حجم تجارت ایران و اتحادیه اروپا 5 میلیارد یورویی شد

.  

 

 

 

 

حجم تجارت ایران و اتحادیه اروپا سال گذشته 5 میلیارد یورویی افزایش داشته و در صورتی که سایر کشورهای اروپایی که عضو این اتحادیه نیستند را نیز به این فهرست اضافه شود تجارت بین ایران با کشورهای اروپایی به حدود 6.5 میلیارد یورو می‌رسد.

 

 

 

به گزارش اکوایران: سفیر فرانسه در تهران با اعلام این خبر عنوان کرد که سال گذشته 20 درصد واردات ایران از اتحادیه اروپا صورت گرفته است افزود: اتحادیه اروپا بزرگترین بازیگر در حوزه کمک به تجارت کشورها و تنظیم روابط تجاری با کشورهای جهان است از سوی دیگر اتحادیه اروپا متعهد به روابط تجاری و اقتصادی مناسب با ایران است و با تامین مالی که انجام داده، مبلغ ۸ میلیون یورو به این پروژه اختصاص داده است.

وی همچنین با اشاره به تدوین استراتژی ملی صادرات توسط سازمان توسعه تجارت در همکاری با مرکز بین المللی تجارت افزود: این اتحادیه همچنین به منظور تداوم روند صادرات آبزیان از ایران، نسبت به تجهیز آزمایشگاه مربوط به محموله‌های صادراتی در ایران و فراهم شدن امکان ‌سنجش محموله‌های صادراتی به اروپا کمک کرده است.

 خبر بعدی که امروز از سوی سفیر فرانسه اعلام شد به خبر استراتژی همکاری ۷ ساله  ایران با اتحادیه اروپا باز می گردد، براساس این استراتژی همکاری، ۸۷ میلیون یورو به مجموعه پروژه‌های مختلف در ایران اختصاص داده شده است که ۷ میلیون یورو از این مبلغ به پروژه‌ همکاری در حوزه تجارت اختصاص پیدا کرده است.

 وی همچنین نسبت به روند مذاکرات و احیای برجام گفت: اتحادیه اروپا فعالانه در مذاکرات برجام حضور داشته و امیدوار به افزایش همکاری‌های تجاری با رفع تحریم‌هاست.

منبع خبر: وب سایت اکوایران - هجدهم اردیبهشت 1401

دیدگاه کاربران