مقام نخست صادرات فنی و مهندسی کشور متعلق به صنعت آب و برق است

وزیر نیرو:  

 

 

 

وزیر نیرو با بیان اینکه پیشــرفت های تکنولوژیک کشــور در سایه فعالیت صنعت آب و برق حاصل می شــود، گفت: این در حالی است که مقام نخســت صادرات فنی مهندسی کشور نیز هم اکنون متعلق به صنعت آب و برق است.

 

 

 

 

 

«علی اکبر محرابیان» همزمان ایام دهه کرامت و فرا رســیدن روز ارتباطات و روابط عمومی در دیدار و گفت وگــوی صمیمانه بــا کارکنان روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی وزارت نیرو که سه ساعت به طول انجامید، ضمن تبریــک این ایام به همه فعــالان عرصه روابط عمومی بــه خصوص در صنعــت آب و برق، افــزود: آب، برق و فاضلاب کالاهایی هستند که همه جوانب زندگی بشر از جمله شغل، امنیت، اقتصاد و پیشرفت را تحت تاثیر قرار می دهند به طوری که می توان اهمیت این عناصر را با اموری چون امنیت و سلامت مقایسه کرد.

 

وی به استناد نظرات کارشناســان رسانه و علوم اجتماعی، فضا و شــناخت عمومی در باره فعالیت هــای وزارت نیرو در دولت سیزدهم را نسبت به دوره های گذشــته بسیار متفاوت دانست و ادامه داد: آگاهی بخشی و همراهی مردم با شرایط و الزام های صنعت آب و برق و پرهیــز از ایجاد هرگونــه نگرانی در اذهان عمومی به عنوان یک اصل شناخته می شود.

 

وزیر نیرو خاطرنشــان کرد: بین امیدواری و نگرانی مردم مرز بســیار باریکی اســت و اینکه چالش ها چگونه مدیریت شود از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

محرابیــان برنامه های مدیریت مصرف بــرق را به عنوان نمونه مثال زد و گفــت: مثال در مدیریــت مصرف بــرق و دعوت به صرفه جویی، رویکردها بــه معنای کاهش رفاه مردم نیســت بلکه شــامل کاهش مصرف در بخش هایی است که رفاه ایجاد نمی کند و در واقع اتلاف انرژی هستند.

 

وی با اشاره به اثربخشی فعالیت های روابط عمومی وزارت نیرو ذیل همکاری کارکنان متخصص و همراه ادامه داد: پیشــبرد سیاســت های خوب در کنار تبیین خوب رســانه ای می تواند موثر واقع شود.

 

وزیرنیرو نحوه بیان مطالب از ســوی رســانه و روابط عمومی را بسیار مهم دانســت و افزود: ادبیات و زبان رســانه باید در شان مردم فرهیخته ایران باشد و بر همین اســاس نیز در سال های اخیر شــاهد همراهی خوب مردم و مشــترکان در طرح های مدیریت مصرف برق بوده ایم.

 

وی اقناع مردم را وظیفه رسانه و روابط عمومی دانست و افزود: در این شــرایط وظیفه روابط عمومی وزارت نیرو بسیار خطیر اســت به طوری که در ابتدا نیاز اســت مردم همراه شوند و در ادامه رسانه و روابط عمومی آنها را اقناع کند.

 

محرابیان توجه به اهمیت توسعه انرژی های تجدیدپذیر را نیز در اطلاع رسانی ها خاطرنشــان کرد و گفت: انرژی های تجدید پذیر در دنیــای امروز از اهمیــت ویژه ای برخوردار اســت، به طوری که در عین اســتفاده از اوج تکنولوژی، از محیط زیست نیز به شدت حفاظت می شــود و نیاز است اطلاع رسانی در این بخش تقویت شود.

 

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم این اســت که وزارت نیرو تولید کننده و تسهیل کننده بخش تولید کشور است و روابط عمومی و رسانه باید با درنظر گرفتن این اصل، سیاست های صنعت آب و برق را به خوبی برای مردم تبیین کنند.

منبع خبر: روزنامه اقتصاد مردم - 29 اردیبهشت 1403

دیدگاه کاربران