کار‌ غیرمولد،‌ تورم‌ را‌ به‌ جامعه‌ تحمیل‌ می‌کند

دبیرکل خانه کارگر:  

 

 

دبیرکل خانه کارگر گفــت: آن هایی که تــورم را به ما تحمیل می کنند افرادی هستند که ثروت های خود را با غیر از کار مولد به دســت آورده اند؛ در حوزه کار تشــکیلاتی ما باید کارگر را با ارزش و اهمیت کار آشــنا کنیم، فرهنگ کار را توســعه داده و طبقاتی که مقابل کارگران هستند را به چالش بکشیم.

 

 

 

 

علیرضا محجوب(دبیرکل خانه کارگر) در اردوی سراســری خانه های کارگر سراسر کشور که در سالن اجتماعات مجتمع تفریحی چمخاله استان گیلان برگزار شد، گفت: با هر چیزی که اسمش کار است موافق هستیم و با هرچه غیر از این باشــد مخالفیم، یکی از عوامل تورم زا همین موضوع اســت که دولت ها تصمیــم می گیرند برای خشــنودی جمع اعدادی را به شــکل یارانه اســت افزایش می دهند، درصورتی که بدترین یارانه، یارانه نقدی اســت چون هیچ دلیلی برای آن وجود ندارد و خــود دریافت کننده تحت تاثیر تــورم بعد از آن قرار می گیرد.

 

دبیرکل خانه کارگــر ادامه داد: هر پولی حتی اگر یک ریال هم باشد و تولیدی در آن نباشــد تورم ایجاد می کند، خدماتی که ما به ازا ندارد افزایش قیمت خواهد داشــت؛ طبقه کارگر نه دنبال مفت خواری است نه دنبال مفت بازی؛ بلکه پول کارش را می خواهد.

 

وی عنوان کرد: گروه هایی که کار مولد دارند پولشــان هم مولد اســت اما کارهای غیرمولد مفت خواری اســت حتی اگر از راه قانونی به ثروتی رسیده باشند که مابه ازایی ندارد و برای آن کار انجام نشده باشد، از نظر اقتصادی مانند راهزنی است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: مقتدای ما مولی علی(ع) است؛ چرا بعد از حاکمیت ایشان جنگ و ستیز ایجاد شــد و در نهایت به شهادت رسیدند، به خاطر اینکه عدالت را مد نظر داشتند، سیره و رفتار ایشان باید برای عدالت خواهان الگو باشد عدالت هم به این معنا اســت که چیزی که از جایش خارج شده را سرجایش قرار دهیم و در موضوع کار این امر مد نظر است.

 

محجوب تاکید کرد: کار، مبنای ارزش است و ثروتی که به غیر از این راه به دست آمده باشــد باید ضبط شود؛ اگر امروز حرص، دوگانگی، تبعیض و چندگانگی می بینیم به این دلیل است که ارزش کار در جای خود نیست.

منبع خبر: روزنامه اقتصاد مردم - 10 دی 1401

دیدگاه کاربران