امضای تفاهم‌نامه یکسان‌سازی استاندارد محصولات کشاورزی بین ایران و روسیه

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور :  

 

 

 

 

از امضای تفاهم‌نامه یکسان‌سازی استاندارد محصولات کشاورزی بین ایران و روسیه برای اولین بار خبر داد.

 

 

 

 

به گزارشی از وزارت جهاد کشاورزی، شاهپور علایی‌مقدم رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از امضای تفاهم‌نامه یکسان‌سازی استاندارد محصولات کشاورزی بین ایران و روسیه برای اولین بار خبر داد و گفت: مسایل پیش آمده در حوزه صادرات به دلیل خلع در زمینه یکپارچه‌سازی اطلاعات و در زمینه مدیریت مصرف بهینه آفتکش‌ها و همچنین استانداردسازی و هم‌ترازسازی و میزان حد مجاز باقیمانده آفت‌کش‌ها (MRL) و مصرف آفت‌کش‌ها بوده است.

وی با بیان این که تفاهم‌نامه بسیار مهمی بین کشور ما و معاون وزیر و رئیس سازمان حفظ نباتات فدراسیون روسیه برای اولین بار امضا شده است، تصریح کرد: این تفاهم‌نامه در راستای یکپارچه‌سازی اطلاعات در زمینه تبادل دانش و همچنین الکترونیکی کردن تمامی گواهی‌های بهداشتی بین دو کشور است.

وی در پایان گفت: پیش‌بینی می‌شود با امضای این تفاهم‌نامه تبادلات تجاری بین دو کشور دوبرابر شود که می‌تواند در ارزآوری برای کشور ما و همچنین تامین امنیت غذایی بین دو کشور اثر بسیار زیادی داشته باشد.

سرگئی دانکورت رئیس سرویس فدرال نظارت بر دامپزشکی و گیاهپزشکی کشور روسیه، گفت: تامین امنیت پایدار غذایی در مسیری شفاف با استانداردهای یکسان برای هر دو کشور اهمیت دارد و خوشبختانه با این سند همه مشکلات گذشته برطرف می‌شود.

منبع خبر: خبرگزاری کار ایران(ایلنا) - 12 مرداد 1401

دیدگاه کاربران