مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی برنامه های توسعه عملکرد این مناطق در سال آینده را تشریح کردند

.  

 

 

 

نشست دو روزه مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی با حضور «حجت الله عبدالملکی» مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به میزبانی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس برگزار شد.

 

 

 

 

 

مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی ضمن ارائه گزارش برنامه های خود برای سال 1402 و تلاش های برای توسعه عملکرد این مناطق، مسائل و مشکلات خود را نیز، با دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در میان گذاشتند.


دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هم در این نشست با اشاره به ظرفیت ها و توان بالای مناطق ویژه اقتصادی در حوزه تولید، صادرات، ترانزیت و نیز، تأمین نیازهای بازار داخل، دستآوردهای این مناطق را قابل تقدیر خواند و گفت: مناطق ویژه اقتصادی با داشتن سازمان های مسئول توانمند دولتی، عمومی و خصوصی سهم عمده ای از صادرات غیر نفتی و نیز، ارزآوری کشور را بر عهده دارند و قادر هستند با تمرکز بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، نوآوری و نگاه به بازارهای منطقه ای و جهانی پیشرو اقتصاد کشور در تحقق این سیاست ها باشند.


حجت الله عبدالملکی با اشاره به موانعی همچون کمرنگ شدن مزایای قانونی مناطق ویژه اقتصادی، عدم اجرای قوانین و مقررات توسط دستگاه های مسئول بویژه در حوزه ایجاد زیرساخت ها و نیز، دیوانسالاری دست و پاگیر، بر احصاء مسائل و مشکلات بیان شده توسط دبیرخانه شورایعالی و بررسی مورد به مورد این مشکلات در کارگروه های مربوط تا رفع نهایی این مشکلات تأکید کرد.


لازم به ذکر است روز دوم نشست هم به بازدید از مناطق ویژه اقتصادی کشتی سازی خلیج فارس و فعالیت های گسترده این منطقه در زمینه ساخت و تعمیر انواع کشتی و شنآور و نیز، بازدید از عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کشور و بررسی مسائل و مشکلات این دو منطقه اختصاص یافت. 

منبع خبر: پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی(فرینا) - دوم اسفند 1401

دیدگاه کاربران