قتل فرصت های شغلی و فرار سرمایه در کشور جدی است

هشدار رئیس هیات امنا خانه صنعتکاران ایران به رئیس جمهور؛  

 

 

 

رئیس هیــات امنا خانــه صنعتکاران ایران خطاب به رئیــس جمهور اعلام کرد که متاسفانه شــاهد قتل فرصت های فراوان شــغلی و فرار سرمایه در کشور هستیم.

 

 

 

سید محمد موسوی، با اعلام این خبر به یک مثال در این خصوص پرداخت و اظهار داشــت: با قاچاقچی خواندن اشــتباه یک شرکت ســاختمانی که افزون بر 90 ســال سابقه فعالیت دارد و تاکنون هزاران کیلومتر راه، خطوط فراوان راه آهن و فرودگاه های کشــور را ساخته است، شاهد زمزمه تعطیلی این شرکت و کوچ سرمایه گذار داخلی آن به گوش می رسد.

 

 وی با تاکید بر اینکه به نام قانون، قانون شکنی شکل گرفته است، تاکید کرد: به دنبال تشــکیل پرونــده قاچاق به ناحق و اشتباه برای شرکت ساختمانی تواناست، ســازمان تعزیرات حکومتی این شرکت را متهم به قاچاق گازوئیل کرده و افزون بــر 7.15 میلیارد تومان نیز جریمه نقدی گرفته است.

 

 بــه گفتــه موســوی، در مردادمــاه ســال قبل با حضور مامــوران نیروی انتظامــی و شــرکت نفت فــارس در کارگاه مرکــزی شــرکت مذکــور، کل گازئیــل موجود(افــزون بر 500 هزار لیتر) که بــرای مصرف در پروژه هــای عمرانی بــوده اســت را تحت عنوان قاچاق ســوخت، بارگیری و از کارگاه تخلیه کرده انــد، و پرونده ای در خصوص نگهداری ســوخت(تحت عنوان قاچــاق ســوخت) تنظیم و به اداره کل تعزیــرات حکومتی شــیراز ارسال شده است.

 

 رئیس هیــات امنا خانــه صنعتکاران ایــران اضافه کــرد: شــرکت مذکور بیــش از 20 دســتگاه خودروهــای ســنگین برای حمل و نقل و سیستم مکانیکی و ترابری در تملک خود دارد و همچنین با نگاه به قوانین ســازمان برنامه و بودجه می تواند بیش از ســه برابر آن را اســتیجاری اســتفاده کند یعنی حدود 84 دســتگاه، که میزان ســوخت مورد اشــاره حتی 40 روز مصرف کاری شرکت مربوطه را پاسخ نمی دهد.

 

موسوی در بخش دیگری از ســخنان خود به نامه شرکت ملی گاز به این واحد ساختمانی اشاره کرد که رسما اعلام شده است با توجه به قطع گاز از سوخت جایگزین یعنی گازوئیل اســتفاده و برای آینده بــا پیش بینی قطع گاز، آن را ذخیره سازی کنید!

 

وی با توجه به اینکه تمام سوخت گازوئیل ذخیره شــده در شرکت تواناست، خارج از شبکه قانونــی تهیــه نشــده اســت، متذکر شــد: روا نیســت در جائی که وزیر دادگســتری نیز در این پرونده ورود کرده و خواســتار دقت در بررسی آن شــده بود با دســت خودمــان ضمن محکوم کردن این کارآفرین با ســابقه به جزای نقــدی و اتهام قاچاق، زمینه خروج ســرمایه گذاران و سرمایه را از کشــور ایجاد کنیم.

 

رئیس هیات امنا خانه صنعتــکاران ایــران در ادامه از فــرار میلیاردهــا تومان ســرمایه از استان فارس طی سال گذشــته خبر داد و تاکیــد کرد: نباید با دســت خودمان شرایط بیــکاری کارگران و کارمنــدان و فرار سرمایه گذار و ســرمایه را در شرایطی که به تولید اشتغال آفرین تاکید شده اســت فراهم کنیم، و پشــت قضایای ایــن چنینی بــه دلیل نبود بررســی میدانی در قوانین، به طور حتم دست های خارجی نهفته است.

 

موســوی در پایان بــا تاکید بر اینکه نبود بررســی ها نگاه به قانون را ضعیف کرده است، خواســتار توجه دوباره مسئولان امر به مظلوم واقع شــدن این شــرکت با ســابقه و کارآفرین شــد که با تهمت قاچاق و پرداخت جریمه، نســبت به آینده فعالیت خود در شــرایط کنونی کشور دلسرد شده است و باید منتظر تعطیلی و خروج سرمایه سرمایه گذار آن باشیم.

منبع خبر: روزنامه اقتصاد ملی - 31 فروردین 1401

دیدگاه کاربران