تبدیل ایران به هاب منطقه در حوزه های مختلف

سعید محمد با اشاره به میزبانی کیش در رویداد جام جهانی مطرح کرد:  

 

 

 

 

 

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، رویداد جام جهانی قطر را شروع مناسبی برای تبدیل ایران به هاب منطقه، به ویژه در مناطق آزاد و راس آنان جزایر کیش و قشــم دانســت.

 

 

 

 

هدف گذاری اصلی کیش را درحوزه های گردشــگری، ورزشی و سلامت است.

 

ســعید محمد در بازدید از فــرودگاه بین المللــی جزیره، با اشــاره به صحبت های پیشــین از برنامه ریزی های مناسب برای استفاده از ظرفیت اقتصادی و گردشگری جهام جهانی خبر داد و اظهار داشــت: بر اساس رایزنی های انجام شده و پیگیری های ریاست جمهوری با کشور قطر، وزیر حمل و نقل این کشور بــه منظور هماهنگی های لازم در دوران برگزاری مســابقات و حداکثر بهره وری از ظرفیت هواداران و بازیکنان تیم ملی به کیش می آید.

 

دبیر شــورای عالی مناطق آزاد بر ترغیب سرمایه گذاران برای مشارکت در حوزه ی آب و برق در کیش تاکید کرد و گفت: علی رغم حضور تعداد زیاد مسافران نوروزی، مشکل خاصی در کیش پیش نیامد اما سعی ما در رفع مشکلات به صورت پایدارتر می باشد کما اینکه حجمی از پروژه های ســاختاری نیز آماده شده اســت و حداکثر تا دو هفته ی آینده با حضور ریاست جمهوری به صورت ویدیوکنفرانس افتتاح خواهند شد.

 

وی همچنین از پیشــرفت پروژه های هتلی، بانــد و ترمینال فرودگاه و بندرگاه و ترمینال مسافری ابراز خرسندی کرد و افزود: تمام مواردی که برای ســرویس دهی در ایام برگزاری مسابقات جام جهانی درنظر گرفته شده است و اهمیت دارد، از جمله زمین های فوتبال و سالن های بدنسازی با سرعت بسیار خوبی پیش رفته اند تا درنهایت بتوان استقبال خوبی را از این رویداد جهانی ثبت کرد.

 

ســعید محمد امکان میزبانی ایران در ایام مســابقات جام جهانی قطر را باعث ارتقای ظرفیت گردشگری و درنهایت اثرات مثبت اقتصادی دانست و ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم که ایران در حوزه های مختلف به ویژه مناطق آزاد و در راس آنان جزایر کیش و قشم به هاب منطقه مبدل گردند و این رویداد، شروع بسیار مناسبی برای آن محسوب می شود.

 

وی هدف گــذاری اصلی کیش را درحوزه های گردشــگری، ورزشــی و سلامت عنوان کرد و افزود: با توجه به محدودیت جغرافیایی قطر، حجم بالای مسافر و بالا بودن هزینه اقامت در آن کشور، در صورت برنامه ریزی قوی می توان میزبان بخشــی از هــواداران و حتی اردوهای تیم ملی در کیش باشــیم و شباهت های آب و هوایی نیز در این زمینه کمک کننده خواهد بود.

 

بازدید از زمین های شــماره ۱ و ۲ المپیک و زمین گلف از دیگر اماکنی بود که در این بازدید مورد بررسی قرار گرفت.

 

زمیــن فوتبال دهکده المپیک با مســاحت ۲۰۰۰ متر مربع و ظرفیت ۸۰۰۰ نفر بزرگترین زمین فوتبال جزیره کیش محســوب می شــود و هر ســاله میزبان اردوهای داخلی تیم ملی است.

 

زمین دیگر فوتبال این مجموعه با مســاحت ۴۰۰۰ متر مربــع در کنار زمین اصلی قرار گرفته اســت که ویژه ی برگزاری کلاس های فوتبال می باشد.

 

زمین چمنی با مساحت ۲۰۰۰ مترمربع مخصوص مسابقات فوتسال نیز در این مجموعه قرار دارد.

 

مشــاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و هییت همراه به همراه مدیرعامل ســازمان منطقه آزاد کیش، معاونان، مدیران و برخی از مدیران عامل شــرکت های تابعه صبح یکشنبه بیست و یکم فروردین ماه از ترمینال های فرودگاه قدیم و جدید کیش، بنادر و مجموعه ورزشی المپیک بازدید کردند

منبع خبر: روزنامه آسیا - 22 فروردین 1401

دیدگاه کاربران