عضویت تجاری ایران در اوراسیا نهایی شد

رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران خاطرنشان کرد:  

 

 

 

عضویت تجاری ما در منطقه آزاد اوراسیا نهایی و به زودی در آنجا عضو خواهیم شد.

 

 

 

 

در این منطقه از کشورهای حاشیه دریای خزر قزاقستان و روسیه عضو هستند از این‌رو آذربایجان و ترکمنستان می‌توانند به این توافق‌های منطقه‌ای اضافه شوند.

 

علیرضا پیمان پاک اذعان کرد: بحث حمل ونقل یکی از مسائل مهم کشورهای حاشیه دریایی خزر است و با توجه به بحران‌هایی که در دنیا وجود دارد بحث ترانزیت و حمل و نقل کالا یکی از مهم‌ترین بحث‌های کشورهای حاشیه دریای خزر است و بر نقش ایران در کریدور شمال - جنوب در حوزه ترانزیت تاکید و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در ادامه بر تاکید این کشورها بر توسعه روابط تجاری اشاره کرد و افزود: اتاق‌های بازرگانی این کشورها با یکدیگر جلسات و مذاکرات جدی داشتند؛ همچنین در جلسات متعددی معاون اول رئیس جمهور با مقامات تجاری و فعالان اقتصادی استانداران و روسای جمهوری‌های فدراسیون روسیه برگزار و به جمع بندی خوبی در زمینه های اقلیم و مسائل زیست محیطی رسیدیم.

 

به گفته رییس سازمان توسعه تجارت ایران در مجموع در مجمع اقتصادی خزر موافقت‌های خوبی به‌دست آمد که امیدواریم این موافقت‌نامه‌ها را پیگیری تا به نتیجه نهایی برسد و منافع اقتصادی قابل لمس شود.

منبع خبر: روزنامه تجارت - 18 مهر 1401

دیدگاه کاربران