قطار کانتینری قزاقستان-ایران-ترکیه در ایستگاه تهران

.  

 

 

قطار کانتینری-ترانزیتی قزاقستان-ایران-ترکیه روز شنبه به ایستگاه راه‌آهن تهران رسید تا روز یکشنبه با حضور رئیس‌جمهور از ایستگاه راه‌آهن تهران به سمت ترکیه حرکت کند.

 

پیش از این و در نشست روسای جمهور دو کشور ایران و قزاقستان، تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد مبنی بر اینکه کریدور ترانزیتی ریلی قزاقستان-ایران-ترکیه راه‌اندازی شود.

در این راستا اولین قطار کانتینری با محموله گوگرد در این خط ترانزیتی از مبدأ قزاقستان حرکت کرد و بعدازظهر امروز به ایستگاه راه‌آهن تهران رسید‌، این قطار حامل 24 دستگاه واگن است که 48 دستگاه کانتینر 20 فوت را حمل می‌کند.

دوم خرداد امسال بود که هیات بلند پایه‌ای از کشور قزاقستان با حضور معاون نخست وزیر و وزیر همگرایی و تجارت و همچنین رئیس راه آهن این کشور با‌ سید میعاد صالحی، ‌‌مدیرعامل شرکت راه‌آهن، ‌‌دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

در این دیدار، دو طرف درباره توسعه همکاری‌های اقتصادی و توسعه حمل و نقل ریلی گفت‌و‌گو کردند‌ همچنین ‌روسای راه آهن دو کشور، تفاهم‌نامه افزایش همکاری‌های ریلی و تعیین تعرفه ترجیحی بین دو کشور به منظور افزایش قابل توجه ترانزیت بار عبوری از ایران را امضا کردند؛ با اجرای این تفاهم‌نامه، بخشی از بار عبوری از کریدور ریلی چین- روسیه- اروپا از کریدور ریلی چین- قزاقستان- ایران- اروپا جابه‌جا خواهد شد.

در این دیدار طرفین ضمن امضای تفاهم‌نامه، توافق کردند که اولین قطار کانتینری چین-قزاقستان-ایران-ترکیه، تا کمتر از یک ماه آینده وارد ایران شود.

منبع خبر: خبرگزاری فارس - 28 خرداد 1401

دیدگاه کاربران