخ داد این اقتدار و اعتماد به نفس تضعیف شد و احیای آن مستلزم انتصاب مدیران شایسته جدیدی است که چنین ضرباتی نخورده باشند و امیدشان به اصلاح امور را از دست نداده باشند.

در چنین فضا و شرایطی ادامه کار برای اینجانب بسیار دشوار است. اِعمال مقتدرانه و بی‌کم و کاست ضوابط و مقررات و برقراری انضباط مالی و مدیریتی در 30 شرکت، 1000 کارگزاری و حدود 40 هزار نمایندگی بیمه از فردی که مهم‌ترین سرمایه زندگی و کار وی یعنی صداقت و پاک‌دستی‌اش، مورد سئوال قرار گرفته و در منظر عموم مخدوش شده، ممکن نیست.

با سپاس و قدردانی صمیمانه از حمایت بی‌دریغ جناب‌عالی و پوزش از آنچه که نتوانستم انجام دهم، استعفای خود را تقدیم و استدعا دارم با بازنشستگی اینجانب موافقت فرمایید.

آرزو دارم در سایه توجّهات و عنایات باری‌تعالی همواره سلامت، سرفراز و عاقبت به خیر باشید./ محمدابراهیم امین

منبع خبر:

دیدگاه کاربران