مشکل کشتی های معطل مانده در لنگرگاه بندرامام چیست؟

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزســتان:  

 

 

 

با اشاره به آمادگی استان برای تخلیه و بارگیری کالاها در بندر امام خمینی(ره) گفت: مشکل تامین ارز مورد نیاز کشتی های مســتقر در لنگرگاه بندر امام خمینی(ره) یک مشکل ملی است.

 

 

 

امید جهان نژادیان در گفت و گو با ایسنا، در خصوص مساله انبارش کالا در بندر امام خمینی اظهار کرد: کشتی هایی که در لنگرگاه بندر امام خمینی(ره) معطل هســتند باید تامین ارز مورد نیاز برای پرداخت هزینه های آن ها انجام شود تا بتوانند وارد اسکله شوند و نســبت به تخلیه و بارگیری آن ها اقدام شــود.

 

وی با بیان اینکه هیچ مشــکلی در خصوص تخلیه و بارگیری کالاها در بندر امام خمینی وجود ندارد، افزود: مشکلات اسنادی و ارزی وجود دارد که باید نسبت به حل آن ها از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی و مرکز اقدام شود.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: تعامل و ارتباط بسیار خوبی میان دستگاه های اجرایی استان وجود دارد و جای هیچ نگرانی در خصوص تخلیه و بارگیری کالا نیســت اما مرکز بایــد در خصوص حل مشکالت اسنادی و ارزی اقدام کند.

 

جهان نژادیان عنوان کرد: مشکل تامین ارز مورد نیاز کشتی های مستقر در لنگرگاه بندر امام خمینی(ره) یک مشکل ملی است و امکان حل آن از سوی استان وجود ندارد.

 

در این زمینه اما آمادگی کامل در خوزستان برای تخلیه و حمل کالا وجود دارد.

منبع خبر: روزنامه اقتصاد ملی - 9 آذر 1401

دیدگاه کاربران