آغاز پایهگذاری همکاریهای علمی و فناوری منطقه اوراسیا از دریای خزر
رییس سازمان توسعه همکاریهای علمی و فناورانه بینالمللی معاونت علمی در پنل ششم سومین همایش اقتصادی خزر مطرح کرد؛
رییس سازمان توسعه همکاریهای علمی و فناورانه بینالمللی معاونت علمی ریاست جمهوری از آغاز مسیری برای تبدیل کشورهای حاشیه دریای خزر به عنوان پایهگذار همکاریهای علمی و فناوری در منطقه اوراسیا خبر داد.
پنل ششم همایش اقتصادی خزر با عنوان همکاری های علمی و فناوری کشورهای حاشیه دریای خزر با حضور حسین روزبه رییس سازمان توسعه همکاریهای علمی و فناورانه بینالمللی معاونت علمی، کونستانتین موگیلفسکی معاون وزیر علوم و آموزش عالی فدراسیون روسیه، گوهر بخشعلی آوا نایب رئیس آکادمی ملی علوم آذربایجان، مراد اتاجانف رییس انستیتو دریای خزر ترکمنستان امروز ۲۹ بهمن در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.
در این پنل حسین روزبه رییس سازمان توسعه همکاریهای علمی و فناورانه بینالمللی معاونت علمی گفت: دو رویکرد حل چالش های مشترک و بهره گیری از فرصتهای مشترک با ایجاد کنسرسیوم علمی و فناوری مشترک دنبال میشود.
این کنسرسیوم با محوریت اجرای پروژه های علمی و فناوری تشکیل خواهد شد.
وی ادامه داد: تشکیل کنسرسیوم مشترک علمی و فناوری به عنوان پل ارتباطی عمل کرده و بستری برای اشترک گذاری دانش و فناوری و تجربه های حاصل آمده خواهد بود.
رییس سازمان توسعه همکاریهای علمی و فناورانه بینالمللی معاونت علمی گفت: ایران در سالهای گذشته تلاش کرده از ظرفیت های علمی و فناوری در حفاظت از محیط زیست، مدیریت منابع آب، استخراج منابع نفتی، تصفیه فاضلاب و ... بهره گیرد و این امکان وجود دارد تا دستاوردهای حاصل شده را در اختیار کشورهای دیگر قرار دهد.
روزبه تاکید کرد: حل مشکلاتی مانند تغییرات اقلیمی، زیست محیطی و انرژی نیازمند همکاری های علمی و فناوری است. باید درک کنیم هیچکدام از کشورها به تنهایی قادر به رفع آنها نیستند.
گفتنی است، برنامهریزی برگزاری ۶ پنل تخصصی روز اول همایش را سازمان توسعه تجارت ایران انجام داده است.
منبع خبر: وب سایت سازمان توسعه تجارت ایران - 29 بهمن 1403