خبر اختصاصی: کلنگ زنی کارخانه شیمیایی رازی در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان

.  

 

 

 

 

مراسم کلنگ زنی کارخانه شیمیایی رازی در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان برگزار شد.

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی منطقه، دو هفته پس از صدور جواز تاسیس کارخانه شیمیایی رازی کلنگ این کارخانه با حضور مدیران شرکت رازی، مسئولان منطقه، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت و رئیس گمرک سیرجان به زمین زده شد.

 

پیش از شروع این مراسم نیز در نشستی این افراد به معرفی و تشریح برنامه ها پرداختند. در ابتدای این نشست قاسم میرزاده مدیر منطقه ضمن خیر مقدم به مدیران کارخانه رازی، به معرفی و پتانسیل های منطقه پرداخت.

 

وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی سیرجان نخستین منطقه ویژه حراست شده ایران است و از شهریور 1372 با استقرار و افتتاح واحد گمرک ایران در منطقه فعالیتهای خود را در قالب ساخت و ساز و بهره برداری از انبارهای دپو و ترانزیت کالا، واحد های صنعتی ـ تولیدی و مونتاژ و دسته بندی همراه با خدمات پشتیبانی و رفاهی و اقامتی آغاز کرده است .

 

به گفته ی وی این منطقه در وسعتی به مساحت 1370 هکتار و در حد فاصل جاده ترانزیت تهران ـ بندر عباس و در مجاورت فرودگاه این شهر قرار گرفته است .

 

وی ادامه داد هم اکنون بیش از 40 واحد تجاری فعال در منطقه مشغول به کار هستند و میزان اشتغال مستقیم منطقه به بیش از 3000 نفر رسیده است.

 

در ادامه این نشست مهندس گنجی مدیر شرکت شیمیایی رازی گفت: با توجه به اینکه یکی از اهداف اصلی شرکت، رشد و توسعه صنعتی در کشور است در این مسیر علیرغم تمام موانع ناشی از تحریم های اقتصادی، با برنامه ریزی های انجام گرفته احداث کارخانه جدید چسب رازی در منطقه را کلید خواهیم زد.

 

به گفته وی احداث این کارخانه جدید با دو هدف عمده صادرات و توزیع تولیدات در جنوب کشور صورت می گیرد.

 

بر اساس پیش بینی های صورت گرفته انتظار می رود با احداث واحد جدید صنعتی شرکت شیمیایی رازی، زمینه اشتغالزایی بیش از ۳۰۰ نفر فراهم گردد.

 

در این نشست مهندس عرب پور رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سیرجان هم در مورد این شهر توضیحاتی ارایه کرد.

 

وی گفت: استان کرمان و شهرستان سیرجان بهشت معادن کشور هستند و 65 درصد حقوق کارمندان دولت از معادن این استان تامین می شوند.

 

به گفته وی افرادی که در این شرایط اقدام به سرمایه گذاری می کنند بسیار انسان های بزرگ و شریفی هستند و آیندگان از آنها به نیکی یاد خواهند کرد.

 

امروزه اشتغال زایی مهمترین مسئله کشور است و امیدواریم کارخانه رازی که در کشور بسیار خوشنام و موفق می باشد نیز در سیرجان به اهدف خود دست یابد.

 

مهندس محتشم رئیس گمرک سیرجان نیز بر همکاری همه جانبه با سرمایه گذاران منطقه تاکید کرد و گفت: ما سعی کردیم در راستای قانون، بیشترین همکاری را با مسئولان و مدیران کارخانه ها داشته باشیم و قطعا با شرکت رازی هم این همکاری ادامه خواهد داشت.

 

سپس مراسم کلنگ زنی کارخانه رازی در زمینی به مساحت 17 هزار متر مربع در بخش صنعت منطقه ویژه اقتصادی سیرجان برگزار شد.

 

در این نشست مدیران کارخانه شیمیایی رازی عنوان کردند که فاز اول این کارخانه یک سال دیگر به بهره برداری می رسد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران