رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین تخلفات اتاق را رو کرد ؛

 

مجیدرضا حریری رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین کلکسیونی از تخلفات مالی و اداری در اتاق های بازرگانی را افشا کرد.

 

 

 

 

 

 

به گزارش صنایع رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین افزود: میان مبالغی که اتاق بازرگانی باید وصول می کرده با آنچه در صورت ها است، اختلافات هزاران میلیارد تومانی وجود دارد؛ و معلوم نیست این پول ها کجا است.

 

حریری با بیان اینکه اتاق بازرگانی داری انضباط اقتصادی، اداری و اخلاقی نیست، ادامه داد: شرکتی اعلام کرده که در سال های 96 تا 99 به مبلغ 440 میلیارد تومان به عنوان سهم اتاق از محل 4 در هزار از محل سود خود پرداخت کرده است که صورت های مالی آن در بورس هم این را نشان می دهد اما آنچه در صورت های مالی اتاق بازرگانی وجود دارد تنها 40 میلیارد تومان است و 400  میلیارد تومان آن گم شده است.

 

وی گفت : وقتی فردی عضو هیئت رئیسه اتاق بازگانی می شود، با حضور در جلسات شورای پول و اعتبار، شورای عالی بورس، شورای عالی صادرات و غیره اطلاعات زیادی را کسب می کند که حتی نمایندگان مجلس این اطلاعات را ندارند؛ در حالی این افراد به این سطح از اطلاعات دسترسی دارند که بخشی از آنها دو تابعیتی هستند.

 

حریری گفت: وقتی این افراد پاسپورت کانادا و آمریکا را دارند، چطور دور یک میزدر باره دور زدن تحریم ها صحبت می کنند.

 

وی افزود: پذیرفتنی نیست که اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی وقتی در تورنتو هستند تعدادشان بیشتر از ایران است.

 

چطور فردی بعد از قبول مسئولیت در هیئت رئیسه اتاق به نام همسر خود 12 شرکت ثبت کرده است.

 

کسی که تا سال 91 دارایی زیادی نداشت و کارمند دولت بود، اکنون سه برج در تهران ساخته است.

 

دبیر یک تشکل که حقوق بگیر آن است، چطور اکنون سهامدار یک هلدینگ بزرگ است.

 

معاون پارلمانی اتاق بازرگانی اعلام کرده است که در سال جاری 400 میلیون تومان هدیه به برخی نمایندگان مجلس داده است و افراد را به مدت چند روزبه سفرهای خارجی می فرستند، حریری گفت: ساختمان جدید اتاق بازرگانی در سال 87 برای ساخت آن اقدام و متری 12 میلیون تومان برای آن هزینه شد، در حالی که متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در آن سال 2 میلیون تومان بود، همچنین در صورت های مالی فولاد مبارک اصفهان مشخص است 400 میلیارد تومان پول پرداخت شده اما اتاق بازرگانی اصفهان اعلام می کند که 8 میلیارد تومان دریافت کرده است.

 

دستمزدی که در سال 95 تا 97 به دبیر کل اتاق بازرگانی پرداخت شده است دو برابر وزرای دولت است؛ ماشین و خانه نیز در اختیار وی قرار داده می شود.

 

برای خزانه دار نیز خانه گرفته می شود و با وجود اینکه در سال 97 در انتخابات رای نمی آوردخانه را پس نمی دهد.

 

وی با بیان اینکه به هیئت رئیسه اتاق بازرگانی اتاق بازرگانی ایران که خود افراد متمولی هستند از منابع مالی اتاق بازرگانی از سال 94 اجاره خانه پرداخت می شود، گفت: برای رئیس اتاق بازرگانی در سال 95 مبلغ 450 میلیون تومان رهن با 12 میلیون تومان اجاره برای مسکن پرداخت می کنند.

 

 

«روزنامه اقتصادی ثروت - 19 مرداد 1401»

   تاریخ ثبت: 1401/05/19     |     [sect id=[file]] | [/sect id=[file]] |