موانع همکاری های ایران با بانک توسعه اسلامی بررسی شد

برگزاری نشست 3 جانبه ایران؛ عراق و بانک توسعه اسلامی:  

 

 

 

رییس بانک توسعه اسلامی موضوعات و موانع مختلف همکاری ایران با بانک مذکور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

 

 

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در حاشیه اجلاس سالانه بانک توسعه اسلامی، علاوه بر دیدار با تعدادی از وزرای اقتصادی کشورها، در چند نشست تخصصی نیز حضور یافت.

 

«سید احسان خاندوزی» همچنین علاوه بر شرکت در نشست نمایندگان عالی کشورهای عضو بانک توسعه اسلامی، با وزرای اقتصادی کشورها ازجمله اندونزی و قطر دیدار کرد.

 

در این دیدارها موضوعات مختلف روابط دوجانبه موردبحث و بررسی طرفین قرار گرفت.

 

در ملاقات وزیر اقتصاد با همتای اندونزیایی چگونگی همکاری دو کشور در عرصه تامین کالاهای اساسی مورد گفتگوی طرفین قرار گرفت.

 

همچنین در ملاقات خاندوزی با «الجارس» رییس بانک توسعه اسلامی موضوعات و موانع مختلف همکاری ایران با بانک مذکور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

همچنین در ادامه نیز نشست سه جانبه تخصصی بین ایران؛ عراق و بانک توسعه اسلامی با هدف همکاری دو کشور با بانک مذکور برگزار شد.

 

وزیر اقتصاد در اجلاس سالانه بانک توسعه اسلامی در مصر از تعامل با کشورهای اسلامی و مقاوم سازی اقتصاد به عنوان دو اولویت مهم ایران عنوان کرد.

 

سیداحسان خاندوزی که به منظور شرکت در اجلاس سالانه بانک توسعه اسلامی به مصر سفر کرده است، تصریح کرد: برنامه دولت ایران بر توجه به سیاست همسایگی به ویژه تعامل با کشورهای اسلامی و همچنین تلاش برای مقاوم سازی اقتصاد ایران که به ترتیب سیاست هایی »فرصتگرا و تهدید گریز» هستند، استوار است.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجمع عمومی اجلاس سالانه بانک توسعه اسلامیIDB  خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت امنیت غذایی و وابستگی کشورهای اسلامی به واردات غلات و همچنین آثار و تبعات جنگ روسیه و اوکراین، پیشنهاد ما به بانک توسعه اسلامی آن است که پروژه های خودکفایی زراعی در کالاهای اساسی را در اولویت قرار دهد.

 

خاندوزی همچنین با توجه به توفیق ایران به عنوان صدرنشین کشور اسلامی در فناوری سلامت و واکسن ضدکووید 1۹ و ظرفیتهایی بسیاری که در این زمینه وجود دارد، از بانک توسعه اسلامی خواست تامین مالی پروژه های تکنولوژیک مرتبط با درمان بیماری ها را در دستور کار خود قرار دهد.

منبع خبر: روزنامه ابرار اقتصادی - 16 خرداد 1401

دیدگاه کاربران