خبر اختصاصی: سلسله آشنایی با واحدهای صنعتی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان - 1

با ساخت دستگاه تولید ورق آیینه ای در محل کارخانه واقع در سیرجان، امکان تولید روزانه ورق های آیینه ای 5 برابر تولید روزانه ماشین آلات وارداتی خواهد شد و مهم تر اینکه این دستگاه قادر است ورق های کاملا مات را براق گرداند.  

 

کارخانه فلزات تزئینی آروین در سال 1384 باهدف تامین نیاز کشور در زمینه انواع محصولات فولاد زنگ‌نزن(Stainless Steel) در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان در فضائی به وسعت 15 هزار متر مربع تاسیس و فعالیت خود را در زمینه تولید انواع ورق، لوله و پروفیل‌های استنلس استیل آغاز نمود.    http://www.arvinmetals.com/home-fa/

 

در حال حاضر تولیدات این کارخانه شامل انواع ورق‌(خش دار، آینه‌ای، طرح‌دار و رنگی)، لوله و پروفیل در سایزها و رنگ‌های مختلف بوده که مطابق با استانداردهای بین‌المللی تولید می‌گردند. 

 

کارخانه فلزات تزئینی آروین واقع در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان یکی از شرکت هایی است که سال گذشته خط تولید جدیدی اضافه و آمار اشتغال زایی شرکت نیز افزایش پیدا کرد.

 

با امید مرادی مدیر کارخانه آروین در مورد وضعیت کنونی شرکت و دلایل موفقیت آن در سال های گذشته گفت و گویی انجام شد.

ایشان از ابتدای سال 1391 به عنوان مدیر کارخانه فلزات تزئینی آروین در سیرجان ساکن و مشغول به کار شده است.

 

 

در مورد تاریخچه شرکت آروین توضیح می دهید؟

کارخانه فلزات تزئینی آروین در سال 1384  باهدف تامین نیاز کشور در زمینه انواع محصولات فولاد زنگ نزن(Stainless Steel) در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان در فضائی به وسعت 15 هزار متر مربع تاسیس و فعالیت خود را در زمینه تولید انواع ورق، لوله و پروفیل‌های استینلس‌استیل آغاز نمود.


در حال حاضر تولیدات این کارخانه شامل انواع ورق‌(خش دار، آینه‌ای، طرح‌دار و رنگی)، لوله و پروفیل در سایزها و رنگ‌های مختلف بوده که مطابق با استانداردهای بین‌المللی تولید می‌گردند.

 

 

کارخانه آروین با چه هدفی تاسیس شده است؟

این شرکت با برخورداری از کادر متخصص و مجرب و بهره‌گیری از ماشین آلات تولیدی پیشرفته به‌همراه استفاده از فن‌آوری جدید، مفتخر به ارائه محصولات با کیفیت بالا و خدمات مورد نیاز مصرف‌کنندگان در صنایع کشور می‌باشد.

شرکت فلزات تزئینی آروین با سرلوحه قراردادن بهبود مستمر کیفیت همواره کوشیده تا با تولید و تامین انواع محصولات استینلس‌ استیل گام موثری در عرصه رقابت کیفی با محصولات مشابه خارجی و جلب رضایت مشتری بردارد.

 

 

ظرفیت تولید کارخانه چقدر است؟

مطابق با آخرین پروانه بهره برداری تولید اسمی سالانه کارخانه به صورت ذیل می باشد.

 

- لوله فولادی زنگ نزن (استینلس استیل) با درز جوش 4950 تُن.

 

- ورق کات شده، میرور و طرحدار 5016 تُن

 

- ورق خش 2000 تُن

 

- ورق ، لوله و قوطی رنگی 1330 تُن

 

 

کارخانه هم اکنون چه تعداد نیرو دارد؟

هم اکنون به صورت مستقیم در کارخانه واقع در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان 56 نفر و 40 نفر نیز در دفتر تهران در  بخشهای فروش، بازرگانی، حسابداری و ... فعالیت دارند.

 

 

وضعیت کنونی کارخانه چگونه است؟

هرچند شرایط کاری نسبت به سال های قبل بسیار مشکل تر شده است و حاشیه سود فعالیت های تولیدی به دلیل تورم، رکود و سایر مشکلات بسیار پایین آمده است، اما دیدگاه مدیران کلان مجموعه آروین تولید محور بوده و با توجه به علاقه مندی این مدیران و حمایت های آنها از کارخانه ما، در مجموع کارخانه در شرایط مطلوبی به سر می برد.

 

 

بازار هدف محصولات تولیدی کارخانه آروین کجاست؟

این شرکت مبنای کار خود را در شروع فعالیتش، حرکت پیوسته به سوی بهبود مستمر با هدف نهایی بهبود عملکرد گذاشته است، لذا از همان ابتدا که تولید خود را با دو دستگاه شروع کرده، دورنما و سهم بازار خود را محدود نکرده و مبنای خود را افزایش سهم بازار رقابتی داخلی و کسب جایگاه تجاری مناسب بین رقبا و متعاقب آن ورود به بازارهای خارج از کشور گذاشته است که به لطف خدا امروز، با بیش از 20 دستگاه، در بازار داخلی حرف های بسیاری برای گفتن داریم.

 

 

آیا به فکر صادرات محصولات هستید؟

بله همانطور که عرض کردم تمام تلاش ما از روز اول این بوده است که سهم قابل قبولی از بازار داخلی را کسب کرده و در ادامه با افزایش اثربخشی فرآیندهای سیستم مدیریت کیفیت بتوانیم محصول قابل قبولی برای ورود به بازار جهانی را تولید کرده و در خارج از مرزهای کشورمان نیز به فروش محصولات خود بپردازیم و امیدواریم که بتوانیم در بلند مدت به این هدف دست پیدا کنیم.

 

 

با توجه به تحریم، رکود و مشکلات اقتصادی، آیا شما در چند سال اخیر افزایش نیرو و خط تولید داشتید، دلیل آن چه بود؟

بر کسی پوشیده نیست که تولیدکننده و تولید در این روزها  شرایط بسیار سختی را می گذارنند.

فقط یکی از متغیرهای تورم فزاینده، رکود و کم شدن تقاضا، اثرات تحریم و نوسانات نرخ ارز کافی است که شرایط تولید را غیر قابل تحمل کند اما در مقابل این فشارها نکات مثبتی هم وجود دارد که باعث شده است مجموعه روز به روز و سال به سال، ماشین آلات و پرسنل خود را افزایش دهد که به صورت فهرست وار در ادامه به این نکات اشاره می شود.

 

1- دیدگاه کلان سرمایه گذاران شرکت آروین، دیدگاه تولید محور بوده و همیشه و در همه حال، حتی در مواقعی که شرکت سالها ضرر می داده، دست از تلاش نکشیده و به قولی ثمره این علاقه باعث موفقیت ما بوده است.

 

2- همکاران و پرسنل پرتلاش شرکت ما، با تعهد و تلاش خود سهم به سزایی در موفقیت آروین داشته اند که در همین جا از زحمات تمامی آنها تشکر می کنم.

 

3- نگاه مدیران و کارمندان ادارات مختلف سیرجان(منطقه، گمرک،بهداشت، استاندارد، صنعت و معدن، محیط زیست و ...) نگاهی علاقه مند به تولید بوده و همیشه خود را حامی و همراه تولیدکننده های شهر سیرجان دانسته اند و همین امر باعث ایجاد نوعی هم افزایی مثبت و دلگرمی سرمایه گذار شده است.

 

4- مبنا و برنامه ریزی مجموعه ما از روز اول فعالیت، این بوده که بتوانیم با کم کردن هزینه های غیر منطقی تولید و بالا بردن تولید، به قیمت رقابتی با محصولات وارداتی دست پیدا کنیم که به لطف خود هر ساله با بررسی و مطالعات گوناگون و ارائه بازخورد به سرپرستان و پرسنل مجموعه به این هدف نزدیکتر شده ایم.

 

5- با رشد و آموزش همکارانمان در مجموعه آروین توانسته ایم تیم های کاری مناسبی را در هر بخش تشکیل دهیم که خروجی این تیم سازی، نصب و راه اندازی خطوط تولید جدید، می باشد.

 

 

چه برنامه ای برای سال های آتی دارید؟

ما امسال برای اولین بار در ایران، در حال ساخت دستگاه تولید ورق آیینه ای در محل کارخانه واقع در سیرجان هستیم که با ساخت این دستگاه، تولید روزانه ورق های آیینه ای 5 برابر تولید روزانه ماشین آلات وارداتی گشته و مهم تر اینکه این دستگاه قادر است ورق های کاملا مات را براق گرداند.

در این طرح علاوه بر تیم فنی بومی آروین در سیرجان، همکاران تحقیق و توسعه دفتر تهران و اسپانیا نیز مشارکت دارند و امیدواریم ساخت و راه اندازی این دستگاه تا 6ماه آینده به اتمام برسد و در صورت موفقیت این طرح که بسیار به آن امیدوار هستیم، انشالله در سال های آینده بتوانیم بخشی از توسعه ماشین آلات و سبد محصولمان را خودمان تهیه و سهم کوچکی از رشد و توسعه صنعت کشور و استان کرمان را داشته باشیم.

 

 

 

منبع خبر: روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سیرجان - 20 اردیبهشت 1400

دیدگاه کاربران