گزارش استاندار از دستاورد سفر رئیس جمهوری به کرمان: افتتاح، کلنگ زنی و عقد قرارداد 837 پروژه + 7 خبر

سایر خبرها: معاون رئیس جمهوری: مرمت ارگ بم تا سال 2017 به پایان می رسد/ ابتکار: تالاب جازموریان از اولویت های مصوبات سفر هیات دولت است/ امام جمعه کرمان: مسائل فرهنگی در راس است/ کارخانه کنسانتره سنگ آهن در زرند افتتاح شد/ تکمیل طرح های عمرانی ناتمام با مشارکت بخش خصوصی زودتر به نتیجه میرسد/ بازدید رئیس جمهوری از بافت قدیمی و سطح شهر کرمان/ رئیس جمهوری کرمان را ترک کرد  

استاندار کرمان گفت: در سفر رئیس جمهوری به استان کرمان، 837 پروژه با 14 هزار و 182 میلیارد تومان سرمایه گذاری افتتاح، کلنگ زنی یا عقد قرارداد شد.

ه گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان کرمان که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد افزود: روز گذشته 445 پروژه در استان با اعتبار بیش از سه هزار میلیارد تومان، همچنین عملیات اجرایی و عقد قرارداد قطعی پروژه های مختلف با بیش از 11 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شد.

استاندار کرمان گفت: سال گذشته نیز 553 پروژه اقتصادی با هفت هزار و 720 میلیارد تومان در این استان به بهره برداری رسید و سال 93 بالغ بر 531 پروژه عمرانی به مبلغ شش هزار و 397 میلیارد تومان افتتاح شد.

وی خطاب به رئیس جمهوری اظهار کرد: نام شما در تاریخ استان کرمان به دلیل همت در رفع مشکلات حوزه آب استان، برای همیشه ثبت خواهد شد.

رزم حسینی از اقدام دولت در حوزه برجام به عنوان اقدامی درخشان و بزرگ یاد کرد و گفت: دولت در سایر حوزه ها نیز اقدامات بزرگی انجام داده است.

وی به اجرای ایده مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان اشاره کرد و افزود: به دلیل نبود انسجام در برخی بخش ها، مدل مدیریتی مثلث توسعه اقتصادی تدوین شد تا همه ارکان حکومت برای توسعه، پای کار بیایند.

استاندار کرمان گفت: شعار فرش قرمز را که برای سرمایه گذاران در استان مطرح کرده ام منجر به 75 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شد که دیروز بخشی از آنها اعلام شد.

وی بیان کرد: این اقدامات نتیجه همدلی، هماهنگی و اجرای مثلث توسعه اقتصادی و وحدت حول محور ولایت بوده است.

رزم حسینی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آبیاری تحت فشار در استان کرمان گفت: در جنوب استان 15 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در دولت یازدهم انجام شده که این میزان از ابتدای انقلاب تا قبل از دولت یازدهم 10 هزار هکتار بوده است.

وی بیان کرد: رتبه استان کرمان در جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی پیش از این دولت سی ام بود که اکنون ارتقا یافته است.

استاندار کرمان گفت: جایگاه استان کرمان در فضای کسب و کار نیز بر اساس گزارش پژوهش های مجلس شورای اسلامی از رتبه 27 کشوری به رتبه سوم ارتقا یافته است.

وی افزود: در حوزه میراث فرهنگی نیز اقدامات گسترده ی در استان کرمان انجام شده و بازسازی و مرمت باغ فتح آباد یکی از نمونه های آن است.

رزم حسینی گفت: 20 اثر فرهنگی در استان کرمان به صورت همزمان در حال بازسازی است.

رئیس جمهوری و هیات همراه روز سه شنبه در بیست و هفتمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید وارد کرمان شدند.

رئیس جمهوری در اولین روز سفر با مردم کرمان، علما، ایثارگران و برگزیدگان دیدار و در نشست توسعه و سرمایه گذاران استان کرمان شرکت کرد.

همچنین روز گذشته چند طرح بزرگ در مناطق مختلف کرمان به بهره برداری رسید و علمیات اجرایی چندین طرح نیز به طور همزمان آغاز شد.

معاونان رئیس جمهوری و وزیران دولت یازدهم به عنوان نمایندگان رئیس جمهوری به شهرستان های استان سفر و در دیدارهای مردمی و نشست با مسئولان محلی، وضعیت مناطق مختلف را بررسی کردند.

سفره 2 روزه رئیس جمهوری به دیار کریمان امروز (چهارشنبه) با حضور در شورای اداری استان و نشست خبری به پایان رسید.

معاون رئیس جمهوری: مرمت ارگ بم تا سال 2017 به پایان می رسد

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: براساس طرح جامع مدیریتی که تدوین شده، مرمت ارگ تاریخی بم تا سال 2017 به پایان می رسد.

مسعود سلطانی فر که به همراه رئیس جموری به استان کرمان سفر کرده است، شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بم روند بازسازی این بنای کهن را رضایت بخش ارزیابی کرد و افزود: باید به گونه ای عمل کنیم که کار مرمت ارگ سرعت بیشتری بگیرد.

وی از تدوین طرح جامع مدیریتی منظر فرهنگی بم به کمک سازمان یونسکو خبر داد و گفت: بر اساس این طرح، بازسازی ارگ تا سال 2017 بایستی به پایان برسد و هم اکنون با در نظرگرفتن این طرح جامع، 80 درصد پیشرفت فیزیکی صورت گرفته است.

معاون رئیس جمهوری افزود: با در نظر گرفتن چهره قبل از زلزله ارگ بم، 65 درصد پیشرفت حاصل شده است.

وی بیان کرد: کار آواربرداری ارگ قدیم شش سال به طول انجامید و بعد از آن، کار مرمت این بنا شروع شد.

سلطانی فر گفت: همکاری سایر دستگاه های مرتبط با دست اندرکاران مرمت ارگ در سرعت مرمت ارگ موثر می باشد.

وی افزود: برای ثبت جهانی 11 قنات تاریخی کشور برنامه ریزی شده که از این تعداد قنات، 2 رشته متعلق به بروات بم است و امیدواریم پس از بررسی های صورت گرفته از سوی کارشناسان، بتوانیم در اجلاس تیرماه کمیته میراث جهانی در استانبول، این 2 رشته قنات بروات را به ثبت جهانی برسانیم.

همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان کرمان، معاونان وی و وزرا به شهرستان های استان سفر و در دیدارهای مردمی و نشست با مسئولان محلی، وضعیت مناطق مختلف را بررسی می کنند.

رئیس جمهوری روز گذشته (سه شنبه) در بیست و هفتمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید وارد کرمان شد. بم در فاصله 190 کیلومتری کرمان قرار دارد.

ابتکار: تالاب جازموریان از اولویت های مصوبات سفر هیات دولت است

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در زمینه احیای تالاب جازموریان برنامه های خوبی را دنبال کرده ایم و در مصوبات سفر رئیس جمهوری تالاب جازموریان جزء اولویت هاست.

معصومه ابتکار عصر سه شنبه در جمع مسئولان و سران طوایف شهرستان رودبارجنوب افزود: گزارش تالاب جازموریان را به دولت ارائه کردیم و مطالعات این کار را به دانشگاه کرمان سپردیم.

وی گفت: مطالعاتی که در حوزه آبریز و غیره صورت می گیرد باعث می شود تالاب کم کم احیا شود البته این کار زمان می برد.

وی افزود: ما با یک پدیده جهانی به عنوان تغییر اقلیم روبرو هستیم که تغییر اقلیم به معنای گرم شدن زمین و ایجاد خشکسالی است و برای کشاورزی هر یک درجه ای که دما افزایش پیدا می کند میزان مصرف آب بیشتر می شود در نتیجه کشاورزی ما باید به سمت کشاورزی سازگار با اقلیم پیش برود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: در شهرستان رودبار هفت هزار هکتار در این 2سال آبیاری تحت فشار داریم که بسیار خوب است و الگوی کشت ما باید تغییر پیدا کند و ما نباید کشاورزی کنیم که مساوی است با نابودی تالاب جازموریان یا سفره های آب زیرزمینی باشد.

وی گفت: ما نمی توانیم این روند را در کشاورزی دنبال کنیم و انتظار داشته باشیم که این تالاب نابود نشود، جازموریان به یکی از کانون های گرد و غبار منطقه تبدیل شده که علاوه بر اینکه بر سلامت ما تاثیر می گذارد بر محصولات کشاورزی و منابع طبیعی ما نیز اثر می گذارد.

ابتکار خاطرنشان کرد: سال 92 که دولت دریاچه ارومیه را تحویل گرفت این دریاچه کاملا خشک شده بود و هیچ کس امیدی به آن نداشت ولی دولت مصوب و اراده کرد.

وی افزود: دریاچه ارومیه 20 سال پیش 150 هزار هکتار کشاورزی اطرافش بود و بعد 450 هزار هکتار سیب زمینی اطراف تالاب کشت کردند و از حق آبه آن استفاده می کردند که ما از کشاورزان خواستیم سراغ محصولاتی بروند که از آب کمتری استفاده شود تا بتوانیم دریاچه را نجات دهیم.

وی همچنین با اشاره به مهمترین اقدامات دولت در سه سال اخیر گفت: یکی از کارهای مهمی که صورت گرفت مهار تورم است.

معاون رئیس جمهوری افزود: با توجه به محرومیت هایی که در این منطقه وجود دارد دولت به دنبال این است که مشکلات را رفع کند و یکی از این مشکلات تامین آب آشامیدنی روستایی است که به گفته فرماندار شهرستان نزدیک به نرم استانی 80 درصد رسیده است.

وی بیان کرد: علاوه بر این دولت سعی کرده روابطش را با دنیا بهبود ببخشد و فضا برای حضور سرمایه گذاران ایجاد شده البته قرار نیست دولت کاری را بدون دخالت مردم انجام دهد و مردم نقش اساسی را در دولت دارند و امیدواریم همدلی خوب بین مجلس و دولت برای رفع مشکلات معیشتی، اقتصادی و... پیش بیاید.

ابتکار افزود: شهرستان رودبار دارای ظرفیت هایی برای سرمایه گذاری دارد از جمله سرمایه گذاری حفاظت از منابع آب، صنایع تبدیلی کشاورزی، انرژی های نو که به علت بادها و گرمایی که در این منطقه وجود دارد.

رئیس جمهوری روز سه شنبه در بیست و هفتمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید وارد کرمان شد و معاونان رئیس جمهوری و وزرا به عنوان نمایندگان ویژه وی به شهرستان های مختلف استان سفر کردند.

امام جمعه کرمان: مسائل فرهنگی در راس است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: مسائل فرهنگی در راس همه امور و اقدامات قرار دارد.

به گزارش ایرنا آیت الله سید یحیی جعفری روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان کرمان که با حضور رئیس جمهوری در استانداری برگزار شد افزود: ما متولی حوزه های علیمه های سراسر استان و به دلایل مختلف در تنگنا هستیم و نمی توانیم شهریه طلاب را آنگونه که شایسته است، بپردازیم.

وی خواستار توجه ویژه دولت به مسائل این حوزه شد.

وی از مدیران کشوری و استانی تقدیر کرد و گفت: امیدواریم این سفر مایه خیر و برکت برای استان کرمان باشد.

سفر دو روزه رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید امروز (چهارشنبه) به کرمان پایان یافت.

کارخانه کنسانتره سنگ آهن در زرند افتتاح شد

کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان زرند به بهره برداری رسید.

محمدرضا نعمت زاده که در بیست و هفتمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید به کرمان آمده است، روز سه شنبه این مجموعه صنعتی و معدنی را افتتاح کرد.

عملیات اجرایی این پروژه از مهرماه سال 91 آغاز شد و در زمینی به مساحت 56 هکتار و اعتبار 17 میلیون یورو توسط بخش خصوصی و کارفرمایی شرکت فولاد زرند ایرانیان اجرا شده است.

این مجموعه تولید کنسانتره سنگ آهن برای 300 نفر به طور مستقیم و برای سه هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی می کند.

فاز دوم کارخانه گندله سازی سنگ آهن نیز امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در زرند به بهره برداری رسید.

همچنین با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی یک طرح آبیاری تحت فشار در سطح 153 هکتار در روستای دولت آباد زرند افتتاح شد.

رئیس جمهوری امروز (سه شنبه) برای انجام سفری دو روزه وارد کرمان شد.

معاونان رئیس جمهوری و وزرا به عنوان نمایندگان وی به شهرستان های استان سفر و در دیدارهای مردمی و نشست با مسئولان محلی، وضعیت مناطق مختلف را بررسی می کنند.

مرکز شهرستان زرند در فاصله 75 کیلومتری شمال کرمان قرار دارد.

تکمیل طرح های عمرانی ناتمام با مشارکت بخش خصوصی زودتر به نتیجه میرسد

 سخنگوی دولت گفت: بیش از 400 هزار میلیارد تومان طرح های عمرانی ناتمام در کشور وجود دارد.

محمدباقر نوبخت عصر سه شنبه در همایش توسعه و سرمایه گذاری استان کرمان افزود: دولت تمام تلاش خود را برای تکمیل طرح های عمرانی ناتمام می گذارد.

وی تصریح کرد: این کار با مشارکت بخش خصوصی می تواند زودتر به نتیجه برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: از همه ظرفیت های قانونی و مشارکت بخش خصوصی برای اتمام این طرح ها استفاده می کنیم.

وی اظهار کرد: همه برنامه های ما برای تحقق رشد هشت درصدی در کشور تمهید شده و در کنار آن تمام منابع موجود نیز مورد نظر قرار گرفته است.

نوبخت با اشاره به ظرفیت بخش خصوصی گفت: در سال 95 مطابق همه پیش بنیی های مراکز بین المللی می توانیم به رشد پنج درصدی و تورم 10 یا 11 درصدی برسیم که این تورم در سال آینده تک رقمی شود. این همایش در ادامه سفر دو روزه رئیس جمهوری به کرمان برگزار شد.

بازدید رئیس جمهوری از بافت قدیمی و سطح شهر کرمان

رییس جمهوری پس از دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان استان کرمان، از بافت قدیمی و سطح شهر کرمان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر سه شنبه در این بازدید از نزدیک در جریان وضعیت پروژه های عمران شهری و بهسازی و نوسازی بافت قدیمی کرمان قرار گرفت.

استاندار کرمان نیز در این بازدید گزارشی از وضعیت عمران شهری کرمان و برنامه ها و اقدامات انجام شده در این زمینه ارائه کرد.

کرمانی های خونگرم در جریان این بازدید دکتر روحانی و در خیابان ها به استقبال از رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید شتافتند و با شور و نشاط و حضور صمیمی خود، صحنه هایی به یادماندنی از همدلی و همزبانی مردم و دولت یازدهم را به تصویر کشیدند.

رییس جمهوری نیز در جریان این بازدید به ابراز احساسات مردم مومن و شریف کرمان پاسخ داد.

دکتر روحانی پس از این بازدید عازم همایش توسعه و سرمایه گذاری استان کرمان شد.

رئیس جمهوری سه شنبه برای انجام سفری دو روزه وارد کرمان شد.

حضور در نشست شورای اداری استان کرمان و نشست خبری از برنامه های دومین روز سفر رئیس جمهوری به کرمان است.

رئیس جمهوری کرمان را ترک کرد

رئیس جمهوری و هیات همراه پس از سفر دو روزه به کرمان روز چهارشنبه این استان را ترک کرد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه بیست و یکم اردیبهشت در بیست و هفتمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید با استقبال رسمی مسئولان استان وارد کرمان شد.

رئیس جمهوری پس از استقبال گرم و پرشور مردم دیار کریمان از وی و کاروان تدبیر و امید، در مصلای امام علی (ع) کرمان با مردم سخن گفت.

وی در اولین روز سفر با علما، ایثارگران و برگزیدگان دیدار و در نشست توسعه و سرمایه گذاران استان کرمان شرکت کرد.

همچنین در این نشست 837 پروژه با حضور رئیس جمهوری و از طریق ویدئو کنفرانس با ارزش سرمایه گذاری بیش از 14 هزار میلیارد تومان افتتاح، کلنگ زنی یا عقد قرارداد شد.

دکتر روحانی عصر سه شنبه به همراه استاندار کرمان از بافت فرسوده و سطح شهر کرمان نیز بازدید کرد.

همچنین در این سفر کرمان به عنوان یکی از استان های پایلوت اقتصاد مقاومتی معرفی شد.

وی در دومین روز از سفر استانی به کرمان در نشست شورای اداری استان حضور یافت و سپس در جمع خبرنگاران استان به سئوالات آنها پاسخ داد.

معاونان رئیس جمهوری و وزیران دولت یازدهم نیز به عنوان نمایندگان رئیس جمهوری به شهرستان های استان سفر و در دیدارهای مردمی و نشست با مسئولان محلی، وضعیت مناطق مختلف را بررسی کردند.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران