راه نجات کشور مردمی کردن اقتصاد است

رئیس‌ اتاق‌ بازرگانی‌ ایران:  

 

 

 

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: حساســیت سیاســی و اقتصادی نســبت به صاحبان خصوصی سازی وجود دارد؛ چرا که هنوز ایــن باور وجود نــدارد که راه نجات کشور مردمی کردن اقتصاد است.

 

 

 

«غلامحسین شافعی» با اشاره به سیاســت های اصل 44 اظهار کــرد: نتیجه اقدامات انجام شــده این اســت که امروزه بخش های مختلف مانند بخش خصوصی، تعاونــی، دولت و مجلس از روند خصوصی ســازی ناراضی هســتند، در واقع خریدار و فروشنده از نحوه این اقدام ناراضی هستند.

 

وی ادامه داد: هدف سیاســت های ابلاغ شــده، شتاب به ســمت رشــد اقتصاد ملی، بهره وری منابع انسانی، گســترش مالکیت در ســطح عموم، ارتقای بنگاه ها و افزایش ســهم بخش های خصوصی و تعاونی در اقتصاد ملی و... بود امــا ارزیابی های انجام شــده و همچنین گزارش مرکــز پژوهش های مجلس نشــان می دهد به اهداف در نظر گرفته شده نزدیک نشدیم.

 

شــافعی خاطرنشــان کرد: در حقیقت به جــای آنکه خصوصی ســازی به ســمت اقتصاد مولد حرکت کند، روندی معکوس در پیش گرفته است.

 

رئیس اتاق بازرگانی ایران بــا تاکید بر اینکه عدم اصلاح مســیر ما را به جای مناســبی هدایت نمی کند، تاکید کــرد: بزرگ ترین مشــکل موجود، نــگاه بودجه ای به خصوصی سازی است.

 

در این مســیر، رد دیون نسبتی با خصوصی سازی ندارد و خصوصی ســازی به حساب نمی آید.شافعی در پایان خاطرنشــان کرد: در شرایط فعلی فعالان اقتصادی نمی تواننــد ماه های آتی خود را تصور کنند و همین موضوع این ریســک را بالا می برد.

 

حساســیت سیاســی و اقتصادی نســبت به صاحبان خصوصی سازی وجود دارد؛ چرا که هنوز این باور وجود ندارد که راه نجات کشور مردمی کردن اقتصاد است.

منبع خبر: روزنامه اقتصاد مردم - اول خرداد 1401

دیدگاه کاربران