سفیر چین: تولید قطعات خودرو در ارگ جدید بم برنامه استراتژیک چین و ایران است

پنگ سن: احداث شهرک صنعتی تولید قطعات خودرو در ارگ جدید بم را موجب افزایش اشتغالزایی می شود و آثار اقتصادی این طرح نفع دو کشور است/ همکاری بیش از 10 ساله سه شرکت خودروسازی چری، لیفان و جک بیانگر روابط حسنه دو کشور است/ فرماندار بم ابراز: اسناد 17 گانه دو کشور ایران و چین هر چه زودتر اجرایی شوند تا شهرک صنعتی قطعه سازی بم آغاز به کار کند  

سفیر چین در ایران گفت: احداث شهرک صنعتی تولید قطعات خودرو در ارگ جدید شهرستان بم، برنامه مهم و استراتژیک کشورهای چین و ایران است.

به گزارش ایرنا پانگ سن روز دوشنبه در نشست با امام جمعه و فرماندار بم در این شهر افزود: احداث شهرک صنعتی تولید قطعات خودرو در ارگ جدید بم، می تواند در توسعه صنعت خودروسازی و همچنین توسعه روابط دو کشور ایران و چین نقش ایفا کند.

وی اظهار کرد: حجم تولید و کیفیت محصولات خودرو با توسعه روابط و افزایش همکاری های دو کشور افزایش می یابد و ایران به سمت افزایش سهم بومی سازی خودروهای چینی حرکت می کند.

وی احداث شهرک صنعتی تولید قطعات خودرو در ارگ جدید بم را موجب افزایش اشتغالزایی دانست و گفت: آثار اقتصادی این طرح از نظر اقتصادی به نفع دو کشور است.

وی اظهار کرد: غرب؛ در دوران تحریم کشور ایران را در روابط با چین محدود کرده بود اما امروزه این محدودیت با توافق هسته ای به تدریج از بین می رود.

سفیر چین در ایران، همکاری بیش از 10 ساله سه شرکت خودروسازی چری، لیفان و جک را بیانگر روابط حسنه دو کشور دانست و بیان کرد: این روابط در ارتباط مهندسان ایرانی و چینی نیز به خوبی مشهود است.

پنگ سن، بم را شهری تاریخی و فرهنگی توصیف کرد و گفت: این شهر در روابط قدیم ایران و چین به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم، یکی از حلقه های ارتباطی این دو کشور بوده است.

وی از سفر سال 2014 رئیس جمهوری ایران اسلامی به چین و پاسخ آن از سوی رئیس جمهوری چین، به عنوان دیگر نشانه توسعه روابط این دو کشور طی سال های اخیر نام برد و افزود: 17 سند همکاری در فرایند این دو سفر امضا شد که یکی از این اسناد در رابطه با توسعه تولیدات بخش خودرو است.

وی افزود: محصولات کشاورزی و سبزیجات تولید کشور ایران در گذشته از طریق جاده ابریشم به چین صادر می شد به طوری که چینی ها همچنان از این محصولات بهره مند هستند.

وی ادامه داد: ابریشم، چای و تولیدات ظروف چینی نیز از طریق کشور چین به ایران صادر می شده است.

سفیر چین در ایران یادآور شد: جاده ابریشم نه تنها پل ارتباطی ایران و چین، بلکه حلقه اتصال شرق و غرب بوده و این جاده در کنار اهمیت تجاری، جاده ای فرهنگی و تمدنی نیز بوده است.

فرماندار بم نیز در این نشست با اشاره به اینکه مراوده دو کشور ایران و چین از قدیم در جریان بوده گفت: این داد و ستد در بخش های فرهنگی، اقتصادی و هنری بیشتر خود را نشان داده است.

رضا اشک تصریح کرد: از حضور کارخانه های کشور چین در کشور ایران بر اساس سیاست های کلی دولت و در چارچوب این سیاست ها استقبال می کنیم.

وی تاکید کرد: امیدواریم در راستای بومی سازی صنعت خودرو در ایران تلاش شود تا کیفیت و کمیت محصولات چینی نیز افزایش پیدا کند.

فرماندار بم ابراز امیدواری کرد: اسناد 17 گانه دو کشور ایران و چین هر چه زودتر اجرایی شوند تا به این ترتیب شهرک صنعتی قطعه سازی بم به زودی آغاز به کار کند.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی و گردشگری نیز می توانیم منشا تحولات عظیمی در زمینه روابط ایران و چین باشیم.

سفیر چین در ایران در سفر یک روزه خود به شهرستان بم از روند تولید محصولات مدیران خودرو و کرمان موتور بازدید کرد و از نزدیک در جریان تولید محصولات جدید این کارخانه ها قرار گرفت.

پنگ سن همچنین از کارخانه های خودروسازی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم نیز بازدید کرد.

سفیر چین قرار است عصر امروز از ارگ قدیم و یک نخلستان نمونه در شهر بم بازدید کند.

مرکز شهرستان بم در 199 کیلومتری شرق کرمان است.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران