بررسی مشکلات صنایع منطقه ویژه اقتصادی سیرجان ‏با حضور معاون امور صنایع وزارت صمت

از ابتدای سال 98 انجام مراحل ثبت سفارش کارخانجات منطقه ویژه سیرجان در شهرستان ‏انجام شود/ برای دریافت تسهیلات صنعتی مدیران صنایع در سامانه "بهین یاب"‏ ثبت نام نمایند  

 

 

 

در جلسه ای با حضور مهندس فرشاد مقیمی ‏معاون معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان بررسی شد. در این جلسه، ‏ نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه ویژه و مدیران برخی از صنایع فعال در منطقه حضور داشتند.

این جلسه با پیگیری نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی در سالن کفرانس وزارت صنعت، معدن و تجارت در تهران برگزار شد. در این نشست مدیران واحدهای تولیدی درخواست های خود را برای پیگیری و رفع موانع موجود بر سر راه تولید مطرح کردند. از جمله موارد مطرح شده از سوی واحدهای تولیدی، طولانی شدن مراحل ثبت سفارش در مرکز استان بود که مقرر شد از ابتدای سال 98 انجام ثبت سفارش در شهرستان انجام شود. همچنین برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، درخواست شد که تسهیلات مورد نیاز در اختیار صنایع قرار گیرد که با تقاضای کتبی صاحبان صنایع، معاون وزیر مورد را به نهادهای ذیربط، ارجاع و دستور پیگیری داد.

پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی

در پی جلسه مدیران صنایع منطقه ویژه اقتصادی سیرجان با معاون امور صنایع وزارت ‏صمت، اداره صنعت، معدن و تجارت سیرجان با ارسال نامه ای به واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان، از آنها خواست که برای دریافت تسهیلات صنعتی به سامانه "بهین یاب" ثبت نام نمایند.

در این نامه آمده است: در راستای حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی در سال 98 تسهیلاتی به منظور تامین سرمایه طرح های ایجادی، سرمایه در گردش و نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی جهت نقاط غیر برخوردار با سود 12 درصد و نقاط برخوردار با سود تسهیلات 14 درصد پیش بینی شده، لذا در صورت نیاز تسهیلات درخواست های خود را از طریق سامانه بهین یاب به آدرس www.behinyab.ir  ثبت و جهت اقدامات بعدی در سال 98 مراجعه کنند.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران