تقویت زیرساخت‌های اقتصاد بین‌الملل در جهت بین‌المللی‌سازی مناطق آزاد

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کرد:  

 

 

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری‌-صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان اینکه مناطق آزاد موتورهای اصلی رشد اقتصادی کشور هستند وباید تقویت شوند، تصریح کرد: رسالت ما این است که مناطق آزاد را به بهشت سرمایه‌گذاران تبدیل نماییم.

 

 

 

 

حجت‌الله عبدالملکی در جمع فعالین اقتصادی منطقه آزاد ماکو افزود: باید مناطق آزاد، طبق تعریف برای سرمایه‌گذاران خارجی با‌صرفه باشد تا شاهد جذب سرمایه‌های خارجی باشیم.

وی از تقویت زیرساخت‌های اقتصاد بین‌الملل در مناطق آزاد خبر داد و اظهار داشت: اقداماتی در این خصوص همچون تاسیس بورس بین‌الملل انجام گردیده و برنامه هایی نیز در این رابطه تدوین شده است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری‌-صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: در دو منطقه آزاد دیگر نیز با فعالین اقتصادی به منظور احصای مشکلات آنان نشست برگزار کردیم.

لذا تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد تا حق ضایع شده سرمایه‌گذاران احیاء گردد.

عبدالملکی با اشاره به اینکه رویکرد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بین‌المللی کردن این مناطق است، تصریح کرد: مناطق آزاد ذیل اقتصاد مقاومتی هستند و رئیس‌جمهور محترم تاکید جدی به تقویت صادرات و تولید در این مناطق دارد.

مشاور رئیس‌جمهور همچنین به بند‌۱۱ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: سیاستگذاری مناطق آزاد در راستای تبدیل این مناطق به قطب صادرات تدوین شده است، لذا در تلاش هستیم منابع درآمدی این مناطق از واردات به سمت بخش‌های دیگر همچون صادرات سوق داده شود.

وی با بیان اینکه برخی با توجیه تقویت اقتصاد ملی، قوانین و بخشنامه‌هایی صادر می‌کنند که حق و حقوق سرمایه‌گذاران و شهروندان ضایع می‌شود، اذعان نمود: از نظر فقهی این قابل‌قبول نیست و حق‌الناس است‌.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری‌-صنعتی و ویژه اقتصادی در پایان تصریح کرد: با پیگیری از هیات وزیران،‌ سران قوا و مجلس شورای اسلامی،‌ بخشنامه‌ها و قوانینی که با قوانین اولیه ایجاد مناطق آزاد تعارض و تناقض دارد، باید اصلاح و تجدیدنظر شوند.

منبع خبر: پایگاه خبری و اطلاع رسانی مناطق آزاد - 6 آذر 1401

دیدگاه کاربران