بازار روسیه، فرصت حضور شرکت‌های دانش‌بنیان

باتوجه به متنوع نبودن سبد صادراتی ایران به روسیه، بازار این کشور فرصت مناسبی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور ایجاد تعادل در تراز پرداخت‌های تجاری ایران محسوب می‌شود.  

 

 

دبیر میز روسیه سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری وبینار آشنایی با ساختار و نحوه تجارت با روسیه ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان کشور خبر داد و گفت: با توجه به متنوع نبودن سبد صادراتی ایران به روسیه، بازار این کشور فرصت مناسبی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور ایجاد تعادل در تراز پرداخت‌های تجاری ایران محسوب می‌شود.

 

دبیر میز روسیه و رایزن سابق ایران در این کشور، پس از تشریح ساختار و نحوه تجارت با کشور روسیه، ظرفیت‌های صادرات به روسیه را برای شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نشست تشریح کرد و به سوالات آنها پاسخ داد.

وی گفت: با اشاره به سبد محدود کالاهای صادراتی کشورمان به روسیه که عمدتا محصولات کشاورزی است، بازار روسیه را فرصتی برای ورود محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور ایجاد تعادل در تراز پرداخت‌های تجاری کشورمان دانست. ‌

وی افزود: فرصت‌های صادراتی به روسیه شامل برخی محصولات پتروشیمی، خشکبار، محصولات صنایع غذایی، آبزیان، محصولات لبنی، کفش و چرم، نساجی، مصالح ساختمانی، تجهیزات الکترونیک، دارو، تجهیزات پزشکی، قطعات یدکی اتومبیل و خدمات تجارت الکترونیک است که شرکت‌های دانش‌بنیان باید با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند به بازار این کشور راه یابند.

در این نشست کارگزاری بشرا پژوه از برگزاری نمایشگاه دائمی کالاهای دانش‌بنیان در داغستان روسیه در سال آینده خبر داد و این رویداد را محلی برای معرفی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان در این کشور دانست.

گفتنی است، این نشست که با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و کارگزاری بشرا پژوه برگزار شد، شرکت‌هایی از حوزه‌های فناوری نفت و گاز، صنایع غذایی و کشاورزی، فناوری اطلاعات و حوزه سرمایه‌گذاری حضور داشتند.

 
منبع خبر: روزنامه دنیای اقتصاد - 18 بهمن 99

دیدگاه کاربران