پروازهای شارجه _ لار _ شارجه پس از وقفه‌ چند ساله برقرار شد

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله آیت‌اللهی لارستان:  

 

 

 

پروازهای لارستان به مقصد امارات روزانه شد، همچنین با راه‌اندازی پرواز شارجه، تعداد پروازهای خارجی فرودگاه لارستان به ۱۱ پرواز در هفته رسید.

 

 

 

 

 

 امین‌الله صولتی مدیرکل فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله آیت‌اللهی لارستان با اشاره به راه‌اندازی مجدد پروازهای شرکت العربیه در لارستان اظهار کرد: پروازهای خارجی فرودگاه لارستان به مقاصد دبی، کویت و قطر انجام می‌شد که با برقراری پرواز العربیه به مقصد شارجه این پرواز نیز به مقاصد خارجی ما اضافه شد و تعداد پروازهای خارجی ما در هفته به ۱۱ پرواز که شامل ۲۲ سورتی (رفت و برگشت هر پرواز) می‌شود رسید.

صولتی ادامه داد: در حال حاضر، مقصد داخلی پروازهای فرودگاه لار، تهران و دو روز در هفته، شامل ۴ پرواز به سمت تهران است و در تلاش هستیم که تعداد این پروازها را افزایش دهیم.

وی گفت: در برنامه‌ریزی‌های آینده برای پروازهای خارجی در نظر داریم پروازها به سمت دبی و شارجه را افزایش دهیم، باید ظرفیت مسافر برای این پروازها دیده شود، حتی این امکان وجود دارد که پروازهای "العربیه" و "فلای‌دبی و قشم ایر به صورت روزانه انجام شود، در حال حاضر پروازها به مقصد امارات هر روز هفته انجام می شود.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی لارستان تشریح کرد: با همراهی مسئولان ارشد شهرستان پیگیر هستیم که پرواز شرکت "قطرایرویز" را در کنار پروازهای ایران‌ایر به سمت قطر برقرار کنیم، تا در این زمینه فضای رقابتی به وجود آید و بتوانیم خدمات بهتری را به مردم منطقه ارائه دهیم.

وی توضیح داد: برای پروازهای داخلی، اگر به فرودگاه‌های سطح کشور نگاه کنید، آن‌ها هم درگیر کمبود ناوگان هستند و فقط ما نیستیم که درگیر این مشکل هستیم.

صولتی افزود: معتقدم که اگر پرواز تهران به صورت روزانه برقرار شود مسافر خود را دارد، اما مشکل کمبود ناوگان و هواپیماست. در کنار پروازهای داخلی و شرکت‌های هواپیمایی داخلی از ظرفیت شرکت‌های هواپیمایی خارجی هم استفاده می‌کنیم تا این کمبود پوشش داده شود.

به گفته وی هر چه شرکت‌های هواپیمایی و تعداد پروازها بیشتر باشد، فضا رقابتی‌تر می‌شود و هم مردم می‌توانند با هزینه‌های کمتر به مسافرت داخلی یا خارجی بروند و هم قدرت انتخاب دارند.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله آیت‌اللهی لارستان در پایان اظهار کرد: از روزی که به لار آمده‌ام تقریبا هر برنامه‌ای بوده انجام شده به غیر از پرواز مشهد، چون چارترکننده‌ها و آژانس‌های زیارتی هیچ وقت در جلسه‌ای به صورت قاطع به ما نگفته‌اند که زائران را ضمانت می‌کنند، اگر این آژانس‌های زیارتی با آژانس‌های منطقه هماهنگی داشته باشند و به ما ضمانت زائر و مسافر را بدهند می‌توان از یک ماه آینده برای راه‌اندازی پرواز مشهد برنامه‌ریزی کرد، چون تابستان نزدیک است و فصل زیارت شروع می‌شود.

منبع خبر: خبرگزاری کار ایران(ایلنا) - 26 فروردین 1402

دیدگاه کاربران