اجلاس اکو بی تأثیر در رفع مشکلات اقتصادی نیست

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:  

 

 

 

با اشاره به اهمیت حضور ایران در اجلاس اکو گفت: پیوندهای اقتصادی بین کشورهای همسایه و اکو منجر به پیوندهای سیاسی و امنیتی شده و به دنبال آن بین کشورها تنش و حساسیت ایجاد نمی شود.

 

 

 

 

 

جعفر قادری در گفت و گو با خ خانه ملت، با اشاره به حضور رئیس جمهور کشورمان در شانزدهمین اجلاس همکاری های اقتصادی اکو اظهار کرد: در شرایط تحریمی و محدودیت دسترسی به بازارها، نقل و انتقالات پولی بهترین مسیر برای حل معضلات و مشکلات اقتصادی گسترش تعاملات و مراودات با کشورهای همسایه، اکو، بریکس و شانگهای است.

 

وی افزود: حضورمان در این پیمان ها باعث می شود تا بخشی از تحریم های اعمال شده علیه کشورمان را دور بزنیم و با این اتفاق می توانیم صادرات انجام دهیم.

 

بنابراین این تعاملات در چنین شرایطی می تواند باعث برون رفت از مشکلات اقتصادی باشد از این رو ضرورت دارد با جدیت در نشست ها حضور پیدا کنیم تا موانع در حوزه ترانزیت کالاهای کشور بر طرف شود، با همکاری کشورهای عضو اکو قطعا این موانع برطرف می شود.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس بیان کرد: باید تلاش کنیم از مزایای تجارت و بازرگانی کشورها بهره مند شود و کیفیت تولیدات خود را برای صادرات کالا به کشورهای هدف افزایش دهیم.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ناگفته نماند که پیوندهای اقتصادی بین کشورهای همسایه و اکو می تواند منجر به پیوندهای سیاسی و امنیتی شود تا بین کشورها تنش و حساسیت ایجاد نشود اگر این تعاملات را تعمیق دهیم منطقه ما به منطقه ای امن تبدیل خواهد شد؛ معظلاتی که در خاورمیانه وجود دارد به دلیل تضادها و عدم همکاری بوده که در بین کشورها وجود دارد.

منبع خبر: روزنامه ابرار اقتصادی - 20 آبان 1402

دیدگاه کاربران