امضای ۹ تفاهم‌نامه همکاری بین شستا و شرکت‌های دانش بنیان

.  

 

 

۹ تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت‌های زیرمجموعه شستا و شرکت‌های دانش بنیان در حضور «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و «روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به امضا رسید.

 

 

 

 

این تفاهم‌نامه‌ها با حضور «ابراهیم بازیان» مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی روز دوشنبه (۱۵ اسفندماه) در رویداد هم‌افزایی و همکاری شرکت سرمایه‌گذاری شستا و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله هلدینگ دارویی تامین از سوی شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران با شرکت صنایع شیمیایی عابدی به امضا رسید.

تفاهم‌نامه دیگر بین شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین و بنیاد ملی نخبگان به امضا رسید، این تفاهم‌نامه به منظور استفاده از ظرفیت‌های نخبگانی کشور در حل مسائل صنعتی و توسعه و پیشرفت فناوری بین بنیاد ملی نخبگان و شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین منعقد شد؛ همچنین تفاهم‌نامه شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین با دانشگاه صنعتی شریف به امضا رسید که این تفاهم‌نامه در راستای توسعه فناوری، توسعه محصول توسعه بازار و افزایش عمق ساخت داخل در طول زنجیره تامین و زنجیره ارزش صنعت لوازم‌خانگی و محصولات موردنظر هلدینگ به امضا رسید.

تفاهم‌نامه شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین با پژوهشگاه فناوری نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی به امضا رسید. همکاری در انجام کلیه اقدامات مربوط به ایده‌پردازی تحقیق و توسعه طراحی ایجاد خطوط تولید دکتر محسن محمدی پژوهشگاه فناوری مدیرعامل شرکت سرمایه نوین علوم زیستی تجاری‌سازی و فروش داخلی و صادرات محصولات دانش بنیان مورد توافق با اولویت‌های پیشنهاد شده از دو طرف، مهم‌ترین هدف این تفاهم‌نامه است.

تفاهم‌نامه شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین با دانشگاه زنجان به امضا رسید، بر اساس این تفاهم‌نامه طی سه سال از توانمندی‌های دانشگاه در راستای دستیابی به فناوری‌های نوین و دانش بنیان زیرمجموعه‌های سیمان تامین استفاده می‌شود. تفاهم‌نامه شرکت سیمان فارس و خوزستان با دانشگاه تهران به امضا رسید، بر اساس این تفاهم‌نامه طی سه سال از توانمندی‌های دانشگاه در راستای دستیابی به اهداف فوق‌الذکر و مطالعات صادرات محصول با اولویت‌های ارزآوری استفاده می‌شود.

تفاهم‌نامه شرکت ذوب آهن اصفهان با شرکت پیشرو تعالی فناوری فردا به امضا رسید، در طول سال‌های متمادی همواره حجم عظیم انباشت سرباره فولادسازی از معضلات زیست محیطی کشور به شمار می‌رفته است، عناصر ارزشمندی همچون وانادیم، منگنز، سیلسیم کلسیم و آهن در سرباره‌های فولادسازی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان موجود است که قابلیت استحصال از طریق تکنولوژی‌های پیشرفته دارد تولید این محصولات به صورت پیش پایلوت انجام شده و اجرای فاز پایلوت و صنعتی در برنامه‌های آتی قرار دارد.

تفاهم‌نامه شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران به امضا رسید، با توجه به اینکه در کشور واحد تولید NBR وجود ندارد و طبق داده‌های گمرک ایران در سال ۱۴۰۰ که میزان واردات کائوچوی آکرونیتریل بوتادین به‌استثنای لاتکس و لاتکس کانوجوی آکرونیتریل بوتادین را مجموعاً ۴۴۲۰ تن اعلام کرده است که طی این تفاهم به بررسی تولید آن پرداخته می‌شود.

تفاهم‌نامه شرکت دوده صنعتی پارس با مرکز نوآوری رادیناس به امضا رسید، با بررسی تجربه موفق شرکت‌های پیشتاز بین‌المللی در زمینه تولید کربن به روش پیرولیز پلاسما و از آنجا مرکز نوآوری که تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران اجازه دستیابی به این دانش را نمی‌دهد؛ لذا با اجرای طرح پایلوت و در ادامه رسیدن به دانش فنی در این حوزه ایران جز زمره کشورهایی می‌شود که به این دانش فنی مهم دست پیدا خواهد کرد و نیز از آلودگی‌های زیست محیطی و جرایم بین‌المللی آتی نیز در امان خواهد ماند.

منبع خبر: خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) - 15 اسفند 1401

دیدگاه کاربران