امکان مبادله پول از طریق غیر بانکی بین ایران و قطر

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از برگزاری پنج نمایشگاه در دوحه، به مناسبت برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ خبر داد.  

 

امید قالیباف در باره جزئیات این نمایشگاه‌ها گفت: به مناسبت برگزاری جام‌جهانی ۲۰۲۲، پنج نمایشگاه معرفی کالاهای ایران در زمینه‌های مواد غذایی، فرش و صنایع دستی، مبلمان و لوستر، دکوراسیون، مصالح ساختمانی، پوشش و مد اسلامی، هتلداری و کترینگ و خدمات فنی و مهندسی در مهر ماه سال جاری در دوحه با مجوز و نظارت سازمان توسعه تجارت ایران، از سوی شرکت نمایشگاه‌های بین المللی ایران، با همکاری مرکز تجاری، سفارت و رایزنی بازرگانی ایران برگزار می‌شود.

 

 

به گفته سخنگوی وزارت صمت، مقرر شده یک نمایشگاه فرش و صنایع دستی نیز توسط وزارت میراث فرهنگی و گردشگری همزمان با جام‌ جهانی در قطر برگزار شود.

وی با بیان اینکه در همین راستا خط مستقیم حمل‌ و نقل کشتیرانی میان دو کشور برقرار و امکان مبادله پول از طریق غیربانکی فراهم شده است، اظهار داشت: در جریان این نمایشگاه‌ها مقرر شده علاوه بر معرفی کالاهای صادراتی ایران به تجار قطری، جلسات و نشست‌های تجاری میان تجار دو کشور برگزار شود.

قالیباف ادامه داد: سازمان توسعه تجارت ایران برای تسهیل صادرات به قطر در ایام قبل، همزمان و بعد از جام جهانی، مجوزهای لازم برای معافیت ۷۰ درصدی کالاهای صادراتی یاد شده به قطر از تعهدات ارزی صادرکنندگان به‌مدت شش ماه را اخذ کرده است.

منبع خبر: خبرگزاری کار ایران(ایلنا) - 28 مرداد 1401

دیدگاه کاربران