سد ۵۰ ساله ترانزیتی ایران و ترکمنستان شکسته شد

وزیر راه و شهرسازی:  

 

 

وزیر راه و شهرسازی از شکسته شدن سد ۵۰ ساله ترانزیتی ایران و ترکمنستان خبر داد و گفت: با اتصال خط آهن شمال به جنوب می‌توانیم سهم ترانزیت منطقه را به ایران اختصاص دهیم.

 

 

رستم قاسمی در ابتدای مراسم افتتاح مجازی پروژه‌های عمرانی حوزه حمل و نقل که روز دوشنبه، همزمان با دهه فجر برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، این ایام را ایامی مبارک برای آزادی‌خواهان خواند و گفت: امیدوارم طرح‌هایی که امروز در وزارت راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسد، در جهت رونق اقتصادی کشور و توجه به معیشت مردم قرار گیرد.

وی یادآور شد: روز گذشته گزارشی را در خصوص حوزه مسکن اعلام کردیم و امروز نیز گزارش حمل و نقل که یکی از مأموریت‌های مهم وزارت راه و شهرسازی است را در بخش هوایی، ریلی، جاده‌ای و هواشناسی پیش رو خواهیم داشت.

عضو کابینه دولت سیزدهم از اجرای برنامه‌هایی خبر داد که در دولت مردمی و انقلابی نتیجه مطلوبی را به دنبال خواهد داشت و عنوان کرد: امروز به دنبال مسائلی هستیم که در بسیاری از بخش‌ها انجام شده اما دارای نواقص است.

قاسمی با تاکید بر اینکه تکمیل این پروژه‌ها سهم قابل توجهی از ترانزیت را به ایران اختصاص می‌دهد، اظهار کرد: در بخش سرخس و ترکمنستان با توافقی که انجام شد، در حوزه ترانزیتی سهم قابل توجهی را به دست آوردیم و سد ۵۰ ساله ترانزیتی ایران و ترکمنستان شکسته شد.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در بخش ریلی کشور و با اتصال خطوط شمال به جنوب می‌توانیم به دیگر کشورها دسترسی پیدا کنیم و سهم ترانزیت منطقه را به ایران اختصاص دهیم تا درآمد قابل توجهی را برای کشور به دنبال داشته باشد.

منبع خبر: خبرگزاری کار ایران (ایلنا) - 18 بهمن 1400

دیدگاه کاربران