تاسیس شورای عالی برندینگ در اتاق ایران برای اولین بار

رئیس اتاق ایران  

 

 

 

در اولین نشست هم اندیشی برندهای تجاری اتاق ایران، فعالان اقتصادی و نماینده برندها از حوزه های مختلف اقتصاد درباره مسائل و مشکلات برندینگ در ایران گفت و گو کردند و قرار شد شورای عالی برندینگ در اتاق ایران تاسیس شود.

 

 

 

 

 

صمد حسن زاده، برندسازی را از موضوعات مهم اقتصادی دانست و گفت: کشور باید سعی کند از امتیاز برندسازی در حوزه تجارت خارجی استفاده کند.

 

کم توجهی به برندسازی و برند ملی ایران مانع از ایجاد تصویر ذهنی مثبت به کالا و خدمات تجاری ایران در بازارهای هدف و افزایش سهم ایران از سبد ارزش تجارت جهانی می شود.

 

وی در این نشست اظهار کرد: با برندسازی، می توانیم در مسائل اقتصاد جهانی در حوزه های مختلف اثرگذار باشیم.

 

البته اینکه در حوزه مدیریت اقتصادی مشکلاتی هست، امیدواریم بتوانیم به تکلیف خود در این حوزه عمل کنیم.

 

رئیس اتاق ایران تصریح کرد: اقتصاد و بنگاه های اقتصادی با حمایت منطقی دولت می تواند در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

 

ما امکانات و سرمایه معنوی و زیرساختی بالایی داریم و باید شایستگی خود را در دنیا به نمایش بگذاریم.

 

فعالان و سیاست گذاران اقتصادی به حوزه برندینگ توجه کنند.

 

ما باید بتوانیم از تجربه برندهای معروف استفاده کنیم و برند ایران را در جایگاه متناسب قرار دهیم.

 

حسن زاده افزود: برند را باید در شرکت خود به عنوان سرمایه معنوی حفظ کنیم. کیفیت محصولات را حفظ کنیم.

 

برندها، سرمایه ملی و سرمایه شرکت هاست و حتی باید به عنوان وثیقه از آن استفاده شود.

 

ما در اتاق ایران تصمیم گرفته ایم که در این زمینه اقداماتی انجام دهیم.

 

البته به تنهایی در اتاق ایران نمی توانیم کار کنیم.

 

ما برای برندها، برنامه رتبه بندی را پیش می بردیم تا درنهایت شناسنامه ای برای شرکت ها با گریدهای متفاوت صادر شود.

 

اما سلیقه حاکمیتی و سازمانی اجازه کار نداد. باید کمک کنیم رتبه بندی در اتاق ایران انجام شود تا حمایتی از این برندها صورت گیرد.

 

 

ابراهیم جمیلی، رئیس اتاق مشترک ایران و هند هم گفت: ما قبلا برند ملی داشتیم ولی آن را از دست دادیم.

 

اول باید برندهای خود را حفظ کنیم.

 

اما متأسفانه برند در ایران متولی ندارد.

 

برای برندسازی باید به فرهنگ برندسازی توجه شود.

 

او ادامه داد: ما با دست خود برندهای خود را از دست دادیم.

 

ما به دست خود، برندکشی کردیم.

 

باید ارزش مالکیت معنوی مشخص و حمایت شود.

 

اتاق ایران، اتاق اصناف و اتاق تعاون در این زمینه کار مشترکی انجام دهند.

 

باید از کارهای موازی جلوگیری کنیم.

 

در پایان عنوان شد که با حمایت بخش خصوصی، شورای عالی برندینگ در اتاق ایران تأسیس می شود تا مشکلات این حوزه بررسی و در ادامه نقشه راهی برای توسعه برندینگ تدوین شود.

منبع خبر: روزنامه ابرار اقتصادی - 14 مهر 1403

دیدگاه کاربران