رویداد مجازی آشنایی با بازار امارات برگزار می‌شود

.  

 

 

 

 

مرکز تجاری ایران در امارات متحده عربی روز ۲۹ فروردین‌ماه وبیناری با عنوان «START YOUR BUSINESS IN THE UAE» را با حضور معاون وزیر صمت و رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران، کنسول اقتصادی ایران در دبی و دیگر سخنرانان در خصوص نحوه آغاز کسب‌وکار در امارات، مالیات و مالیات بر ارزش‌افزوده، ترید مارک، پول و بانک و حقوق بین‌الملل و قراردادها، برگزار خواهد کرد.

 

 

 

رئیس مرکز تجاری ایران در امارات متحده عربی، مهم‌ترین اقدام برای آغاز تجارت با امارات به‌عنوان مهم‌ترین هاب منطقه برای رسیدن به بازارهای جهانی را کسب اطلاعات بیشتر و سنجش پتانسیل‌های این کشور دانست و گفت: این مهم بدون مشورت با وکلا و افرادی که به هر نحوی از شرایط امارات آگاهی دارند، محقق نمی‌شود.

 

محمدرضا طلایی افزود: تلاش‌های سال‌های اخیر امارات و در پیش گرفتن قوانین تسهیل گرایانه برای ثبت شرکت‌ها و توسعه کسب‌وکارها، ازجمله اقدامات مهمی است که تجار ایرانی باید از آن‌ها استفاده کنند.

وی یکی از وظایف مرکز تجاری ایران در امارات متحده عربی را معرفی بازار امارات و آشنایی تجار و بازرگانان با فضای کسب و کار اقتصادی این کشور دانست و افزود: به راین اساس تصمیم گرفته شد رویدادی به‌صورت مجازی برگزار شود تا چگونگی حضور شرکت‌ها و تجار ایرانی در امارات و آغاز کسب‌وکار آن‌ها موردبررسی قرار گیرد.

طلایی تصریح کرد: برای آغاز یک کسب‌وکار، تجار و بازرگانان باید با همه ابعاد آن ازجمله قوانین و مقررات تجارت خارجی امارات، مباحث مرتبط با امور حقوقی و نشان تجاری، مسائل بانکی، مالیاتی و مالیات بر ارزش‌افزوده و... آشنا شوند.

رئیس مرکز تجاری ایران در امارات متحده عربی در خصوص حضور دو وکیل در این وبینار نیز توضیح داد: برای ارائه اطلاعات در حوزه تجارت بین‌الملل، قراردادها و توافق نامه‌های تجاری که امارات با سایر کشورها دارد و همچنین آشنایی با نحوه امضای قراردادهای تجاری در دبی، دو وکیل در این وبینار حضور خواهند داشت.

وی یادآور شد: امارات و به‌ویژه شهر دوبی به‌عنوان یک هاب تجاری شناخته می‌شود؛ زیرا حضور شرکت‌های چندملیتی در این کشور باعث شده که به‌نوعی مرکز ارتباطی با اقصی نقاط جهان باشد و به همین علت برای توسعه کسب‌وکار بسیار مناسب است و بررسی‌ها نشان می‌دهد تمرکز اصلی تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان اماراتی بر مباحث تجاری، گردشگری و جذب سرمایه است.

صنایع غذایی و محصولات کشوری، پتانسیل نهفته در بازار امارات

طلایی بابیان این‌که به‌طور دقیق نمی‌توان تفکیکی میان بخش‌هایی که ایرانی‌های بیشتری در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند، قائل شد، توضیح داد: اکنون صادرکنندگان صنایع غذایی و محصولات کشاورزی در اولویت قرار دارند و حتی در داخل امارات نیز این‌گونه فعالیت‌ها رو به افزایش است

رئیس مرکز تجاری ایران در امارات متحده عربی شرایط ورود ایرانی‌ها به بازار امارات را آسان‌تر از سال‌های گذشته برآورد کرد و افزود: این موضوع را می‌توان از شرکت‌های زیادی که در یک سال گذشته به این کشور واردشده و کسب‌وکار خود را آغاز کرده یا توسعه داده‌اند، متوجه شد.

وی تأکید کرد: توصیه مرکز تجاری ایران در امارات متحده عربی به تجار، صاحبان کسب‌وکار و فعالان اقتصادی این است که پیش از ورود به این بازار، مطالعه دقیقی داشته و خدمات یا محصولات خود را بر اساس نیازمندی‌های بازار امارت، کشورهای عربی منطقه و شمال آفریقا تولید کنند تا دچار ضرر و خسارت نشوند.

 
منبع خبر: شاتانیوز - 23 فروردین 1401

دیدگاه کاربران