خبر اختصاصی: پیگیری برای رفع موانع تولید و اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان

مشکلات فراروی فعالان اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان پیگیری می شود/ بهره برداری از فاز اول کارخانه تولید انواع کاشی و لامپ های LED در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان  

مشکلات فراروی فعالان اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان پیگیری می شود

 

 

 

مهندس ولی الله افخمی، مدیر عامل سازمان عمران کرمان ماه گذشته به منظور بررسی وضعیت عمرانی و خدمات پشتیبانی منطقه ویژه اقتصادی سیرجان از کارآفرینان و بازرگانان فعال در منطقه، از این منطقه ویژه بازدید به عمل آورد. در این بازدید، جمعی از معاونین و مدیران سازمان عمران کرمان ( متولی منطقه ویژه اقتصادی سیرجان)  مدیرعامل سازمان را همراهی می کردند.

 به گزارش روابط عمومی منطقه، در بازدید مدیر عامل سازمان عمران کرمان و همراهان از منطقه ویژه اقتصادی سیرجان، وضعیت جاری و مشکلات حوزه های مختلف اجرایی و همچنین نیازهای فعالان بخش های صنعتی، بازرگانی و مسکونی منطقه مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات مهمی برای رفع اشکالات اتخاذ شد.

در بازدید از واحدهای تولیدی مستقر در منطقه ویژه سیرجان، مسایل و مشکلات فراروی کارخانجات: شرکت صنایع گلدیران (تولید کننده تلویزیون و یخچال)، شرکت داروسازی وتاک (تولید کننده انواع داروی دامی و مکمل های غذایی دام و طیور)، شرکت آهن،ماشین، توان (تولید کننده روغن موتور و گریس)، کارخانجات تصفیه شکر (تولید کننده شکر سفید و قند) و نعدادی دیگر از واحدهای تولیدی فعال در زمینه برق و الکترونیک، مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به موانع ناشی از بوروکراسی های اداری، مشکلات تخصیص و تآمین ارز مورد نیاز واردات مواد اولیه، تعهدات ارزی، تامین سرمایه درگردش، و سایر مسائل مبتلابه صنعتگران، مقرر شد پیگیری های لازم برای رفع موانع و مشکلات فراروی فعالیت های اقتصادی در منطقه به عمل آید تا شاهد رونق بیشتر و افزایش ظرفیت تولیدات کارخانجات منطقه باشیم.

 

بهره برداری از فاز اول کارخانه تولید انواع کاشی در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان

فاز اول کارخانه تولید انواع کاشی در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان با ظرفیت سالانه 350,000 متر مربع  کاشی کف و دیوار تا پایان شهریور ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

مهندس اعتمادی مدیرعامل کارخانه مناره ساحل قشم سرمایه گذار این واحد تولیدی، در جریان بازدید مدیرعامل سازمان عمران کرمان از مراحل آماده سازی این کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان، اعلام کرد: نخستین خط تولید این واحد صنعتی با ماشین آلات خارجی در سالنی به مساحت چهار هزار متر مربع، آماده بهره برداری شده است.

شرکت مناره ساحل قشم دارنده جواز تاسیس تولید انواع کاشی، در سال 95 فعالیت اجرایی خود را برای ساخت واحد تولید کاشی به ظرفیت لعاب و سرامیک 900 تن، کاشی ساختمانی دیواری معمولی 500 هزار مترمربع، کاشی ساختمانی کفی پرسلان لعاب‌دار 2,000,000 متر مربع و کاشی ساختمانی کفی پرسلان بدون لعاب 1,000,000 متر مربع در سال را آغاز نمود.

نخستین خط تولید این واحد صنعی بنا به گفته مدیر عامل شرکت، حداکثر تا پایان شهریور ماه به بهره برداری می رسد. همچنین بخش دوم ماشین آلات خطوط بعدی این طرح، اخیرا وارد کشور شده و منتظر ترخیص از گمرکات می باشد.

 

تولید انواع لامپ LED در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان

تولید انواع لامپ LED توسط شرکت پیشتاز فرتاک بهسازان ویرا از واحدهای تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان، با ظرفیت اسمی یک میلیون و هشتصد هزار لامپ در سال آغاز شد.

مهندس برزو مدیر واحد تولیدی پیشتاز فرتاک بهسازان ویرا در جریان بازدید مهندس افخمی مدیر عامل سازمان عمران کرمان از این واحد صنعتی، با اعلام این خبر، یادآور شد: در ادامه طرح توسعه ای محصولات شرکت، تولید منبع تغذیه الکترونیکی لامپ های  LEDو استپ لامپ ترمز خودرو نیز توسط این واحد، تولید خواهد شد. فعالیت واحد مزبور در زمینی به مساحت 10000 مترمربع و با زیر بنای بیش از 4000 متر و حجم سرمایه گذاری بالغ بر سی میلیارد ریال در حال انجام است. این واحد جدید، در ظرفیت کامل خود، برای قریب سی نفر اشتغال ایجاد می نماید.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران