۱۰ مرکز تجاری در آفریقا فعال می‌شود/ اعزام ۳ رایزن بازرگانی

مدیرکل دفتر آفریقای سازمان توسعه تجارت ایران:  

 

 

 

 

 

 

از فعال شدن ۱۰ مرکز تجاری ایرانی در قاره آفریقا تا پایان سال خبر داد و تاکید کرد: سه رایزن ایرانی مجوز خود را برای حضور در کشورهای آفریقایی دریافت کرده‌ اند.

 

 

 

 

 

 

 

سیدمحمدصادق قنادزاده در رابطه با وضعیت اقتصادی ایران و آفریقا اظهار کرد: متأسفانه در چند دهه گذشته قاره آفریقا در اولویت‌های تجاری ما نبوده و فرصت‌های بیشماری را از دست داده‌ایم.

وی با بیان اینکه رقبای ما به چشم فرصت به آفریقا نگریسته‌اند و بدین منظور برنامه ریزی بلند مدت داشته‌اند، گفت: رقبا از ظرفیت‌های بی نظیر آفریقا برای تأمین مواد اولیه خود استفاده کرده‌اند ولی ما با شدت و ضعف در ادواری خاص به قاره افریقا توجه کردیم ولی نه به گونه‌ای که قاره آفریقا را به صورت راهبردی و به عنوان بازاری جدی بنگریم.

قنادزاده سیاست حال حاضر را توجه به بازارهای نوظهور و کمتر شناخته شده نظیر آفریقا و آمریکای جنوبی عنوان کرد و گفت: ستاد آفریقا در سازمان توسعه تجارت به سرعت فعال و رفت و آمد هیئت‌های تجاری و نیز حضور ایران در نمایشگاه‌های آفریقایی تسهیل شد.

به گونه‌ای که در بدو کار دولت سیزدهم هیچ رایزن بازرگانی در آفریقا نداشتیم و امروز سه رایزن ایرانی مجوز خود را برای حضور در کشورهای آفریقایی دریافت کرده‌اند که یکی مستقر و دو نفر دیگر به زودی استقرار می‌یابند.

مدیرکل دفتر آفریقای سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه هیچ مرکز تجاری فعالی در ابتدای دولت سیزدهم در قاره آفریقا نداشتیم، از فعال شدن ۱۰ مرکز تجاری تا پایان سال خبر داد که در حال حاضر ۷ مرکز مجوز خود را اخذ کرده و دو مرکز هم در شرف دریافت مجوز هستند.

به گفته قنادزاده ارتباطات خوبی هم با سفرا و تجار آفریقایی گرفته شده و مجموع ابزارهای اقتصادی پیش رو فرصتی را فراهم می‌کند تا عقب افتادگی از بازار بزرگ آفریقا تا حدی جبران شود.

منبع خبر: خبرگزاری کار ایران(ایلنا) - 24 دی 1401

دیدگاه کاربران