پروژه انتقال آب دریا برای کاهش مشکلات آبی شهر‌های شمالی کرمان آغاز شد

وزیر نیرو:  

 

 

با بیان اینکه عملیات اجرایی انتقال آب دریا به شهر‌های شمالی استان کرمان در دستور کار دولت قرار دارد، بیان کرد: عملیات اجرایی پروژه انتقال آب دریا به شهر‌های کرمان، رفسنجان و سیرجان همزمان با دهه مبارک فجر آغاز شد.

 

 

 

 

 علی اکبر محرابیان که در حاشیه سفر یک روزه خود به استان کرمان با رسانه‌ها گفت‌و‌گو می‌کرد، افزود: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و با هدف کاهش مشکلات آبی در شهر‌های شمالی استان کرمان، عملیات انتقال آب از دریا به شهرهایی، چون کرمان، سیرجان، رفسنجان و دیگر شهر‌های شمالی این استان در دستور کار قرار گرفت.

وی در همین باره افزود: از امروز و با همت نیرو‌های متخصص و زحمت کش صنعت آب کشور عملیات انتقال آب دریا به دو شهر کرمان و سیرجان از سامانه انتقال آب به صنایع جنوب شرق کشور به میزان ۳۰ میلیون متر مکعب در سال آغاز شد.

محرابیان اضافه کرد: ظرفیت انتقال آب خط یک هزار لیتر بر ثانیه و طول خط اصلی ۱۴۵ کیلومتر است، همچنین ۲ باب مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی، یک مخزن به ظرفیت ۳۰ هزار متر مکعب و ۲ واحد ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۱۰۰۰ لیتر بر ثانیه در طول مسیر نصب و اجرا می‌شود.

وزیر نیرو همچنین در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به ضرورت توسعه ظرفیت تولید برق در استان کرمان بیان کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی زرند یکی از مهم‌ترین نیروگاه‌های تولید برق در استان کرمان است که از امروز عملیات بهره برداری از دو واحد گازی آن آغاز شد و تکمیل سایر واحد‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

علی اکبر محرابیان در ادامه نیز گفت: طرح آبرسانی به ۲۲ روستای استان کرمان در قالب طرح جهاد آبرسانی نیز با اعتبار ۹۸۰ میلیارد ریال افتتاح شد که بر این اساس انتظار می‌رود با افتتاح طرح جمعیتی بالغ بر ۱۶ هزار و ۷۲۸ نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار شوند.

منبع خبر: خبرگزاری کار ایران(ایلنا) - 20 بهمن 1401

دیدگاه کاربران