خبر ویژه فعالیت اقتصادی منطقه ویژه سیرجان

رشد بیش از صد در صدی دریافت گواهی تولید در یازده ماه ابتدای سال جاری نسبت به زمان مشابه سال 1398  

 

 

 

در یازده ماه ابتدای سال جاری دریافت گواهی تولید که سند شاخص در تولید کالای صنعتی و معدنی توسط واحدهای صنعتی فعال در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان می باشد نسبت به زمان مشابه سال 1398 بیش از صددرصد رشد داشته است.

 

 

 

این افزایش چشمگیر در تولید کالای صنعتی علیرغم محدودیت های ناشی از تحریم در انتقال و جابجایی پول برای خرید مواد اولیه واحدهای تولیدی صورت گرفته که طبیعی است در صورت رفع محدودیت های ناشی از تحریم ظالمانه، زمینه رشد بسیار بیشتری در تولید کالا و خدمات در منطقه ویژه را بدنبال خواهد داشت.

 

از دیگر عوامل موثر بر این افزایش تولید، می بایست به فراهم بودن زیرساخت های مورد نیاز بخش صنعت در منطقه ویژه اقتصادی در کنار قانونمندی خوب مناطق ویژه اشاره کرد چرا که در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان علاوه بر فراهم بودن آب، برق، گاز و مخابرات، امکان اجاره سالن های آماده برای راه اندازی خطوط تولید پیش بینی شده که موجبات کاهش حجم سرمایه گذاری و تسریع در بهره برداری و استفاده از مزیت ها را در اسرع وقت فراهم می آورد.

 

شایان ذکر است که کلیه مجوزهای سرمایه گذاری از قبیل جواز تاسیس و پروانه بهره برداری و مشابه آنها تماماً توسط سازمان مسئول منطقه ویژه صادر و امکان راه اندازی در کوتاه ترین زمان ممکن را میسر می سازد..

منبع خبر:

دیدگاه کاربران