دستاورد سفر رئیس جمهوری به کرمان از زبان استاندار کرمان:

افتتاح، کلنگ زنی و عقد قرارداد 837 پروژه  

استاندار کرمان گفت: در سفر رئیس جمهوری به استان کرمان، 837 پروژه با 14 هزار و 182 میلیارد تومان سرمایه گذاری افتتاح، کلنگ زنی یا عقد قرارداد شد.

علیرضا رزم حسینی در نشست شورای اداری استان کرمان که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد افزود: به مناسبت حضور پر خیر و برکت ریاست جمهوری در کرمان، 445 پروژه در استان با اعتبار بیش از سه هزار میلیارد تومان، همچنین عملیات اجرایی و عقد قرارداد قطعی پروژه های مختلف با بیش از 11 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری آغاز شد.

استاندار کرمان گفت: سال گذشته نیز 553 پروژه اقتصادی با هفت هزار و 720 میلیارد تومان در این استان به بهره برداری رسید و سال 93 بالغ بر 531 پروژه عمرانی به مبلغ شش هزار و 397 میلیارد تومان افتتاح شد.

وی خطاب به رئیس جمهوری اظهار کرد: نام شما در تاریخ استان کرمان به دلیل همت در رفع مشکلات حوزه آب استان، برای همیشه ثبت خواهد شد.

رزم حسینی از اقدام دولت در حوزه برجام به عنوان اقدامی درخشان و بزرگ یاد کرد و گفت: دولت در سایر حوزه ها نیز اقدامات بزرگی انجام داده است.

وی به اجرای ایده مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان اشاره کرد و افزود: به دلیل نبود انسجام در برخی بخش ها، مدل مدیریتی مثلث توسعه اقتصادی تدوین شد تا همه ارکان حکومت برای توسعه، پای کار بیایند.

استاندار کرمان گفت: شعار فرش قرمز را که برای سرمایه گذاران در استان مطرح کرده ام منجر به 75 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شد که در جریان این سفر بخشی از آنها اعلام شد.

وی بیان کرد: این اقدامات نتیجه همدلی، هماهنگی و اجرای مثلث توسعه اقتصادی و وحدت حول محور ولایت بوده است.

رزم حسینی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آبیاری تحت فشار در استان کرمان گفت: در جنوب استان 15 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در دولت یازدهم انجام شده که این میزان از ابتدای انقلاب تا قبل از دولت یازدهم 10 هزار هکتار بوده است.

وی بیان کرد: رتبه استان کرمان در جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی پیش از این دولت سی ام بود که اکنون ارتقا یافته است.

استاندار کرمان گفت: جایگاه استان کرمان در فضای کسب و کار نیز بر اساس گزارش پژوهش های مجلس شورای اسلامی از رتبه 27 کشوری به رتبه سوم ارتقا یافته است.

وی افزود: در حوزه میراث فرهنگی نیز اقدامات گسترده ی در استان کرمان انجام شده و بازسازی و مرمت باغ فتح آباد یکی از نمونه های آن است.

رزم حسینی گفت: 20 اثر فرهنگی در استان کرمان به صورت همزمان در حال بازسازی است.

رئیس جمهوری و هیات همراه روز سه شنبه در بیست و هفتمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید وارد کرمان شدند.

رئیس جمهوری در اولین روز سفر با مردم کرمان، علما، ایثارگران و برگزیدگان دیدار و در نشست توسعه و سرمایه گذاران استان کرمان شرکت کرد.

همچنین چند طرح بزرگ در مناطق مختلف کرمان به بهره برداری رسید و علمیات اجرایی چندین طرح نیز به طور همزمان آغاز شد.

معاونان رئیس جمهوری و وزیران دولت یازدهم به عنوان نمایندگان رئیس جمهوری به شهرستان های استان سفر و در دیدارهای مردمی و نشست با مسئولان محلی، وضعیت مناطق مختلف را بررسی کردند.

سفره 2 روزه رئیس جمهوری به دیار کریمان ا(چهارشنبه 22 اردیبهشت ماه 95) با حضور در شورای اداری استان و نشست خبری به پایان رسید.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران