امضای اسناد همکاری ایران و زیمبابوه در نهمین اجلاس کمیسیون مشترک

.  

 

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با وزیر صنایع و تجارت جمهوری زیمبابوه از برگزاری نهمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور در بهمن‌ سال‌ جاری در تهران خبر داد و تأکید کرد: طبق پیش‌نویس تهیه و ارسال شده این اجلاس، تعدادی سند همکاری دوجانبه مبادله و امضا می‌شود.

 

 

 

«سیدصولت مرتضوی» روز شنبه در دیدار با خانم «هوی سی اینسنزا» وزیر صنایع و تجارت زیمبابوه گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسالت‌های متعددی در حوزه‌های مختلف از جمله تأمین اجتماعی، آموزش، مهارت و سرمایه‌گذاری برعهده دارد.

وی بخش‌هایی از فعالیت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی این وزارتخانه را در حوزه‌های گوناگون تشریح کرد.

مرتضوی از آمادگی ایران برای همکاری مشترک با زیمبابوه در همه حوزه‌های اقتصادی یاد شده خبر داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ظرفیت‌های شرکت دخانیات به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های این وزارتخانه افزود: این شرکت محصول توتون خود را از زیمبابوه وارد می‌کند که در آینده‌ای نزدیک همکاران این شرکت برای تبادل تجربیات و مبادله نیازها به زیمبابوه سفر خواهند کرد.

مرتضوی افزود: شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین(تیپیکو) نیز به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های این وزارتخانه، برای برنامه‌ریزی، تأمین و ارسال دارو به این کشور آمادگی دارد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به برگزاری کنگره بین‌المللی بانوان تأثیرگذار با حضور زنان اثرگذار از کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: اثرگذاری بانوان در توسعه همه‌جانبه کشورها امری مهم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: بانوان در ایران نیز نقش منحصر به فردی دارند.

مرتضوی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ایران تحمیل شده، افزود: ایران با بزرگترین تحریم‌های تاریخ مواجه بوده اما در مبارزه با تحریم‌ها استقامت را پیشه کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحریم را ابزار شکست خورده‌ای علیه کشورها دانست و یادآور شد: متأسفانه مجامع بین‌المللی در مقابل تحریم‌ها مُهر سکوت بر لب زده‌اند.

در ادامه این نشست خانم «هوی سی اینسنزا» وزیر صنایع و تجارت جمهوری زیمبابوه ضمن قدردانی از میزبانی شایسته ایران، با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی بانوان تأثیرگذار کشورهای مختلف بیان کرد: این کنفرانس به شکل بسیار خوبی پیش رفت و زیمبابوه این گردهمایی را سکویی برای توانمندسازی زنان می‌داند.

منبع خبر: خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) - اول بهمن 1401

دیدگاه کاربران