مدیرعامل کشــتیرانی جمهوری اســلامی ایران گفت: در ســال 1400 گروه کشتیرانی جمهوری اســلامی ایران موفق به کسب یک و نیم میلیارد دلار درآمد شد که رکوردی تاریخی در کشتیرانی کشور است.

 

 

 

 

 

محمدرضا مدرس خیابانی در مراســم روز جهانــی دریانورد که در جمع دریانوردان اســتان گیلان برگزار شد با بیان اینکه حدود هزار نفر از افراد شــاغل در بخش دریا و خشکی گروه کشتیرانی، گیلانی هستند، اظهار داشت: این استان نشان داده که پتانسیل بسیار خوبی برای تربیت دریانوردان خبره دارد.

 

وی با اشــاره به بحران کرونا و فشار آن طی دو سال اخیر بر صنعت کشــتیرانی جهانی و به تبع آن کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، افزود: طی این دو ســال عــلاوه بر محدودیت هــای کرونایی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با محدودیت های اقتصادی شدید دیگری ناشی از تحریم ها نیز دست به گریبان بود.

 

وی ادامه داد: دو ســال پیش چهار فروند شناور از ناوگان در اختیار خارجی هــا بود همچنیــن 600 همکار خارجــی در جمع کارکنان دریایی گروه کشتیرانی حضور داشتند همزمان برای ورود به بعضی از بنــادر بزرگ جهان محدودیت های جدی داشــتیم، با این حال با تلاش کارکنان در خشکی و دریا این مسائل و مشکلات رفع شدند.

 

مدیرعامل گروه کشــتیرانی جمهوری اســلامی ایران با بیان اینکه امروز همگی دریانوردان خارجی از مجموعه خارج شــده اند، تصریح کرد: خوشــبختانه هم اکنون 800 نفر از جوانان عزیز این مرز و بوم جایگزین آن نیروها شــدند تا کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سه هزار و 700 نفر دریانورد ایرانی را در اســتخدام خود داشــته باشد، همچنین چهار فروند کشــتی که در اختیار طرف های خارجی بود هم اکنون تحت فرماندهی دریانوردان عزیز ایرانی در خدمت ناوگان بزرگ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هستند.

 

وی یکی از مهم ترین اتفاقات بزرگ تاریخی که پس از عبور از بحران کرونا و فشــار تحریم ها رخ داده اســت را کسب بیشترین درآمد در میان بنگاه های تجاری کشــور که نصیب گروه کشتیرانی شده است بیان کرد و گفت: در سال 1400 گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران موفق به کسب یک و نیم میلیارد دلار درآمد شد که رکوردی تاریخی در کشــتیرانی جمهوری اســلامی ایران است که این مهم بــه همت و تلاش همکاران دریا و خشــکی در تک تک حوزه ها به دست آمده است.

 

مدرس خیابانی بزرگترین افتخار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانســت و خاطرنشان کرد: مجموعه کشتیرانی متعلق به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی افــزود: با همت و کاردانی که کارکنان خدوم مجموعه در دریا و خشــکی از خود نشان دادند از ایجاد مشکل برای بخش های تجاری و تولید کشور جلوگیری به عمل آمد.

 

مهندس مدرس خیابانی تصریــح کرد: در زمان تحریم های ظالمانه یکــی از مهم ترین وظایفی که بر دوش گروه کشــتیرانی جمهوری اســلامی ایران بوده و هســت تأمین کالاهای اساسی و مواد اولیه و همچنین قطعات صنایع تولیدی است.

 

وی با تاکید بر اهمیت گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای حفظ و رونق اقتصاد کشــور گفت: گروه کشــتیرانی امروز عهده دار ناوبری خطوط دریایی کشور است و با افتخار می تواند اقتصاد کشور را به حرکت درآورده و جریان آن را در وضعیت قابل قبولی نگاه دارد البته این مهم به کسب درآمد برای گروه کمک می کند.

 

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه طی دو سال اخیر با فراز و نشیب های بسیاری مواجه بوده ایم، خاطرنشان کرد: علی رغم تمام این مســائل و مشــکلات توفیقات مهمی نصیب گروه کشــتیرانی شده است که تداوم آنها موکول به تلاش مضاعف، همت و همدلی کارکنان مجموعه در دریا و خشکی است.

 

وی ادامه داد: بر اســاس مأموریتی که داریــم انتظار می رود ضمن کمک به تداوم جریان و رونق اقتصادی کشــور درآمد مجموعه نیز افزایش یابد.

 

مهندس مدرس خیابانی در بخش دیگری از ســخنان خود با اشاره به گرامیداشــت روز جهانــی دریانوردی به موضــوع کارکنان گروه کشــتیرانی پرداخت و خاطرنشــان کرد: برای اینکه کارکنان گروه کشتیرانی با دلگرمی بیشــتر و امید مضاعفی قدم های بلند تری در راســتای موفقیت خود و مجموعه بردارند اقدامات بسیار خوبی طی دو سال اخیر صورت گرفته است.

 

وی ادامه داد: مجموعه گروه کشــتیرانی جمهوری اســلامی ایران اهمیت بســیار بالایی برای کارکنان قائل است و کارکنان را سرمایه اصلی خود می داند البته این نگاه تازه نیست بلکه طی 50 سال اخیر در این مجموعه جاری و ساری بوده است.

 

مهندس مدرس خیابانی افزود: همچنان که توســعه و پیشــرفت به یکباره رخ نمی دهند و اموری تدریجی هستند در حال تلاش هستیم که اقدامات لازم را در جهت بهبود هرچه بیشــتر وضعیت کارکنان تداوم دهیم.

 

وی با اشــاره به اجرایی شدن طرح طبقه بندی مشاغل در گروه کشتیرانی، گفت: این طرح بیش از 20 سال در دست اقدام بود اما طی دو سال اخیر به صورت کامل اجرایی شد این امر بیانگر این واقعیت اســت که نگاه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران معطوف به بهبود وضعیت کارکنان است.

 

مهندس مدرس خیابانی اشــاره ای نیز به راه اندازی و ایجاد سیستم اس آر ام در تامین نیروی گروه کشــتیرانی داشت و خاطرنشان کرد: با ایجاد این سیســتم در زمانی که همــکاران در دریا حضور دارند ارتباط بــا خانواده های آنها در جهت پیگیری و رفع مســائل تداوم خواهد داشــت همچنین در صوص بیمه تکمیلی همکاران و دیگر موضوعات مد نظر آنها در مســیرهای ترســیم شــده از باب جبران خدمات و بهبود کیفیت زندگی آنها در دست بررسی و اقدام مقتضی است.

 

وی موفقیت گروه کشــتیرانی را در گروی دعــای خیر خانواده ها و همکاران دانســت و گفت: با ایجاد شرکت تامین نیروی انسانی گروه کشتیرانی برنامه ریزی ها و نگاه ها در گروه به رضایت شغلی همکاران از بدو اســتخدام تا بازنشستگی معطوف شده است و همکاران عزیز به ویژه همکاران دریایی مطمئن باشــند که رضایت شــغلی آنها در تک تک لحظاتی که بر روی دریا و در کشــتی هستند با محاسبه و برنامه ریزی دوستان محترم در شرکت تامین نیرو لحاظ می شود.

 

نائب رئیــس هیئت مدیره و مدیرعامل گروه کشــتیرانی جمهوری اســلامی ایران درباره محاسبات نرخ ارز در پرداخت حقوق کارکنان دریایی نیز گفت: محاســبات در این زمینه دقیق است البته به یقین جبران خدمات همکاران تنها ریالی و حقوقی نیســت بلکه احترام، پایبنــدی و تعهد ســازمانی در طول خدمت همــکاران نیز مدنظر مجموعه است.

 

به گزارش مهر، وی تصریح کرد: خدمت به همکاران یکی از افتخارات بزرگی اســت که نصیب کشــتیرانی جمهوری اســلامی ایران شده اســت، نگاهی که در سایر بنگاه ها کمتر وجود دارد، حتی در برخی شــرکت های دیگر زمانی که دریانورد از کشتی پیاده می شود ارتباط وی با بنگاه قطع می شود اما ما در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افتخار داریم که ارتباط با کارکنان دریایی به هیچ وجه قطع نشده و ارائه خدمات به آنها تداوم دارد.

 

وی در پایان ســخنان خود گفت: در تک تک لحظاتی که همکاران دریایی ناوگان در حال انجام ماموریت هستند پرسنل بخش خشکی به عنوان پشــتیبانی کننده مشــغول فعالیت می باشند و موضوعات مرتبط با همکاران خود بر روی کشتی ها را پیگیری می نمایند

 

 

«روزنامه آفتاب اقتصادی - 4 تیر 1401»

   تاریخ ثبت: 1401/04/04     |     [sect id=[file]] | [/sect id=[file]] |