تولید نفت ایران روزانه ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه است

وزیر نفت:  

 

 

جواد اوجی جمعه در دیدار با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: قبل از دولت سیزدهم سرمایه گذاری در بخش نفت صورت نگرفت که این امر موجب بروز مشکلاتی برای کشور شد.

 

وزیر نفت بیان داشت: دولت سیزدهم تلاش کرد تا تحریم های بخش نفتی را خنثی کند و طی دو سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه نفت و گاز صورت گرفت.

وی با بیان اینکه تلاش دشمنان در راستای جلوگیری از درآمدزایی ارزی ایران معطوف بود گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم دیپلماسی عزتمندانه در پیش گرفته شد که این امر موجب خنثی سازی اقدامات دشمن شد.

اوجی با بیان اینکه دولت سیزدهم کار خود را با تولید روزانه ۲ میلیون ۲۰۰ هزار بشکه آغاز کرد افزود: امروز ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت تولید می کنیم.

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه های نیمه تمام حوزه نفت و گاز در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت افزود: طی دو سال اخیر ۲۸ هزار میلیارد دلار پروژه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وزیر نفت ادامه داد: پروژه یاسوج دو دهه نیمه کاره بود که دولت سیزدهم این پروژه را تکمیل کرد که این پروژه تولید را در کشور افزایش داد.

وی بیان داشت: افزایش صادرات محصولات پتروشیمی از برنامه دولت بود که سال گذشته صادرات این محصولات ۱۴ میلیارد دلار بوده است و هم اکنون نیز ارزش نفت کشور به ۳۳۰ میلیارد بشکه رسیده است.

اوجی افزود: طی دو سال اخیر در زمینه منابع ارزی مشکلی نداشتیم این در حالی بود که دولت سیزدهم با ۴۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه کار خود را شروع کرد که با تلاش های صورت گرفته این کسری بودجه با درآمدهای نفتی جبران شد.

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته نخبگان حوزه نفت از کشور خارج شدند افزود: طی دو سال اخیر تمامی نخبگان دانشکده نفت جذب وزارت شدند و امروز همه مهندسان ما در حوزه نفت و گاز از مهندسان ایرانی هستند و نیروی خارجی نداریم.

وزیر نفت ابراز داشت: هم اکنون بیش از ۸۰ درصد تجهیزات و ادوات مورد نیاز صنعت نفت در داخل کشور به دست جوانان ایرانی تولید می شود که این امر صرفه جویی در خروج ارز را به دنبال داشته است.

وزیر نفت بیان داشت: در ابتدای کار دولت سیزدهم ۱۵۰ شرکت دانش بنیان در بخش صنعت نفت فعالیت داشتند که امروز این آمار به ۶۰۰ شرکت رسیده است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال رسد اقتصادی گروه صنعت نفت ۱۹ درصد بوده که در تاریخ بی نظیر است افزود: پیش بینی می شود که تا پایان امسال رشد اقتصادی گروه صنعت نفت به ۱۵ تا ۲۰ درصد برسد.

منبع خبر: خبرگزاری موج - 26 آبان 1402

دیدگاه کاربران