این روزهــا جولان افزایش قیمــت دلار ضمــن ایجاد نگرانــی برای مردم شــرایط ســختی را برای مســئولان نیز ایجاد کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

قصد التهاب آفرینی و یا دامن زدن به جو متشنج کنونی را نداریم هرچند قدرت آن را نیز نداریم، زیرا مبتلا شــدن پول کشــور به این حــال و روز نتیجه تصمیات مسئولین است وگرنه فضای رسانه و مجازی مرغ عروســی و عزا هســتند که برای پوشــاندن نواقص ســر بریده می شوند اما ذکر نکاتی در خصــوص وضعیت رســانه هایی که واقعیت ها را نمی بینند در این فضا لازم به نظر می رســید.

 

زیرا در این شــرایط آنهــا با اخبار متناقض تنها نمک بر زخم مردم می ریزند، یکی از وعده های دولت ســیزدهم پس از اســتقرار کاهش نــرخ ارز در 2۵ هزارتومانی بود، اما این وعده محقق نشد.

 

بنا به دلایلی که بارها در این روزنامه و بسیاری از کارشناسان و حتی دیروز در لابلای ســخنان رئیس مجلس نیز مطرح شد.

 

پیش بینی می شــد نــرخ دلار به این قیمت ها برسد اما دولت بر دلایل خود از جمله اینکه این افزایش، نرخ سازی است و یا دلالها این قیمت ها را بوجود آورده اند، پافشاری کرد.

 

روز یک شنبه اتفــاق جالبی در بازار افتاد ناگهان نرخ دلار که عــدد 60 هزار تومان را نیز رد کرده بود کاهش حدود ۵ هزار تومانی پیدا کرد که دلایل آن را از جمله اقدامات دولت را می توان به دستور رییس جمهور مبنی بر هماهنگی همه دســتگاه ها با بانــک مرکزی و همچنین عرضه مناســب ارز پتروشــیمی ها در مرکز مبادله ارز، معادل 700 میلیون دلار، درهم وارد بازار کرد.

 

درآن لحظــه کلیه رســانه های دولت و برخی مسئولین که این نرخ ها را غیر واقعی می دانستند در چرخشــی عجیب تیتر هایی زدند مبنی بر اینکه ریزش شدید قیمت دلار در بازار رقم خورد و یا مردم دست نگه دارید و...

 

نکته این جاست اگر این نرخ ها را قبول ندارید افزایش یا کاهش آن را نیز نباید قبول داشــته باشید.

 

بنابر این می توان با قاطعیت گفت که این نرخ ها واقعی هســتند و شما سرتان را زیر برف کرده بودید و ســعی در پنهان کردن واقعیتهای اقتصادی جامعه دارید.

 

نکته دوم اینکه نرخ ارز از قیمتی که دولت سیزدهم تحویل گرفته است بیش از دو برابر شده است چگونه این افزایش را ندیده اید اما ریــزش ۵ هزار تومانی را با نهایت وجود لمس کردید از در دروازه رد نشدید حالا می خواهید از ســوراخ ســوزن رد بشوید؟

 

که این چنین شاد و مسرور شدید؟

 

نکته سوم نگاهی به نرخ های دیروز بیاندازید بازار وقتی از هیجانات کاذبی که بوجود آوردید تخلیه شد مجددا روند افزایشــی به خود گرفت.

 

دوستان رسانه ای دلار بر اســاس واقعیت های اقتصــادی نرخ گذاری می شود و هیجانات ما و شما تاثیر بسیار بسیار کوتاهی بر آن خواهد گذاشت.

 

ضمن توصیه به دیدن حقیقت با اخبار پوشــالی نمک بر زخم مردم نپاشیم.

 

 

«روزنامه آفتاب اقتصادی - 9  اسفند 1401»

   تاریخ ثبت: 1401/12/09     |     [sect id=[file]] | [/sect id=[file]] |