آغاز صادرات دریایی گاز مایع

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش گفت:  

 

 

 

با وجود تراکم سفر تلاش این است که سوخت‌رسانی انجام و متوقف نشود، همچنین با وجود گرمای هوا سوخت نیروگاه‌ها را تأمین کردیم و خاموشی اتفاق نیفتاد.

 

 

 

 

 

جلیل سالاری در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌ ملی صادرات دریایی گاز مایع  با بیان اینکه این پایانه صادراتی با همدلی مجموعه استان هرمزگان به سرانجام رسید، گفت: در ابتدای کار خود بارها با من مکاتبه می‌شد که وضع گاز مایع مناسب نبود، من نیز اعلام کردم با مکاتبه مشکل حل نمی‌شود باید اقتدار داشت و شرایط با تصمیم‌سازی تغییر کند و لازم بود صادرات دریایی را آغاز کنیم.

وی افزود: نخستین گام در این زمینه این بود که ۲ هزار تن از گاز مایع تولیدی کشور وارد چرخه صادرات شود آن هم در حوزه دریایی که این کار انجام شد.

مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی با بیان اینکه در حوزه گاز مایع باید کارهای بزرگ‌تری اتفاق بیافتد تصریح کرد: باید به جوانان اعتماد کرد، این جوانان بودند که جنگ تحمیلی را اداره کردند باید به آنها فرصت داد و آنها را وارد میدان کرد.

وی افزود: امروز با وجود تراکم سفر تلاش این است که سوخت‌رسانی انجام و متوقف نشود، همچنین با وجود گرمای هوا سوخت نیروگاه‌ها را تأمین کردیم و خاموشی اتفاق نیفتاد، همچنین ما پای دانش‌بنیان‌ها را نیز به این صنعت باز کردیم و آنها نیز در کنار ما هستند.

وی با اشاره به اینکه با همدلی کارها پیش می‌رود، گفت: حمله سایبری به سامانه سوخت دو هفته‌ای جمع شد، این جز با همدلی میسر نبود.

منبع خبر: خبرگزاری کار ایران (ایلنا) - 8 شهریور 1401

دیدگاه کاربران