ایران در جایگاه دهم برترین تولیدکنندگان فولاد جهان باقی ماند

مطابق گزارش انجمن جهانی فولاد؛  

 

 

 

 

برپایه آخرین گزارش انجمن جهانی فولاد، جمهوری اسلامی ایران با تولید ۲۸.۵ میلیون تنی، همچنان عنوان دهمین فولادساز برتر جهان را در اختیار دارد.

 

 

 

 

به گزارش روز یکشنبه از ایمیدرو، در این رتبه بندی که مربوط به تولید ابتدای ژانویه تا پایان دسامبر۲۰۲۱ میلادی است، چین با تولید یک میلیارد و ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن(افت سه درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی) در رتبه نخست تولید این محصول در جهان ایستاد.

پس از آن، هند با تولید ۱۱۸میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد خام(رشد۱۷.۸ درصدی)، ژاپن باتولید ۹۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن(رشد۱۵.۸ درصدی)، امریکا با تولید ۸۶ میلیون تن(رشد ۱۸.۳درصدی) و روسیه با تولید ۷۶میلیون تن(رشد۶.۱ درصدی) در رتبه های دوم تا پنجم جای گرفتند.

همچنین کره جنوبی با تولید۷۰ میلیون و۶۰۰ هزار تن فولاد خام(افزایش ۵.۲ درصدی)، ترکیه با تولید ۴۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن(افزایش۱۲.۷ درصدی)، آلمان باتولید ۴۰میلیون و ۱۰۰ هزار تن(افزایش۱۲.۳ درصدی)، برزیل با تولید ۳۶ میلیون تن(افزایش ۱۴.۷ درصدی) و ایران با تولید ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن(افت ۱.۸ درصدی) در رتبه های ششم تا دهم جهان ایستادند.

 

رشد ۳.۶ درصدی تولیدجهانی فولاد در سال ۲۰۲۱

بر پایه گزارش انجمن جهانی فولاد، مجموع تولید جهانی فولاد خام در سال ۲۰۲۱ میلادی ۳.۶ درصد افزایش یافت.

فولادسازان جهان از ابتدای ژانویه تا پایان دسامبر۲۰۲۱میلادی، یک میلیارد و ۹۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که حاکی از رشد ۳.۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی است.

همچنین ۶۴ کشور فولادساز جهان در دسامبر ۲۰۲۱ میلادی، ۱۵۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش سه درصدی نشان می دهد.

در سال ۲۰۲۱ میلادی، ایران در مجموع ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۱.۸ درصد کاهش یافت.

این در حالی است که تولید فولاد خام ایران در دسامبر سال گذشته با۱۵.۱ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسید.

منبع خبر: خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) - 24 بهمن 1400

دیدگاه کاربران