رونمایی از طرح ملّی توسعه فیبرنوری منازل و کسب و کارها

وزیر ارتباطات خبر داد:  

 

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: دولت سیزدهم مصمم است که ان‌شاالله کار ۱۰ ساله را در طول سه‌، چهار سال انجام دهد.

 

فیبر نوری باید به ۲۰ میلیون خانه و محل کسب و کار برسد و شبکه پایدار، پرسرعت و ایمن را تامین کند.

 

 

 

عیسی زارع‌پور در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: فردا برای وزارت ارتباطات عید در عید است.

از یک سو شب میلاد مولاست و در دل‌های عاشقان، شور و شادی برپاست و از سوی دیگر به فضل خداوند، اجرای یکی از بزرگترین پروژه‌های ملی در حوزه ارتباطات با رونمایی از طرح ملّی توسعه فیبرنوری منازل و کسب و کارها و افتتاح ۵۰۰ هزار پورت فیبرنوری پرسرعت، آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: این پروژه که هم به لحاظ اهمیت و وسعت اجرا و هم زمان اجرا و میزان سرمایه‌گذاری، جزو پروژه‌های ملّی به شمار می‌آید، طعم آن به تدریج کام ملت قدرشناس ایران را شیرین خواهد کرد.

بهه گفته وزیر ارتباطات، دولت سیزدهم مصمم است که انشالله کار ۱۰ ساله را در طول سه‌ چهار سال انجام دهد.

فیبر نوری باید به ۲۰ میلیون خانه و محل کسب و کار برسد و شبکه پایدار، پرسرعت و ایمن را تامین کند.

زارع‌پور افزود: برای این کار بزرگ، غیر از بخش‌های مختلف دولتی و غیر دولتی همچون وزارتخانه‌های ارتباطات و نیرو و شهرداری‌ها و استانداری‌ها، همه اعضای خانواده بزرگ ارتباطات کشور نیز از شرکت مخابرات ایران گرفته تا فراهم کنندگان ارتباطات ثابت (FCPها) و اپراتورهای تلفن همراه، پای کار آمده‌اند.

وی افزود: با اجرای تدریجی این پروژه، مردم عزیز ما سرعت‌های چند ۱۰ و بلکه صدمگابیت بر ثانیه را تجربه خواهند کرد و طعم شیرین استفاده از انواع خدمات را بر بستر این شبکه پرسرعت خواهند چشید. 

منبع خبر: خبرگزاری کار ایران (ایلنا) - 24 بهمن 1400

دیدگاه کاربران