خبر اختصاصی: گزارش عملکرد شش ماهه واحد صنعت منطقه ویژه اقتصادی سیرجان

.  

 

 

 

گزارش عملکرد از واردات، صادرات، تولید و ... در شش ماهه اول امسال از سوی معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه ویژه منتشر شد.

 

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی منطقه، مهتاب ستوده نیا معاون اقتصادی و سرمایه گذاری گفت:

 

  • میزان خروج کالا از انبارهای خصوصی در شش ماهه اول امسال 3599 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 1831 درصد افزایش یافته است.  

 

  • همچنین ورود کالا به انبارهای خصوصی در شش ماهه اول سال 1401 به میزان 1225 تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان 31 درصد کاهش داشته است.

 

عمده کالاهای ورودی و خروجی به انبارهای خصوصی شامل پسته، بخش هایی از سیستم فاضلاب شهری، روغن آفتابگردان و شیرآلات صنعتی، روغن پایه معدنی و ... بوده است.

 

به گفته ی ستوده نیا میزان ورود کالا به انبارهای عمومی در شش ماهه اول امسال به میزان 3088 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان 27 درصد و خروج از انبارهای عمومی نیز 21 درصد به نسبت مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

 

عمده کالاهای ورودی و خروجی به انبارهای عمومی شامل اسپیکر، یراق آلات کیف و کفش،گریس، پمپ، دامپتراک، لودر و بلدوزر، تجهیزات و ماشین آلات آرد سازی بوده است.

 

معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه ادامه داد: میزان ورود و خروج مواد اولیه در بخش صنعت به ترتیب 47343 تن و 5876 تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل در ورود کالا به میزان 14 درصد افزایش و در خروج کالا به میزان 42 درصد کاهش داشته است.

 

عمده کالای ورودی و خروجی از بخش صنعت شامل اجزا و قطعات یخچال و تلویزیون، کلاف فولادی زنگ نزن، اجزا و قطعات بلند گو، چسب بسته بندی، سیلیکون کارباید، فیلتر درایر، ضایعات کاتالیست و شکر خام یود.

 

شایان ذکر است میزان تولید شش ماهه اول سال 1401 محصولات بخش صنعت 52465 تن و خروج از محل تولید 48566 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل تولید 81 درصد افزایش و خروج محصولات 60 درصد افزایش را به همراه داشته است. 

 

خروج محصول تولیدی از بخش صنعت در شش ماه اول امسال به میزان 48566 تن بود که با رشد 60 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده است .

 

اما خروج تولیدات در بخش صنایع معدنی به میزان 10844 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 27 درصد کاهش را شاهده بوده ایم.

 

ستوده افزود: حجم کالای ترانزیتی در شش ماهه اول سال جاری با ۱۲ درصد افزایش در ارزش به رقم 171876  هزار دلار رسید و میزان وزنی کالای ترانزیتی به میزان 48170 تن بوده است که نسبت به مدت مشابه به سال قبل به میزان 566 درصد افزایش داشته است.

 

عمده کالای ترانزیتی از این منطقه شامل اجزاء و قطعات تلویزیون و یخچال، سیم و کابل سوکت دار ،روغن پایه معدنی ، سیلیکون کارباید، موتورسیکلت انژکتوری، بیل مکانیکی و دامپتراک، ضایعات کاتالیست، طعم دهنده، ماینر و شکر خام بود.

 

وی آمار صادرات کالای تولیدی در این مدت 19623 تن و ارزش 1998065 میلیون ریال عنوان کرد که از حیث وزن 1024 درصد و از لحاظ ارزش 404 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.  

 

عمده کالای تولیدی صادراتی از این منطقه شامل بریکت آهن اسفنجی، شکر سفید، مستربچ مشکی، قند خرد شده و اسپری آنتی بیوتیک بوده است.

 

همچنین واردات تولیدی طی شش ماه اول سال 1400 به میزان 3771 تن به ارزش 17802هزار دلار به حیث وزن 96 درصد از لحاظ ارزشی ۶۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 

انواع کالاهای تولیدی و وارداتی به کشور در نیمه اول سال شامل چسب بسته بندی، ورق فولادی نورد گرم و سرد ، اجزاء و قطعات تلویزیون و یخچال، پیگمنت، پوسته خالی دوربین مداربسته، روغن پایه و افزودنی جهت تولید روغن موتور، فن اکسیال، قطعات فلزی بدنه ترازو، مدار چایی، ژله لمینوم جهت تولید گریس  و اجزا و قطعات بلندگو بوده است.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران