نشست رئیس کل گمرک ایران با تجار و فعالان اقتصادی ایرانی مقیم روسیه

.  

 

دکتر مقدسی رییس کل گمرک ایران و هیئت همراه در دومین روز از سفر دو روزه خود به روسیه با تجار و فعالان اقتصادی ایرانی مقیم روسیه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو دیدار نمود.

 

 

در این رویداد بی سابقه که معاون رییس کل گمرک روسیه و تعدادی از مدیران گمرک این کشور نیز حضور داشتند، طرفین ضمن تشریح آخرین نتایج مذاکرات بین مقامات گمرکی دو کشور، پس از استماع نظرات و پیشنهادات تجار حاضر در جلسه، بر توجه هرچه بیشتر مسئولان دو کشور جهت تسهیل امور گمرکی به ویژه از طریق ایجاد کریدور سبز بین دو کشور و امضای یادداشت تفاهم سه جانبه بین ایران - روسیه - آذربایجان تاکید نمودند.

دکتر مقدسی رئیس کل گمرک ایران در این نشست تاکید کرد : با توجه به اینکه دغدغه اصلی فعالان اقتصادی موضوع ارزش گذاری کالاست، بدین منظور با گمرک روسیه توافق شد ارزش پایه ۲۵ قلم کالای صادراتی که بیشترین حجم را در صادرات کالا به روسیه دارند به صورت منظم به گمرک روسیه اعلام و ارزش گذاری کالا بر اساس آن صورت پذیرد.

کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه نیز در این جلسه ضمن تاکید بر اهتمام مقامات گمرکی دو کشور بر حل مشکلات تجار ایرانی، ابراز امیدواری نمود: توافقات اخیر بین روسای کل گمرک دو کشور بر توسعه روابط تجاری دو کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.

فرود عسگری معاون امور گمرکی گمرک ایران نیز در تشریح تسهیلات در نظر گرفته شده گمرک ایران برای فعالان اقتصادی مجاز در حوزه صادرات، از فعالان اقتصادی مقیم روسیه درخواست کرد تا نسبت به ثبت نام خود از طریق وب سایت گمرک ایران اقدام نمایند تا پس از بررسی های لازم نسبت به معرفی آن به گمرک روسیه اقدام شود .

منبع خبر: وب سایت گمرک جمهوری اسلامی ایران - 22 خرداد 1401

دیدگاه کاربران