امضای موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری و اجتناب از مالیات مضاعف بین ایران و امارات

.  

 

 

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در حاشیه اجلاس سالانه هیات عامل گروه بانک توسعه اسلامی با محمد ابن هادی الحسینی وزیر امور مالی امارات متحده عربی ملاقات کرد.

 

 

 

 

در دیدار وزیران اقتصاد ایران و امارات متحده عربی در حاشیه اجلاس بانک توسعه اسلامی در جده، طرفین در این ملاقات بر افزایش حجم همکاری در حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری خارجی تاکید کردند.

در این ارتباط مقرر شد که به زودی اقدامات مقتضی به منظور تنظیم موافقتنامه‌های سرمایه‌گذاری خارجی و اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین طرفین به مورد اجرا قرار گیرد.

محمد ابن هادی الحسینی در این ملاقات ضمن اشاره به تاثیر مثبت از سرگیری روابط بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان در منطقه گفت: حجم تجارت بین دو کشور حدود ۴۰ برابر افزایش یافته است.

این حجم تجارت در زمینه های مختلف حاکی از رشد طبیعی و خوب مناسبات و تعاملات ایران و امارات است و نقش دولت‌های طرفین تشویق تجارت و تسهیل آن از طریق توافقنامه‌های اجتناب از اخذ مالیات مضاعف است و لازم است در توافقات موجود دو کشور بازنگری‌هایی انجام شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی هم ضمن اشاره به توافقات نهایی نشده قبلی مرتبط به تدوین موافقتنامه سرمایه‌گذاری خارجی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در پروژه‌های سود آور مشترک و همچنین همکاری ایران و امارات در سرمایه‌گذاری در سایر کشورها آمادگی دارد.

بر اساس این گزارش، طرفین در این دیدار دوجانبه به منظور تسهیل روابط تجاری، موضوع عملیاتی کردن خط اعتباری را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در پایان این ملاقات، وزیر امور اقتصادی و دارایی از همتای اماراتی خود دعوت کرد که در اولین فرصت به تهران سفر کند.

منبع خبر: خبرگزاری کار ایران(ایلنا) - 22 اردیبهشت 1402

دیدگاه کاربران