خبر اختصاصی: ساخت بیمارستان گل گهر منطقه ویژه اقتصادی سیرجان آذرماه تمام می شود

بیمارستان 220 تختخوابی گل‌گهر واقع در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان 84 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا آذر ماه امسال کار ساخت آن تمام می‌شود.  

 

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در راستای ایفای هرچه بهتر نقش خود در مسئولیت‌های اجتماعی، ساخت بیمارستان تخصصی را در دستور کار خود قرار داده است.

این پروژه با توجه به طراحی صورت گرفته و برخورداری از بخش‌هایی از قبیل قلب و آنژیوگرافی، رادیوتراپی، رادیولوژی، فیزیوتراپی، ارتوپدی، کودکان، جراحی عمومی و داخلی نقش بی‌نظیری در خدمت به امر درمان شهرستان و برخی شهرهای اطراف دارد.

 

 

روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سیرجان در این رابطه گفت و گویی با دکتر سیدعلی علوی نسب مدیر پروژه ساخت بیمارستان انجام داده که در ادامه می آید.

 

کمی در مورد دلیل ساخت بیمارستان تخصصی از سوی مجموعه گل گهر توضیح می دهید؟

 

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی خود و با اهدافی از قبیل ارتقا و احساس مسئولیت در قبال سلامت و درمان شهروندان، ارتقای سطح کیفیت خدمات در بخش درمان، رفع نیازها و کمبودهای درمانی شهرستان سیرجان و بر اساس مطالعه و نیازسنجی انجام‌شده و با همکاری و مشورت متخصصان و مدیران بخش درمان، اقدام به ساخت بیمارستان تخصصی کرده است.

 

 

کار ساخت بیمارستان کی شروع شد؟

 

پروژه ساخت بیمارستان تخصصی گل گهر با مطالعات گسترده در شهریور سال ۱۳۹۵ آغاز و برای ساخت آن در آذر همان سال زمینی به مساحت ۱۵۰۰۰ مترمربع در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان خریداری شد.

 

طراحی این پروژه بزرگ درمانی در دی سال ۱۳۹۵ با انتخاب مشاوران زبده کلید خورد و پس از برگزاری مناقصه در مرداد سال ۱۳۹۶ پیمانکار مربوطه انتخاب و از آبان همان سال عملیات اجرا و ساخت آن شروع شد.

 

برای توسعه این پروژه در سال ۱۳۹۸ ، بیست و پنج هزار مترمربع دیگر نیز در مجاورت پروژه و با نگاه توسعه مدارانه خریداری شد. به‌این‌ترتیب درمجموع بیش از ۴ هکتار زمین برای پروژه ساخت بیمارستان تخصصی در نظر گرفته‌شده است.

 

همچنین درحال‌حاضر و با بررسی و بازبینی نقشه‌ها به‌خصوص ارتقا و افزایش سطح موتورخانه، زیربنای پروژه به حدود ۱۸۰۰۰مترمربع ساختمان اصلی و بیش از ۲۰۰۰ مترمربع ساختمان‌های جانبی افزایش‌یافته است.

 

 

این بیمارستان چقدر پیشرفت فیزیکی دارد و کار ساخت آن کی تمام می شود؟

 

در حال حاضر بیمارستان با 84 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است و کار ساخت بیمارستان به احتمال زیاد تا پایان آذرماه امسال تمام می شود.

 

 

آن طور که از شواهد برمی آید روند ساخت بیمارستان سرعت گرفته، دلیل آن چیست؟

 

مهندس عتیقی مدیرعامل گل گهر نگاه ویژه ای به مسئولیت های اجتماعی دارند و مسلما برای افتتاح این بیمارستان هم حساسیت زیادی دارند. تمام مشکلات پیش روی بیمارستان از سوی ایشان و دیگر مدیران مجموعه رفع شده و به همین دلیل کار ساخت و ساز سرعت گرفته است.

 

 

تجهیزات بیمارستان خریداری شده است؟

 

بله قرارداد خرید تجهیزات بیمارستان بسته شده و بزودی تجهیزات وارد منطقه ویژه خواهد شد.

 

 

بیمارستان کی افتتاح می شود؟

 

بنا داریم بیمارستان را تا پایان امسال برای افتتاحیه آماده کنیم و به یاری خداوند ابتدای سال آینده در خدمت همشهریان عزیزمان قرار گیرد.

 

 

بیمارستان گل گهر شامل چه بخش هایی است؟

 

این بیمارستان دارای 128 تخت بستری و 90 تخت ویژه و پشتیبانی است.

 

بیمارستان تخصصی گل گهر شامل بخش‌های قلب و آنژیو، سنگ شکن، تصویربرداری کامل، زنان و زایمان ارتوپد و کلینیک های چشم، دندان، داخلی، قلب و همچنین بخش های فیزیوتراپی و توان بخشی و هشت اتاق عمل است.

 

با افتتاح این بیمارستان تمامی خدمات تخصصی درمانی مورد نیاز شهروندان سیرجانی و شهرهای اطراف برطرف خواهد شد.

 

 

با افتتاح بیمارستان چقدر اشتغال زایی انجام خواهد شد؟

 

با اجرا و بهره‌برداری این بیمارستان، حدود ۶۰۰ فرصت شغلی مستقیم و بیش از ۱۰۰۰ فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد خواهد شد. در این بیمارستان تا جایی که ممکن است سعی می‌شود از پزشکان متخصص شهرستان و استان کرمان استفاده کنیم.

 

در ادامه اگر تخصص‌هایی که لازم است در استان نباشد به دیگر مناطق مراجعه می‌کنیم.

 

بدون شک همان‌طور که در بحث کیفیت ساخت بیمارستان تلاش می‌شود درزمینه تامین نیروی انسانی مجرب و امکانات روز بیمارستانی اعم از نرم‌افزار و سخت‌افزار نیز بالاترین کیفیت مدنظرمان است تا بر اساس تاکید مدیرعامل محترم شرکت گل گهر، بیمارستانی درخور و شأن مردم شهرستان و استان احداث شود.

 

 

        

منبع خبر:

دیدگاه کاربران